Szukaj

Lista ocen Honda Civic VIII Hatchback 5d (358) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 164 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~tbk@go2.pl
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Skrzynia biegów przeważnie bardzo przyjemna i gładka w użyciu. Piszę "przeważnie" bo czasem - rzadko ale jednak - zdarza jej się haczyć. Zestopniowanie biegów poprawne ale z nastawieniem na ekonomiczną jazdę na niskich obrotach na których silnik jest jeszcze stosunkowo niemrawy. Dla przykładu podam, że przy 100 km/h na 6 biegu obroty wynoszą 2400, natomiast na biegu 5 ledwie 3000, podczas gdy samochód zaczyna naprawdę nieźle jechać od 3500...
3,0
~Piotrek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Precyzyjna, aczkolwiek jedynka haczy niemiłosiernie, pozostałe zaś biegi wchodzą opornie w trakcie większych mrozów. W porównaniu do skrzyni, jaką miałem w VI-tce ta sprawia wrażenie jakiejś takiej plastikowej, mało solidnej. 6-ty bieg ma niespecjalny wpływ na obniżenie spalania (obroty spadają o jakieś 400 rpm). Przy 175 tys. km do wymiany miałem komplet łożysk, bo skrzynia strasznie buczała - widać, że nie wyciągnięto żadnych wniosków z...
5,0
~Andrzej
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Precyzyjna 6 biegowa manualna skrzynia biegów (automat podobno był ospały). Biegi wchodzą bardzo dokładnie (znacznie lepiej niż w moim poprzednim aucie, Leonie pierwszej generacji). 6 biegów jest super rozwiązaniem na autostradę. Przy tym silniku jedynka mogła by być trochę dłuższa bo robiąc sprint od zera trzeba ją bardzo szybko zmieniać. Na desce rozdzielczej jest wskaźnik zmiany biegu, jednak w przeciwieństwie do innych aut tu wskaźnik...
4,0
~Paweł
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Bardzo przyjemnie działający lewarek skrzyni, w momencie zmiany biegów czuć lekki opór i taki plastikowo-metalowy dźwięk zapinania odpowiedniego biegu. Krótkie skoki lewarka i tylko czasami nie wbijający od razu pierwszy bieg. Nie miałem problemu z tą skrzynią, jednak jej OGROMNYM MINUSEM jest żałosne wręcz zestopniowanie biegów ponieważ przy 140km/h na szóstym biegu mamy 3700 obr/min! Nie wiem kto to projektował ale chyba nigdy nie podróżował...
5,0
~Trompek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Bardzo dobra skrzynia, nic nie haczy, nic nie stuka, miękka, dobre krótkie stopnie, chodzi jak nasmarowana masłem i jest precyzyjna. Nie mam absolutnie żadnych , ale to żadnych zastrzeżeń. 6 biegów jest super. Można śmigać po mieście przy 50km/h zarówno na biegu 3 jak i 4 czy 5. Z drugiej strony należy pamiętać że przy 6 biegach cały czas się macha drążkiem i w mieście potrafi to nieźle zmęczyć. Właściwie cały czas trzeba machać i machać. Dla...
3,0
~yanek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
skrzynia biegów I-SHIFT. dość powolne zmiany biegów w trybie AUTO, wbrew instrukcji, w trybie MANUAL można osiągnąć niższe spalanie. Przy zimnym silniku i podczas stania w korkach lubi szarpać. Nawet w trybie MANUAL nie do końca pozwala na samodzielny dobór momentu zmiany biegów. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem przez użytkownika, ale z drugiej strony MANUAL winien być mniej restrykcyjny.
4,0
~rosaw3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
I-Shift czyli zautomatyzowana ręczna skrzynia biegów. Jeździ jak automat lub można zmieniać biegi ręcznie lewarkiem albo manetkami przy kierownicy. Jako automat działa trochę wolniej niż prawdziwa skrzynia automatyczna. Ręczna zmiana przełożeń bez zastrzeżeń jednak wszystko pracuje szybciej kiedy nieco pomaga się komputerowi przez delikatne ujęcie pedału gazu. Przyzwyczaiłem się do tego systemu i teraz jest OK!
2,0
~volk3r
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Czasem zacina się jedynka, częściej dwójka. Czytałem na forum Hondy i nie jestem odosobnionym przypadkiem - ten typ tak ma. Porażka w tej klasie cenowej. Jeździłem wcześniej kosiarką(opel corsa C) i nigdy żaden bieg się nie zacinał. Biegi są długie i źle dobrane. Szósty bieg to typowy nadbieg,zero przyspieszenia. Na obwodnicy jadąc już koło 140km/h trzeba redukować do 4,żeby auto przyspieszyło.
4,0
~fidelio333
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Zasadniczo nie ma z nią najmniejszych problemów - biegu wchodzą bez problemu, nie ma żadnego haczenia, a i 6 biegów przy tym silniku to bardzo dobry pomysł, nie mówiąc już o stylistyce lewarka (u mnie dodatkowo obitego skórą - wersja SPORT). Czasami opornie wchodzi bieg wsteczny i wówczas najlepiej przed jego wrzuceniem wrzucić jakikolwiek inny, potem neutral i dalej już idzie.
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,4
l/100km
7,9
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~jk
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Wszystkie biegi wchodzą, nic nie wyskakuje, nie wiem kto i dlaczego miał takie problemy. Nie można się do niczego przyczepić. Skrzynia biegów bardzo elastyczna, dobrze zestrojona z silinikiem. Piąty bieg niesamowity, można na nim wjeżdżać pod stromą górę i jechać po autostradzie. Na trójce największy kop, za to szóstka to czysty relax - człowiek nie wie wogóle że jedzie.
Honda Civic VIII Hatchback 5d