Szukaj

Lista ocen Honda Civic IX (226) - Silnik

Na liście zabraknie 55 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Łukasz
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Silnik wolnossący to wiadomo - w dzisiejszych czasach dinozaur, ale ... Daje niesamowity spokój psychiczny pod kątem potencjalnych awarii. W tym samochodzie naprawdę nic się nie naprawia tylko leje benzynę i zmienia olej. Silnik w zupełności wystarczająco dynamiczny do miasta. Poza jest trochę gorzej. Jeśli ktoś lubi jeździć spokojnie zgodnie z przepisami, za dużo nie wyprzedza, będzie zadowolony, bo nic więcej mu nie potrzeba. Jeśli ktoś...
4,0
~lelek13
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Silniczek jest w sam raz dla kierowcy "starego typu". Tzn jego charakterystyka jest typowa dla wolnossących 16 zaworowych benzyniaków. Nie poszalejesz nim od niskich obrotów, jak to jest w uturbionych motorach. Kupując ten model byłem tego w pełni świadom, gdyż po pierwsze chciałem prostą i bezawaryjną konstrukcję i po drugie taka charakterystyka mi baardzo odpowiada. Silnik z chęcią wkręca się na wysokie obroty wydając przy tym...
4,0
~-Marek-
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Mój Civic to kombi, trochę jednak waży i to czuć. Silnik sprawnie napędza auto, jednak do agresywnej jazdy potrzebuje wysokich obrotów. Generalnie nie jest źle. Odczucia co do przyśpieszeń w tym samochodzie są wg mnie trochę zaburzone z dwóch powodów. Po pierwsze: brak płynnie biegnącej wskazówki prędkościomierza i przeskakiwanie skokowe wyświetlanej cyfrowo prędkości, oraz po drugie: niezłe odizolowanie kabiny od warunków zewnętrznych...
4,0
~zdenek84
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Przyśpieszenie i elastyczność oceniam pozytywnie. Biorąc poprawkę na to, że silnik nie ma turbosprężarki brak zastrzeżeń. Jeździ lepiej niż Toyota Auris Touring 1.6, lepiej niż Kia Ceed Kombi/Hyundai i30 Kombi 1.6, Opel Astra Tourer 1.6 etc. Reasumując, podczas wielu jazd testowych (brałem pod uwagę auta bez turbo) lepiej pod względem osiągów prezentuje się jedynie Mazda 3 2.0 (120km). Reszta aut którymi jeździłem a jeździłem wszystkim co się...
5,0
~Mrgii
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Kultura pracy jest bardzo wysoka. Niezależnie mróz czy upał, silnik odpala miękko z miłym pomrukiem po czym już go nie słychać, i żadne drgania nie są przenoszone do wnętrza. Informację o pracy na biegu jałowym tylko kierowca otrzyma z obrotomierza i delikatnych drgań kierownicy. Wzorowy interfejs człowiek - maszyna. Sam silnik jak dotąd jest bezawaryjny i pracuje jak nowy. Znakomicie radzi sobie przy spokojnej jeździe w mieście gdy można...
2,0
~Noris
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jestem po trasie wakacyjnej z rodziną + pełen bagażnik - niestety silnik mnie zawiódł. Dodatkowo z włączoną klimą wyraźnie czuć było jego obciążenie - manewr wyprzedzania trzeba było czynić z uwagą, by zredukować o 2-3 biegi i trzymać silnik na obrotach ok. 5000. Poza tym z włączoną klimą auto nie jedzie płynnie - czasem szarpnie, czasem go przymuli. Niestety brakuje NM i to czuć.....U mnie branie oleju w normie - ok. 0,5 litra na 8000 km jak...
4,0
~P_78
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
przesiadka z diesela na benzynę dobrze robi. Inna technika jazdy, trzeba ciągnąć do prawie 7 tyś. Od 4 tys załącza sie i-vtec więc zaczynamy zabawę, kiedy inni zmieniają bieg na 4 ty jeszcze jesteś na 2. i masz 100km/h przy 6800/min. Spod świateł jest przewaga, na trasie rasowy dźwięk. Nic nie wibruje w środku, na postoju nie ma silnika. I koszty utrzymania, 2.0 dCI było jednak kosztowniejsze w utrzymaniu, DPF, specjalny olej, 7,0 L oleju,...
5,0
~1.8
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Od roku obserwuję forum i jedno co mogę powiedzieć malkontentom - widziały gały co brały. Dziwi mnie zaskoczenie odnośnie elastyczności i krzywej mocy/momentu. Czy naprawdę osoby wystawiające negatywne opinie nie jeździły konkurencją? A może nie jeździły Hondą, bo z opini niektórych tak właśnie można wywnioskować. 1. Silnik jest sprawdzony. 2. Silnik jest dopracowany. 3. Jest umiarkowanie elastyczny. 4. Silnik mało pali - z ostatnich...
4,0
~Jarek
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Wolnossący silnik w Hondzie to temat rzeka. Sprawne ruszanie spod świateł nie stanowi problemu, natomiast przy leniwym wyprzedzaniu na np. dwupasmowej obwodnicy, kiedy ręka trzyma jeszcze kubek z poranną kawą i nie chce redukować biegu - trzeba się liczyć z faktem, że przyrost prędkości musi poczekać na przyrost obrotów :) Jeśli lubimy trzymać silnik nieustannie powyżej 3k rpm, to śmiało załóżmy tutaj 5/5 gwiazdek. Silnik ivtec potrafi...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX
Średni koszt przejechania 100 km
34,67 zł
6,1
l/100km
7,6
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Roentgen
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Zdecydowałem się na 1.8. Nie żałuję. Żeby wydobyć z niego te 142KM trzeba kręcić, ale właśnie to jest w nim piękne - ten dźwięk, który mruczy "chcę jeszcze":) Przy obrotach 4500 czuć ewidentnie maksymalny moment obrotowy; dodam, że niestraszne mu obroty blisko czerwonego pola. Jasne, silnik nie dla każdego, bez turbiny, nie wbija w siedzenie przy niskich obrotach (przy wysokich gwarantuję, że tak). Miłośnicy turbo powinni go omijać...
Honda Civic IX