Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

PrzemekO, 10 lat temu
Silnik 2.4 i-VTEC 16V Type-S 190KM 140kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Accord VII Sedan 2.4 i-VTEC 16V Type-S 190KM 140kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Właściwie jest wiele, rzeczy które mnie zaskoczyły. Silnik, skrzynia, komfort to jedne z nich. Warto było dopłacić, aby teraz tak się cieszyć.
5,0
Całokształt
Samochód marzenie. Może brakuję do luksusu rodem z Leksusa, BMW i innych aut klasy D, ale jak na usportowioną wersję Type-S jest lepiej niż dobrze. Bardzo wygodny ze sportowym wyglądem i zacięciem do dynamicznej jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
190KM świetnie radzi sobie w trasie i w mieście. Spory moment na dolnych zakresach obrotowych pozwala na dynamiczną jazdę bez typowego dla Hondy żyłowania silnika. Minusem dla niektórych jest to, że iVTEC załącza się zbyt późno(6000obr), a odcięcie jest wcześnie. Jestem po modyfikacjach komputera i teraz mnie to nie dotyczy. Jest bardzo cichy, słyszalny powyżej 3000obr
4,0
Skrzynia biegów
6biegów-manual, dość krótkie przełożenia. Biegi świetnie wchodzą, ale wydaję mi się, że najwyższe biegi powinny być nieco dłuższe, ale pewnie jest zestrojona pod bardziej dynamiczną jazdę. Na 6 ponad 100km/h ekonomia zaczyna spadać gwałtownie.
4,0
Układ jezdny
Sztywny, lecz bez przesady. Wchodzi w zakręty z małymi pochyłami. Dla tych co cenią bardziej pływające auta polecam accordy z 2.0 lub 2.2dieslem. Tam układ jest mniej agresywny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to duże auto klasyD. Przód i boki, wzorowo. Tył ma wysoki bagażnik, więc nieprzyzwyczajonym może być ciężej. Nie jest to minus, każdy sedan jest podobnie zbudowany.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, świetne wyposażenie jak na auto klasyD, bardzo intuicyjne przyciski, regulację. Czytelne oznaczenia i menu. W kierownicy więcej przycisków, niż łacznie w samochodach z lat 90tych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W standardzie jest dwustrefa, szybko się nagrzewa i chłodzi w mig. Intuicyjne regulacja. Minusem może być jedynie niemożność zamknięcia środkowego nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 198wzrostu, lecz przestrzeni nad głową, na nogi i na ręce sporo. Dodatkowy komfort zapewniają podłokietniki. Pasażer z przodu także ma luksus. 4osoby mojego wzrostu nie mają lekko na długiej trasie. Brakuję z 5cm na nogi dla pasażera z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Bez żadnych zastrzeżeń. Silnik, zawieszenie nie słyszalne przy małych i średnich prędkościach. Mały wskaźnik oporu powietrza w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje zmierzone spalanie w trasie z tempomatem na 6 biegu (do 100km/h) to 6,5-7L. W mieście 9-9,5 i zimą 10-10,5. Pomiar nie z komputera. Tankuję zawszę do pełna, więc wiem ile ubyło. Podczas ostatnich mrozów do -18stopni spalił niecałe 54 litry na 515km. Komputer często zaniża trochę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najdroższy Japończyk w tej klasie po Leksusie. No może na równi z Toyotą. Za to bardzo solidna konstrukcja, wysoki strandard wyposarzenia, wysoki komfort, odporny na korozję na tle innych japończyków(2007-zero korozji nadwozia, podwozie-wachacze w nalotach)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ASO drogie, części na rynku jest masa. Awaria mechanizmu otwierania/zamykania spryskiwacza ksenonu, lecz był zabrudzony. W ASO konserwacja 50zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak samo, masa części zamiennych. Poprzedni właściciel miał pompę sprzęgła wymienianą na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V Type-S 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 39

Honda Accord VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Accord VII Sedan