Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

Yunoki, 5 lat temu
Silnik 1.4i 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik po prostu nie do popsucia.
Układ elektryczny : Tak łatwy że nawet początkujący powinien się połapać
Zawieszenie : Dość niskie i twarde zawieszenie pozwalające lepiej wchodzić w zakręty
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bardzo lubi korozję
4,0
Całokształt
Polecam na pierwsze auto. Mało pali, prawie się nie psuje, a jeśli już to cena części zamiennych jest bardzo niska. Dla kogoś kto nie chce jeździć "przypałowym Cinqueciento pod bude" polecam to auto. Co prawda odmiana w Coupe jest ładniejsza, ale po zmianie felg i paru naklejkach to auto wygląda o wiele lepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie do zajechania. Jak na jednostkę 90 konną bardzo zrywny, o ile się trzyma większe obroty. Pałowanie go czasem do odciny też znosi, lecz radził bym unikać czerwonego pola.
5,0
Skrzynia biegów
Jedynie ciężko wbić z 4 na 3 bieg, lecz to auto mam od nie dawna, a nie wiem jak jeździli wcześniejsi właściciele. Przy umiejętnej zmianie biegów bardzo szybko można wbijać kolejne.
4,0
Układ jezdny
Mój model posiada wspomaganie kierownicy. Bardzo dobrze się jeździ po suchej nawierzchni, lecz przy deszczu można czasem zauważyć brak ABS. Trzeba powoli dodawać gazu aby koła nie zaczęły boksować. Wspomaganie pije dużo płynu do wspomagania, a pomimo tego czasem i tak skrzypi lekko podczas skręcania.
3,0
Karoseria
Karoseria to największa bolączka aut Japońskich (jak pewnie wszyscy wiedzą). Z roku na rok widzę jak powiększa się korozja na lewym tylnym nadkolu i pojawiają się pojedyncze bąbelki pod lakierem. Na drzwiach pasażera od strony wewnętrznej także (przynajmniej u mnie) znajduje się duży obszar skorodowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność według mnie jest bardzo dobra w tym aucie. Słupki nie są grube, dzięki czemu więcej widać. Nie wiem jak w innych, ale w moim modelu przy około 120 km/h zaczyna mocno drżeć prawe lusterko, ale i tak nie jest to bardzo uciążliwe.
5,0
Ergonomia
Za cenę tego auta nie ma co marudzić. Co prawda po 5 godzinnej jeździe plecy trochę mogą boleć. siedzenie kierowcy ma podstawowy zakres ustawiania. Siedzenia z tyłu wydają się jakby miały "plecy" zrobione z dykty, ponieważ gdy się bardziej oprzemy to słychać i czuć wklęśnięcie się. Kierownice można ustawić wysoko lub nisko, lecz opcję nisko mogą stosować tylko ludzie o szczupłych nogach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie wiem za bardzo co napisać, ponieważ mam klimatyzacje, ale nie wiem kiedy ona była w ogóle nabijana. 1 i 2 bieg nawiewu u mnie nie działa (prawdopodobnie zepsute oporniki), a na 3 i 4 biegu bardzo głośno chodzi. Pomimo niewiedzy kiedy była nabijana klimatyzacja to i tak daje radę. Jadąc na słońcu jest zimno w aucie, lecz bardzo głośno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku jest dużo miejsca. Co prawda aby pasażerowie z tyłu jechali wygodnie to przednie siedzenia trzeba bardziej przesunąć do przodu, lecz to auto też nie jest duże. Miejsce się nie wyczaruje. Jeśli zaś jedzie się w 1 lub 2 osoby to miejsca jest dużo i można komfortowo jeździć. Jeżdżąc samemu rzeczy kładę na siedzeniu pasażera.
5,0
Wyciszenie
Gdybym pisał tą opinię tydzień temu to dał bym 2 gwiazdki, lecz teraz gdy okazało się że przyczyną tak głośnej pracy auta była zgnita rura łącząca rurę od silnika z tłumikiem mogę dać 5 gwiazdek. Po naprawie usterki w aucie jest bardzo cicho (o ile nie chodzi nawiew). Ale po przyzwyczajeniu się do głośnej pracy auta ciężko mi teraz zapomnieć o tym wyciu silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z LPG się bardzo tanio jeździ. w 2 osoby bardziej się opłaca jechać tym autem niż komunikacją miejską. Jedynie jeśli ktoś chce na dłuugo cieszyć się tym autem to trzeba coś zrobić z korozją, która bardzo lubi to auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 2000 zł. Jedyne co było do naprawy to podsufitka (dalej wisi, bo nie chce mi się z tym bawić) i siłowniki od klapy bagażnika. Według mnie jest to bardzo mało, a potrafi dorównać nowym autom. Co prawda w dowodzie będzie starszy, lecz mało się psuje, a części można kupić bardzo tanio. Osobiście cieszę się że kupiłem tak dobre auto za tak małe pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek: - Złamałem schowek kierowcy (nieuwaga przy wsiadaniu z otwartym schowkiem). - Wisząca podsufitka - Guzik od "ręcznego" wystaje lekko i widać sprężyny - Guma na kierownicy odkleiła się od pręta w nim
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek: - Zepsuł się kolektor ssący (100 zł) - Rura od silnika do tłumika zgniła i pękła podczas jazdy (150 zł) Poza tym jak na razie nic się nie działo (i oby nic więcej). Dzięki temu że to auto jest stare i dużo takich jeździ po ulicy ceny części są bardzo niskie i naprawy także podejmie się większość mechaników.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Liftback