Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V IV SUV

M, 10 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wreszcie ładny CRV i do tego cichy w środku ;-)
5,0
Całokształt
Wydaje mi się, że będę z tego samochodu zadowolony bardziej niż z jego starszej wersji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny. Wydaje się być lepszy od tego w modelu poprzedniej generacji - żwawszy, lepszy "na dole" - ale to może magia nowego modelu i zmiany z automatu na manual. Jedyny odczuwalny minus to b. lekkie wibracje na wolnych obrotach ale może zatankowałem lewe paliwo. Zobaczymy później. [Aktualizacja]: Wibracji brak, ostatnie dwa tankowanie zrobiłem na Shellu lejąc to "cudo" Nitro+ i przestał wibrować.
5,0
Skrzynia biegów
Jak to w hondzie - wzorowo. Biegi wchodzą z lekkim i przyjemnym zarazem oporem i zawsze na miejsce.
5,0
Układ jezdny
Wybiera nierówności zdecydowanie lepiej od poprzednika. Prowadzenie pewne na prostej i w łukach (jak na razie przetestowane na prędkościach do 140km/h)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów. Siedzimy wysoko, lusterka wielkości patelni pozwalają na świetną orientację w przestrzeni dookoła auta. Dodatkowo czujniki przód/tył i kamera cofania dbają o bezpieczne manewrowanie. Miły patent z automatycznie opuszczanym prawym lusterkiem podczas cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nawet ten nowy, wstrętny komputer poprawili i teraz można poczuć się jak w starej, dobrej hondzie sprzed epoki civica 9 gen. oglądając dane z komputera na wyświetlaczu przy (w) prędkościomierzu (i mając wszystkie jego funkcje pod ręką - a nie tylko wybrane dwie jak w civicu). Menu niestety w językch obcych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przetestowana w ulewnym deszczu - spełnia swoje zadanie. Szyby szybko odparowują i mamy dobrą widoczność. Nie wiem jak zimą. Duży plus za nawiew na tylna kanapę (wreszcie!). Niestety w dużych upałach (>32 st.) trzeba wyłączyć tryb "econ" bo wtedy klimatyzacja działa zdecydowanie gorzej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla dużych ludzi ;-) tylna kanapa z dwustopniową regulacją pochylenia oparcia i do tego fajnie się składa. Bagażnik większy niż w poprzedniku i bez tej bezsensownej półki, która zajmowała tylko miejsce w garażu. Brak tunelu środkowego doceniają pasażerowie tylnej kanapy.
5,0
Wyciszenie
Tez piątka bo w porównaniu z poprzednikiem DUŻO ciszej. Mogę tu też dodać, że zarówno materiały użyte w środku jak i ich spasowanie poprawione względem 3 gen.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu przy tej klasie samochodu raczej bez rewelacji (ale w kierunku rewelacji). Powiem tak: jak na razie przejechałem nim około 1500km więc ciężko obiektywnie i uczciwie ocenić. Na pierwszym baku spalanie wg komputera 9,9. (tylko Kraków). Mile zaskoczyła mnie trasa. Wałbrzych - Kraków (autostrada A4 na większości trasy): 7,6l/100km i to jazdy odcinkami dość dynamicznej. Najciekawiej wyszedł odcinek Wałbrzych - bramki wjazdowe na A4: 6,6l/100km (na odcinku ok. 100km przy prędkości max ok 115km/h i włączonym trybie econ). Myślę, że uczciwie można parametr spalania ocenić dopiero po przejechaniu minimum 5tys km niemniej w tym momencie Honda nastraja optymistycznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do Audi czy BMW w jakości wykonania jeszcze długa droga a ceny coraz bliżej klas premium (ceny bogatszych wersji benzynowych przekraczają już magiczne 150 tys.zł)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic złego się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V IV SUV