Szukaj

Lista ocen Honda Civic VIII (507) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 226 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~tbk@go2.pl
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Skrzynia biegów przeważnie bardzo przyjemna i gładka w użyciu. Piszę "przeważnie" bo czasem - rzadko ale jednak - zdarza jej się haczyć. Zestopniowanie biegów poprawne ale z nastawieniem na ekonomiczną jazdę na niskich obrotach na których silnik jest jeszcze stosunkowo niemrawy. Dla przykładu podam, że przy 100 km/h na 6 biegu obroty wynoszą 2400, natomiast na biegu 5 ledwie 3000, podczas gdy samochód zaczyna naprawdę nieźle jechać od 3500...
5,0
~Hondu Type R
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Fenomenalna bardzo krótki skok - może trochę za krótki do codziennej jazdy bo wymaga to podczas jazdy miejskiej częstej zmiany biegów ale ta jest czystą przyjemnością. Skrzynia pracuje niezwykle precyzyjna może dlatego , że jest to HONDA i została zrobione przez rączki 12 letniego chłopca , który opanował to do perfekcji składanie małych części. Tak więc podsumowując skrzynia idealna do sportowej jazdy, trochę za krótka do jazdy miejskiej ale...
3,0
~Piotrek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Precyzyjna, aczkolwiek jedynka haczy niemiłosiernie, pozostałe zaś biegi wchodzą opornie w trakcie większych mrozów. W porównaniu do skrzyni, jaką miałem w VI-tce ta sprawia wrażenie jakiejś takiej plastikowej, mało solidnej. 6-ty bieg ma niespecjalny wpływ na obniżenie spalania (obroty spadają o jakieś 400 rpm). Przy 175 tys. km do wymiany miałem komplet łożysk, bo skrzynia strasznie buczała - widać, że nie wyciągnięto żadnych wniosków z...
5,0
~Andrzej
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Precyzyjna 6 biegowa manualna skrzynia biegów (automat podobno był ospały). Biegi wchodzą bardzo dokładnie (znacznie lepiej niż w moim poprzednim aucie, Leonie pierwszej generacji). 6 biegów jest super rozwiązaniem na autostradę. Przy tym silniku jedynka mogła by być trochę dłuższa bo robiąc sprint od zera trzeba ją bardzo szybko zmieniać. Na desce rozdzielczej jest wskaźnik zmiany biegu, jednak w przeciwieństwie do innych aut tu wskaźnik...
4,0
~Paweł
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Bardzo przyjemnie działający lewarek skrzyni, w momencie zmiany biegów czuć lekki opór i taki plastikowo-metalowy dźwięk zapinania odpowiedniego biegu. Krótkie skoki lewarka i tylko czasami nie wbijający od razu pierwszy bieg. Nie miałem problemu z tą skrzynią, jednak jej OGROMNYM MINUSEM jest żałosne wręcz zestopniowanie biegów ponieważ przy 140km/h na szóstym biegu mamy 3700 obr/min! Nie wiem kto to projektował ale chyba nigdy nie podróżował...
2,0
~zwykły
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Gdzie się podział pojazd Honda Civic, który słynął z najlepszego tego typu mechanizmu? Wrzucanie biegow w tym aucie to istna porażka! Jedynka wchodzi lepiej przy toczącym się aucie niż na postoju, aby ją wrzucić trzeba użyć nienaturalnej siły. Dwójka podobnie, czasami trzeba uważać (jak jest zimny) aby nie wyskoczyła. Głośna praca skrzyni. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ASO nie widzi problemu. Niby w sumie jak ma widzieć, skoro wie, że...
5,0
~Trompek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Bardzo dobra skrzynia, nic nie haczy, nic nie stuka, miękka, dobre krótkie stopnie, chodzi jak nasmarowana masłem i jest precyzyjna. Nie mam absolutnie żadnych , ale to żadnych zastrzeżeń. 6 biegów jest super. Można śmigać po mieście przy 50km/h zarówno na biegu 3 jak i 4 czy 5. Z drugiej strony należy pamiętać że przy 6 biegach cały czas się macha drążkiem i w mieście potrafi to nieźle zmęczyć. Właściwie cały czas trzeba machać i machać. Dla...
3,0
~radomirrr@poczta.fm
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
I tu zależy, generalnie trochę jej brakuje do doskonałości, 6 biegów - fajnie, ale czasami dwójka się haczy - wiele egzemplarzy. Zależy czy hatchback - wersje składane w Anglii - gorszej jakości, czy sedan made in Turcja - lepszej jakości, poza tym inaczej rozwiązana kwestia drążka biegów. Biegi wchodzą z wyraźnym kliknięciem, zmiana biegów wrażliwa na temp. przy mrozach gorzej ale to wina może oleju w skrzyni.Gdyby nie okazjonalne haczenie...
3,0
~yanek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
skrzynia biegów I-SHIFT. dość powolne zmiany biegów w trybie AUTO, wbrew instrukcji, w trybie MANUAL można osiągnąć niższe spalanie. Przy zimnym silniku i podczas stania w korkach lubi szarpać. Nawet w trybie MANUAL nie do końca pozwala na samodzielny dobór momentu zmiany biegów. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem przez użytkownika, ale z drugiej strony MANUAL winien być mniej restrykcyjny.
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII
Średni koszt przejechania 100 km
34,67 zł
7,4
l/100km
8,2
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~rosaw3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
I-Shift czyli zautomatyzowana ręczna skrzynia biegów. Jeździ jak automat lub można zmieniać biegi ręcznie lewarkiem albo manetkami przy kierownicy. Jako automat działa trochę wolniej niż prawdziwa skrzynia automatyczna. Ręczna zmiana przełożeń bez zastrzeżeń jednak wszystko pracuje szybciej kiedy nieco pomaga się komputerowi przez delikatne ujęcie pedału gazu. Przyzwyczaiłem się do tego systemu i teraz jest OK!
Honda Civic VIII