Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Radek, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie i osiągi - myślałem, że będzie dużo gorzej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak wyciszenia wnętrza ! Drzwi rezonują jeszcze chwilę po zamknięciu, tak być nie powinno.
Karoseria
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Autem jeżdżę od 2 miesięcy, przez ten okres zrobiłem około 3tys km - na duży plus ilość miejsca dla wszystkich użytkowników auta, bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, ogromne lusterka, które znacząca poprawiają parkowanie i widoczność podczas jazdy. Na minus wyciszenie, a w zasadzie jego brak. Przy prędkościach autostradowych i prędkości 140km/h buczenie jest mocno uciążliwe. W tym aspekcie inżynierowie, a w zasadzie księgowi się nie popisali.
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co bez uwag, dynamiczny, bardzo oszczędny, denerwuje powolna reakcja na gaz i trzeba się do tego przyzwyczaić. Moje auto w tej chwili nie ma już DPF a moc została podniesiona do 170KM - tak to auto powinno jeździć od nowości, z wyprzedzaniem w tej chwili nie ma żadnych problemów, a spalanie pozostało na takim samym poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem dobra, nie trzeba "szukać" biegów, jednak jak to w dieslu biegi trzeba zmieniać dość często, szczególnie podróżując po zakorkowanym mieście.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie auta na duży plus, nie czuć zupełnie, że prowadzimy mały autobus, który waży 2tony - w tej kwestii nie mam żadnych zastrzeżeń, no poza tym, że jest dość twardy i na naszych drogach mocno się to odczuwa, ale coś za coś...
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja, widać wszystko, wszystkich i we wszystkich stronach.
4,0
Ergonomia
Najważniejsze rzeczy są pod ręką, obsługa auta jest intuicyjna, wsiadasz i wiesz co gdzie jest.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tym temacie jest bardzo słabo, latem klimatyzacja słabo sobie radzi z gabarytami samochodu, tylne nawiewy są jak atrapa, praktycznie nie czuć żadnego ruchu powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak uwag - jest dużo miejsca dla każdego.
3,0
Wyciszenie
Są co prawda auta gorzej wyciszone, ale kupując auto za spore pieniądze oczekiwałbym dużo więcej. Jest bardzo średnio, na wygłuszeniu zaoszczędzono, a to się mści, bo zanim kupię kolejnego Forda to przemyślę zakup kilka razy. Jazda w dalekie trasy przy sporych prędkościach jest bardzo uciążliwa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co żadnych nieprzewidzianych napraw nie było, jedynie wymiana części eksploatacyjnych. Zamienników jest bardzo dużo i są różnej jakości. Zaczynając od bardzo słabej i taniej do drogiej i jakością przewyższającej oryginał.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w zakupie jest drogie, biorąc pod uwagę rocznik-wyposażenie i jakość wykonania. Według mnie jest zbyt drogi, mówię oczywiście o aucie z pewną historią, kupione z pewnych rąk, za które zapłacimy odpowiednio więcej niż na znanym portalu... Cudów nie ma, za dobre auto trzeba zapłacić więcej niż średnia cena rynkowa, która w tym przypadku jest bardzo wysoka
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bez uwag. Denerwują drobnostki typu schodzący lakier z przycisków czy tandetne ich wykonanie, ale z tym można sobie poradzić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko nim jeżdżę, żeby cokolwiek o tym napisać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van