Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

Marcel, 6 lat temu
Silnik 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zanim zaczniesz kręcić nosem nad silnikiem po prostu się przejedź. Obiecuję bardzo pozytywne zaskoczenie.
Zawieszenie : Jak po szynach.
5,0
Całokształt
Kiedy jechałem na jazdę testową miałem mieszane uczucia. Litr pojemności, tylko trzy cylindry. Zanim ocenisz to auto przejedź się nim. Koniecznie ! Jeśli masz ambicje wybitnie sportowe wybierz 1.5T lub oczywiście TypeR. Jeśli jednak twój samochód ma Cię sprawnie dowieźć do pracy i na wakacje, wracając do domu zapakować bardzo duże zakupy, nie ścigasz się ze wszystkim co stanie obok na światłach, i w końcu masz czerpać przyjemność z tego jak auto się prowadzi, wybór jest prosty. Rewelacyjne zawieszenie, świetna skrzynia, silnik słychać tylko na wysokich obrotach, wystarczająca moc , zadziwiająca kultura pracy i elastyczność , bogate wyposażenie i wygląd .... Na zdjęciach nie zrobił na mnie wrażenia. Zupełnie zmieniłem zdanie po spotkaniu w rzeczywistości ( I jeśli chodzi o wygląd jak i o silnik ). I proponuję od tego zacząć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.0T zadziwia. Nie jest to demon prędkości ale w codziennym użytkowaniu spełnia swoją rolę w 100 % . Japończycy mocno się napracowali przy projektowaniu - dźwięk tych 3 cylindrów może się nawet podobać . Elastyczny, ciągnie od dołu , kończy na 5700 obrotów co prawda, ale do tego momentu jest bardziej niż dobrze. Śmiało można porównać do 1.8 , jeśli nie lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzja, krótki skok i tylko pozostaje dylemat - krzynia CVT jest równie dobra co manual. Jednym słowem do wyboru do koloru, co kto lubi.
5,0
Układ jezdny
Tutaj chyba największy plus. To auto zostało stworzone dla kierowcy. Precyzja, ilość informacji, które auto przekazuje, to jak się prowadzi... Mimo 17 cali ( 235/45/17) na naszych dziurach idealny kompromis między sportem a komfortem.
4,0
Karoseria
Ten samochód albo łapie od razu za serce albo się go nienawidzi. Wywołuje skrajne emocje. Jedno jest pewne. Zamknij komputer, foldery, zdjęcia odłóż na półkę i zobacz na żywo. Zyskuje 50% podczas osobistych oględzin. Jest duży, szeroki i niski. Czas pokaże jak z lakierem i blachą, co zawsze było piętą achillesową tego producenta i dlatego jedna gwiazdka mniej. Bardzo sztywna buda, auto mało się przechyla na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność bardzo dobra, gorzej do tyłu. Ale mamy czujniki i niezłą kamerę. Parę próbnych parkowań i problem znika.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką. Siedzi się bardzo wygodnie i jeśli ktoś lubi nisko ( spory zakres regulacji, szkoda, że regulacja odcinka lędźwiowego jest tylko dla kierowcy w wersji Elegance ). Ustępuje nieco ergonomią niemieckim producentom ale jest lepiej niż dobrze. Honda powinna popracować nad wyświetlaczem i systemem Connect. Dobra nawi Garmina z pięcioletnią darmową aktualizacją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa i równie szybko i efektywnie chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu dużo miejsca. Jedynie osoby powyżej 185 cm wzrostu siedzące z tyłu mogą narzekać trochę na bliskość dachu ;) Miejsca na nogi pod dostatkiem. Duży bagażnik i w tej wersji dodatkowa przestrzeń na zakupy pod podłogą.
4,0
Wyciszenie
Do 140 jest bardzo ok. Powyżej szum powietrza słyszalny ale bez histerii ;) Tutaj przewaga po stronie konkurencji. Fabryczne Michelinki są bardzo dobre ale głośne i odpowiedzialne za szum podczas jazdy. Po zmianie opon na zimowe! duża różnica na plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżąc normalnie i nie stosując ecodrivingu - 7,5 do 8 w mieście i pod 6 na trasie. Przy bardzo ciężkiej stopie 9 - 9,5 w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując auta z tego samego segmentu początkowo wydaje się, że Honda jest droga. Sprawa się odwraca kiedy zaczniemy doposażać konkurentów do poziomu Civica. Okazuje się, że konkurencja jest droższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Roleta bagażnika zacięła się drugiego dnia :)))) Wymieniona od ręki na nową. Poza tym przypadkiem cisza i spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Hatchback 5d