Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Bob, 9 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niestety Civic IX zaskoczył mnie negatywnie.
3,0
Całokształt
Myślałem, że Honda to nadal Honda, ale się zawiodłem. Silnik to wozidło dla emerytów, które trzeba katować, a i tak przy tej masie nie jedzie. Elastyczność nie istnieje - np. chcesz przyspieszyć na IV biegu sprawnie od 60 km/h - zapomnij, od razu redukuj do 2-ki ! Nie zapominaj dolać oleju jak kręcisz silnik - mój bierze ok. litra na 8000 km...Na autostradzie wszystko fajnie dopóki ktoś nie zajedzie drogi, wtedy redukuj z VI-tki do trójki...Znam silniki Hondy i mój stary dobry 1.6 115 KM w Civicu VI 5D jechał lepiej...ten jest eco-zmulony, a poza tym masa robi swoje...przycisk eco ? - nie naciskaj ! Wtedy mamy już Pandę 1.1 ! Dodatkowo dochodzi tragiczny lakier i słabe szyby - rysują się i odpryskują przy byle czym...dno... Plusem jest w miarę dobra jakość wykończenia w porównaniu do żartu Hondy tj. VIII generacji i przestrzeń bagażowa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przeciętna jednostka, ospała subiektywnie, wymagająca wyłącznie najwyższych obrotów, a i tak bez tego czegoś...na plus niskie spalanie przy jeździe na 90-cio letniego dziadka...dodatkowo spala olej, ale pomimo tego jest pewnie trwała, ale co z tego jak jeździ nijako - latem z włączoną klimą auto zachowuje się jakby miało 90 KM i 100 NM...
4,0
Skrzynia biegów
Ok, tu jest ok. Biegi wchodzą precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Tu też jest ok, choć belka z tyłu to jednak tania belka i to czuć...
Komfort
3,0
Widoczność
Tak sobie, ale można się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Nie narzekam, można wszystko opanować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jeden z nielicznych plusów tego auta.
3,0
Wyciszenie
Konkurencja jest cichsza, ale w porównaniu z VIII genem wyraźny postęp.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze na niskich obrotach, kiedy to jedziemy naprawdę bez jakiejkolwiek dynamiki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Teraz już wiem, że europejska konkurencja niestety obecnie jest daleko z przodu przed Hondą...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok, poza lakierem i szybami, które nie wyglądają dobrze po taki niskim przebiegu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d