Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tourneo Custom L1

Tomasz Fjord, 9 lat temu
Silnik 2.2 TDCi 155KM 114kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Tourneo Custom L1 2.2 TDCi 155KM 114kW od 2012 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Całkiem fajne auto, choć nie byłem przekonany do tej marki, znacznie lepiej wypada jeśli chodzi o jakość wykonania w stosunku do Renault Master z 2014 roku. Dużo bajerów, bo wersja Limited z bajerami i wodotryskami. To jest wersja Transit Custom. Nawigacja nie bardzo, niby mapy tomtom ale carminat jest o niebo lub dwa lepszy, niewiele można z tym zrobić.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mało elastyczny, choć mocny i dynamiczny, trzeba przekroczyć 1200obr, żeby chciał się zbierać. Fajna funkcja automatycznego dodawania gazu przy ruszaniu, trzeba się do tego przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjnie działa, Biegi długie. Na miasto do niczego ale w trasie jak najbardziej ok, można przy niskich obrotach dość szybko jechać. Jest cicha i biegi wchodzą jak w masło.
3,0
Układ jezdny
Zbyt czuły albo źle zgrany układ kierowniczy, mały ruch i zaczynasz myszkować po drodze. Zawieszenie dość twarde, zwykle jeżdżę prawie na pusto, bo taki charakter pracy. Pomimo upuszczenia ciśnienia w kołach do 3,3 i 3,0 niewiele się poprawiło a koła 16". Może zmięknie później.
Komfort
5,0
Widoczność
Postarali się jak trzeba. Chowane wycieraczki, automatyczne światła przy deszczu itd znacznie poprawia komfort w trudnych warunkach. Ogrzewana szyba, cóż można się przyzwyczaić do tych drutów.
3,0
Ergonomia
Mało schowków, w porównaniu z Masterem lipa. Mam zawsze trochę kluczy, pilotów i tym podobnych, które muszą być pod ręką i nie ma gdzie tego dać, żeby były bezpieczne. Saszetka z dokumentami musi leżeć na podłodze, przydałaby się półka nad głową, coś czego nie trzeba otwierać. Schowek w desce przed nogami pasażera taki sobie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja taka sobie. Mam klimatronika ale działa jakoś dziwnie, słychać go co robi, często włącza się na prawie max na chwilę, zamiast pilnować temp cały czas.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dali ciała. Lewą nogę kierowcy to najlepiej obciąć. Jestem wysoki i nie ma gdzie dać. Podwójny fotel pasażerów, porażka, zero regulacji, jak na stołku, więc tylko na krótkie trasy.
5,0
Wyciszenie
Tu się postarali tak jak trzeba, jest cicho jak na vana, można korzystać z zestawu głośnomówiącego i wszystko bardzo dobrze słychać. Na razie nic nie skrzypi i nie piszczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części jak na razie nie musiałem wymieniać, ceny nie są wysokie, nie wiem jak będzie z wymianą, czy będzie to przyjazne auto dla mechanika. Dostęp do silnika w komorze widzę, że nie będzie zły.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą jakość tyle ile zapłaciłem po wysokich rabatach jest ok. Więcej bym nie dał. Kupuję flotowo i tylko dlatego zakup mnie skusił. Do tego kolega z koniem z tej stajni mnie skusił. Ciekawe ile nim zrobię? Mam nadzieję, że wytrzyma przynajmniej 5 lat i zrobi 350 tkm, tak jak poprzednicy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie ma usterek, jeszcze nic nie zepsułem. Zwykle pod moją nogą auta się nie psują, trochę się ich przewinęło. Nie można być katem, tylko szoferem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma i mam nadzieję, że nie będzie, pierwsza wymiana oleju po 10 tkm. Zawsze tak robimy i nie będziemy tego zmieniać. Opiłki po produkcji lepiej wypłukać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDCi 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tourneo Custom L1