Szukaj

Lista ocen Honda Civic IX Hatchback 5d (124) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 28 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Dominikm10
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Precyzyjna nawet po 200k km. Nie haczy, nie zgrzyta. Skoki lewarka mogłyby być nieco krótsze, ale ogólnie jest dobrze. Bieg 6 mógłby być dłuższy co obniżyłoby obroty i hałas przy prędkościach powyżej 120 km/h. Ogólnie z perspektywy czasu żałuję, że nie dopłaciłem do skrzyni automatycznej (nie przekonywało mnie tylko 5 biegów i dość wolna praca - automat wg starej szkoły projektowania, aczkolwiek zapewne bardzo trwały).
4,0
~dyfly
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
5-biegowa, hydrauliczna. No cóż, szału nie ma tym bardziej, że miałem okazję jeździć autami VAG z 7-biegową skrzynią DSG i na tym polu nie ma porównania. Na szczęście są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, które bardzo się przydają. Plus jest taki, że skrzynie hydrauliczne są generalnie mniej awaryjne i tańsze w naprawie od DSG czy CVT więc jestem w stanie zaakceptować pewne niedogodności :-)
4,0
~karol
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Dobra, biegi zmienia się pewnie, ale czasami haczy. Ma 6 biegów, co najmniej 2 za dużo przy tak elastycznym silniku. W efekcie zmieniam biegi co 2. Operowanie biegami jest trochę trudne, ponieważ trzeba trafić w obroty, np. wyprzedzanie przy 100 km/godz wymaga redukcji z 6 na 4, ale przy 60 km/godz z 6 na 3. Na 6 biegu jedzie się od 45 do 200 km/godz, więc pozostałe służą do ruszania i wyprzedzania.
3,0
~FDR
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Tutaj mam mieszane uczucia. Często mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu.. Najczęściej chcąć wrzucić 1 przy zwalnianiu. To oczywiście może być blokada w skrzynu, ale mnie osobiście trochę to denerwuje. Z drugiej strony wszystkie inne biegi wchodzą doskonale i generują to takie \"kliknięcie\" przy zmianie. Daje 3 gwiazdki, bo osobiście ta jedynka mnie irytuje.
3,0
~Ukiel
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Skrzynia chodzi bardzo dobrze, tyle że same biegi są żałośnie krótkie. Pożytek z 6 przełożeń do przodu jest taki, że trzeba się nawachlować, bo 6ka ma tu przełożenie krótsze niż 5ka w Citroenia Xsara 1.6 mojej żony - w Hondzie na 6ce przy 3 tys obrotów jedziemy ledwie 105 km/h. Oznacza to tyle, że na autostradzie przy 140 silnik wyje, a o spalaniu lepiej nie wspominać.
4,0
~tenisista
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Biegi wchodzą precyzyjnie, lecz trzeba używać więcej siły aby mieszać lewarkiem. Wcześniej jeździłem Fiatem Grande Punto i tam skrzynia chodziła moim zdaniem lepiej. Nieraz w Hondzie zdarzyło się, że zbyt lekko wbiłem bieg, przeważnie dwójkę, która wyskoczyła. Dźwięki w postaci kliknięć jak dla mnie bez sensu, mogło to chodzić zdecydowanie ciszej.
4,0
~Zirol
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Automat (5-cio biegowy). To był podstawowy warunek. Doskonale współpracuje z silnikiem 1.8. Inne marki może mają lepsze skrzynie (DSG), ale skonfigurowane z doładowanymi silnikami - dla mnie taki układ odpada. W civicu są manetki przy kierownicy - w razie potrzeby redukuję manualnie biegi i też wyrywam do przodu,)
5,0
~Brian
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jest rewelka, nawet super doświadczony kierowca nie jest w stanie dorównać szybkości tej skrzyni. Tak jak już pisałem nie jest to cud techniki, ale będzie służyła na długo. Świetny jest również tryb SPORT, który potrafi wydobyć z silnika to co najpiękniejsze. Wcale nie przesadzam. Naprawdę warto dopłacić do automatu.
5,0
~jasam
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Nie mam zarzutów. Biegi wchodzą z lekkim oporem - takie chyba typowe dla japońców, natomiast uznaje to za plus. Same przełożenia ok. Miałem na początku problemy czasem z wrzucaniem 1-ki, tak jakby coś się przychaczało. Obecnie ustały albo ja wrzucam biegi z wyczuciem.
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
36,33 zł
6,1
l/100km
7,5
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~stopa
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
W porównaniu z moim poprzednim autkiem skrzynia wydawała się mega precyzyjna. Po 2 latach eksploatacji ten szał minął (chyba się przyzwyczaiłem) i odczuwam pewne minimalne trudności w wyborze przełożeń, szczególnie wstecznego i 1 biegu.
Honda Civic IX Hatchback 5d