Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Sedan 4d

civic driver, 4 lata temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Silnik, skrzynia, ale chyba przede wszystkim zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : póki co brak, za krótko aby ocenić
5,0
Całokształt
Świetne auto, dynamiczne a przy tym niewiarygodnie wręcz ekonomiczne (styl jazdy ma oczywiście znaczenie). Wygodne, duże, komfortowe, przy tym nietuzinkowe - może się podobać. Idealna pozycja za kierownicą, czucie samochodu, wszystko jest takie ... dopasowane, pod kierowcę. Pasażerowie też nie narzekają. Jestem bardzo zadowolony, choć obawiałem się przed zakupem, że będzie to kompromis (celowałem w auto segmentu D). A tak mam świetnie prowadzące się auto, bardzo dobrze wykończone, z kompletnym wyposażeniem, oszczędzając przy tym trochę pieniędzy. I do tego szyberdach i ta linia, jak w coupe :) ps. moja wersja to 1.5 benzyna turbo sedan executive.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super. Dynamiczny, choć trzeba przycisnąć aby wydobyć moc (wyższe obroty). Jedzie w pełnym zakresie od samego dołu, wyprzedzanie to przyjemność, w zasadzie w trasie nie trzeba zmieniać 6ki na niższy bieg. Dobrze wyciszony, kultura pracy, szybko się nagrzewa. Przy tym oszczędny. Fajnie wkręca się na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa, mega elastyczna (w mieście jeżdzę na 6ce, zgodnie z podpowiedziami komputera, przy 50 km/h! Prawie jak automat :) krótkie przełożenia. Jedyne do czego się trzeba przyzwyczaić to to, że na starcie trzeba się namachać drążkiem 1,2,3 ...6 - zmiany są jedna po drugiej (mowa o normalnej jeździe w mieście, nie ściganiu się spod świateł). Bardzo przyjemnie zmienia się biegi - może to zasługa rewelacyjnego podłokietnika.
5,0
Układ jezdny
Jedzie tam gdzie chcesz, jak po sznurku. Dobry układ kierowniczy, bezpośredni, czuły, w zasadzie nie trzeba przekładać rąk. Komfortowe i ciche zawieszenie, jednocześnie nie wychyla się w zakrętach, jadąc możesz sobie pozwolić na trochę więcej niż w innych autach (porównuję do golfa 7 - mam również taki samochód. On też jest świetny, ale w hondzie jest coś więcej ...)
5,0
Karoseria
Kolor (polished metal) wybrałem świadomie więc mi się podoba :) Metalik, fajnie wygląda w słońcu. Do tego współgra z elementami chromowanymi których jest trochę. Mam nałożoną warstwę ceramiczną, odpycha wodę (po myciu kropelki wody jak na tłustym). Fajne światła, ich wzór. Ledy. Zwłaszcza te z przodu. Felgi 17tki w ciekawym wzorze i niskoprofilowe opony, wygląda zadziornie. Mam nadzieję że dobrze zabezpieczone przed korozją :)
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest ok, choć siedzi się nisko (naprawdę) i musisz się przyzwyczaić do tej pozycji (podziwiasz drogę przed sobą a nie koniec maski :)) Z boku - trochę trzeba się wychylać przy skręcie w lewo/prawo aby zobaczyć czy coś jedzie (boczne słupki zasłaniają). Do tyłu - szyba jest duża ale osadzona pod małym kątem (od poziomu) więc patrząc w lusterko wsteczne jest mała - ale jest ok, lepiej niż wydaje się patrząc z zewnątrz. Lusterka w porządku, z kontrolą martwej strefy, do tego czujniki i kamera cofania oraz system monitorowania ruchu poprzecznego - bardzo pomaga przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego.
4,0
Ergonomia
wszystko tam gdzie trzeba - kierownica, pedały, lewarek skrzyni, ustawienia fotela - tutaj jest rewelacyjnie. Jeśli chodzi o system multimedialny - wszystko w zasięgu ręki, ale to menu wydaje się mniej intuicyjne niż to z VW. Widzę dwa mankamenty: nie ma regulacji wysokości fotela kierowcy oraz nie ma uchwytu w tylnej klapie (otwierając / zamykając bagażnik musisz "łapać" za blachę).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, nawet bardzo, klimatronik sam wszystko ustawia, kierunek siłę nawiewu itp. A jak chcesz możesz też manualnie. Wtedy zauważysz brak fizycznych pokręteł - musisz sterować z ekranu dotykowego. Możesz zrobić mały wiaterek jak i wichurę :) To co zauważyłem to mały świst z wentylacji (nawiewy na desce) nawet przy małej sile nawiewu. Słychać to tylko wtedy jak nie używasz radia i nie jedziesz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest zdecydowanie więcej niż kompakt, niektóre samochody segmentu D mają tyle lub mniej miejsca. Oczywiście są też takie które mają więcej, zwłaszcza z tyłu. To auto jest dosyć szerokie i jednocześnie niskie. Ale dzięki jakiejś sztuczce z tyłu na kanapie jest ok jeśli chodzi o miejsce na głowę, zakładając że masz tak do 185 cm. Potem musisz kombinować i na przykład zsunąć się do przodu (co też jest możliwe bo miejsca na nogi jest naprawdę dużo). Duży bagażnik, choć otwór załadunkowy jak to w sedanie. Nie wiem dlaczego nie zrobili drzwi, jak w liftbacku.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest świetnie wyciszony, nie wiem czemu tyle osób na to narzeka w komentarzach. Dosyć często jeżdżę w podróże służbowe i mam okazję podróżować taxi - mercedesem - nie słyszę różnicy :) Wydaje mi się że problem jest w wyciszeniu nadkoli - jak wjedziesz na drogę gdzie są np. małe kamyki - faktycznie słychać jak obijają się pod spodem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem w szoku. Spodziewałem się że mając auto z ponad 180 konnym silnikiem dobrym wynikiem będzie 7 l /100. A tutaj, jeżdżąc co prawda w większości drogami krajowymi, ale trochę też w mieście i na ekspresówce - średnia ze 100 km to przeważnie 5.2 l /100. Mowa o umiarkowanym stylu jazdy, bez rozpychania się i ciągłego przyśpieszania/hamowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze może być taniej, ale bez przesady - porównywałem do mazdy 6, i chociaż tamto auto w środku jest bardziej ekskluzywne i trochę większe, to już pod kątem właściwości jezdnych i dynamiki - honda jest lepsza. A jednocześnie zaoszczędziłem ok 30k pln. Jeśli chodzi o jakość - mam nadzieję że będzie przynajmniej tak jak w mojej poprzedniej hondzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za wcześnie aby o tym pisać. zobaczymy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie aby o tym pisać. zobaczymy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Sedan 4d