Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van

krzyluka, 8 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max II Van 2.0 TDCi 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Po przejechaniu kilku latach użytkowania silników z koncernu VW niestety kultura pracy silnika w Fordzie nie jest nawet zadowalająca. - odpalenie silnika w nowym aucie powinno być "od pierwszego dotknięcia" - nie jest - kultura pracy na wolnych obrotach bywa nieregularna - wibracje w aucie podczas postoju na światłach - stosunek mocy do masy zbyt niski, auto jest mułowate, brak elastyczności
3,0
Skrzynia biegów
Manualna szóstka sprawdza się nie najgorzej na wyższych biegach - choć brak momentu obrotowego powoduje konieczność redukowania biegów podczas podjazdów pod górę co przez kilka poprzednich lat nie miało miejsca. Ruszenie z dwójki - praktycznie niewykonalne
5,0
Układ jezdny
Brak uwag. W porównaniu do Skody i VW dużo lepiej się spisuje. Lepsze wybieranie i tłumienie nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo słaba widoczność w lusterkach konturu martwego pola. Lewy słupek "A" przed drzwiami kierowcy zabiera na prawdę dużo widoczności. Elementem "widoczności" są też czujniki cofania/parkowania ( przód/tył) które mają potężne opóźnienie między mierzoną odległością a tym co komunikują. Mówiąc wprost przywaliłem w kilka znaków i aut - co mi się nie zdarza w innych autach.
4,0
Ergonomia
Przyczepić się mogę do niezbyt trafionego rozwiązania z włączaniem tylnej wycieraczki - zdarza mi się przez przypadek ją włączyć. Metoda wyszukiwania stacji radiowych niezbyt funkcjonalna. Ergonomia wnętrza bardzo dobrze. Wiele schowków, brakuje jedynie miejsca na monety (gdzieś pod ręką) Nie ma możliwości podgrzewania lusterek bez podgrzewania tylnej szyby.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Opady deszczu + wyłączona klimatyzacja = zaparowana przednia szyba. Bardzo duża histereza podczas pomiaru temperatury przez jednostkę sterującą klimatyzacją. Przy ogrzewaniu ustawionym na szybę na temperaturę 21 stopni z kratek jest w stanie dmuchać powietrze o temperaturze powyżej 30 stopni (sprawdziłem), przy zewnętrznej temperaturze + 6 i nagrzanym silniku. Rozważam wizytę w serwisie - reklamację.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie. Bez zastrzeżeń. Ale bez efektu "wow"
4,0
Wyciszenie
Dużo lepiej niż w Skodzie i VW. Choć irytujący jest szum powietrza z okolic słupków B ( między drzwiami kierowcy a tylnymi) przy wyższych prędkościach na wszelki wypadek sprawdzam czy tylne szyby są domknięte... ale niestety są.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez rewelacji. Pali więcej niż się spodziewałem. Porównywalnie z VW
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko wycenić. Na szczęście jeszcze nie poszli w "downsizing" silników. W który osobiście nie wierzę więc jakość do ceny w miarę ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące drzwi ( uszczelki), Trzeszczący przedni prawy tweeter ( wymieniony na gwarancji)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak więc nie wiem co oceniać

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max II Van 2.0 TDCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max II Van