Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit Custom

XaX, 6 lat temu
Silnik 2.2 TDCi 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Transit Custom 2.2 TDCi 125KM 92kW od 2014 - Oceń swoje auto
3,62
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajny wygląd, przyzwoity kokpit, dosyć wygodne. Kiepskie fabryczne audio, upierdliwe samoczynne załączanie klimatyzacji zaraz po spojrzeniu na pokrętła regulacji nawiewem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 125 KM i ilość gratów które podróżują ze mną na co dzień chodzi przyzwoicie i nawet mało pali. Chociaż przy około 3 tysiącach km zaczęło coś gwizdać pod maską przy zakresie obrotów 1800-2200, jak postał w serwisie (dosłownie stał i czekał na naprawę) 3 dni to mu przeszło, po dotarciu z serwisu do domu znowu zaczęło piszczeć. Zanim dotarłem do serwisu spieszyło mi się i na autostradzie dostał w palnik i się naprawił. Teraz słyszę żę poduszka pod skrzynią zaczyna pukać.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą przyzwoicie, manetka zmiany biegów w dobrym miejscu.
4,0
Układ jezdny
Auto trzyma się dobrze drogi w miarę wybiera nierówności, umiarkowanie głośne.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lustra ogrzewana przednia szyba, wycieraczki duże. Trochę wysoka deska powoduje że nie widać przodu i przy skręcaniu nie ma 100% pewności czy o coś się nie zawadzi. Do tyłu założyłem kamerę więc manewruje się dobrze. Słabe są natomiast światła przednie w wersji H7s świecą ledwo przeciętnie - jadąc zmierzchem w deszczu ma się wrażenie że nie ma świateł, jedziesz na czuja. Moja 15 letnia skoda na H4 przy świateł tego customa to ma chyba jupitery zainstalowane. Dobre jest doświetlanie zakrętów.
3,0
Ergonomia
Trochę durne jest nachalne samoczynne załączanie klimatyzacji zaraz po spojrzeniu na pokrętła regulacji ogrzewaniem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się rozgrzewa, dobrze działa klima. Brakuje mi tylko tego co było w starszych transitach - przy ustawieniu pokrętła grzania do połowy z środkowych kratek leciało zimne powietrze a na nogi ciepłe. Poza tym po co ciągle załącza się samoczynnie klimatyzacja? Wymaga to kontrolowania czy kompresor nie chłodzi - upierdliwe szczególnie gdy na dworze z 7 stopni, ruszasz a klima ochoczo Cię schładza, bez sensu i ni jak nie ma się to do ekologii.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znacznie mniej miejsca niż w starszych transitach - deska wystaje daleko, co zabiera przestrzeń. Klawisze zamykania drzwi w miejscu takim, że pasażer podczas jazdy kolanem co chwila domyka mi zamki (ale to i tak lepiej niż w starszych transitach gdzie włącznik zamykania szyby idealnie wpasowywał się pod rzepkę kolana)
3,0
Wyciszenie
Nie jest głośno, jak na auto tych gabarytów to nawet przyzwoicie. Fabryczne audio a w zasadzie głośniki w drzwiach to taki rodzaj żartu ze strony producenta - gra to tak jakby wsadził głośniki do nieszczelnej beczki z pcv na kapustę - nawet trudno nazwać to graniem - jest to taki rodzaj wycia, nadaje się do odsłuchu wiadomości .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDCi 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Transit Custom