Szukaj

Ocena kierowcy - Honda e

Paweł, ponad rok temu
Silnik BEV 154KM 113kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda e BEV 154KM 113kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,21
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto do miasta. Owszem da się nim pojechać pojechać 150-180km poza miasto pod warunkiem, że będziemy jechali 90-100km/h. Jego teoretyczny zasięg na poziomie podawanych 200-220km jest wg mnie nierealny. Dla mnie ten który ma przy odległościach które pokonuję codziennie jest wystarczający. Dom-praca-szkoła-zakupy to tygodniowo 120-150km. Ładuję raz w tygodniu z gniazdka. Zajmuje to w zależności od rozładowania baterii od 10 do 14 godzin. Zużycie energii ,które pokazuje komputer to 18-18,1kWh (z klimą). Przy emeryckiej jeździe zszedłem kiedyś do 16,9kWh (bez klimy). Jest krótki, zwrotny i wystarczająco szybki, żeby bardzo sprawnie przemieszczać się w ruchu miejskim.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze, ale zawsze chciałoby się więcej. Chociaż przy napędzie na tył zerwanie przyczepności jest już teraz bardzo łatwe, nie wiem co będzie zimą :-)
5,0
Skrzynia biegów
Na lekkich pochyłościach włączenie pozycji P nie gwarantuje, że samochód pozostanie w miejscu, po puszczeniu hamulca nożnego następuje niewielkie ....bujnięcie. Konieczne jest wtedy użycie hamulca ręcznego. Poza tym bez uwag i fajne jest to, że każdy tryb/bieg ma inny kształt.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, poza przekraczaniem progów i uskoków, wtedy zauważalne jest drżenie chyba spowodowane dużą masą i bezwładnością baterii. Jest nowy, więc wybieranie nierówności to rewelacja. Natomiast promień skrętu i zwrotność, to jest ....szok., no chyba, że inne miejskie maluch też tak mają nie mam porównania
5,0
Karoseria
Ładny wygląd, sympatyczny z przodu, niepozorny z tyłu poza rozmiarem opon i lekko agresywny z boku. Fajny jest szklany dach, chociaż mógłby być otwierany.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobra, chociaż tylne słupki i szyba trochę ograniczają widoczność w trybie "analogowym" :-)
4,0
Ergonomia
Niewielkie mankamenty to lokalizacja przycisków do podgrzewania foteli i kształt/sposób otwierania tylniyh drzwi - klamka
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W sumie nieźle, ale w czasie dużych upałów klima musi działać naprawdę mocno, żeby była efektywna, a to powoduje duże zużycie energii. Nie wiem jak zimą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sumie jednak malutki w sensie krótki miejski samochodzik. Tylko 4 miejsca, nie wiem dlaczego, bo brak tunelu środkowego umożliwiałby spokojnie przewóz z tyłu trójkę niedużych pasażerów. Przy przesunięciu foteli maksymalnie do tyłu za nimi praktycznie nie usiądzie nikt. Wsiadanie z przodu trochę utrudnione przez wystający podłużny element deski z nawiewami na wysokości kolan. Ja opanowałem technikę wskakiwania, żona jeszcze się "uczy" :-). Szerokość wnętrza wystarczająca. Generalnie auto dla średnich i mniejszych użytkowników. Natomiast po to, żeby jeździć w mieście i bawić się multimediami stojąc w korkach nie trzeba się zaraz rozsiadać, bo .... zaraz trzeba wysiadać.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, mimo bezramkowych drzwi, jest cicho i bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No na pewno koszt na 100km jest nie do pobicia przez jakikolwiek samochód spalinowy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby był tańszy o jakieś 20-25tys. to byłoby dużo korzystniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Zużycie prądu dla silnika BEV 154KM 113kW

Średni zasięg
175 km
Średni maksymalny zasięg
180 km
Średni minimalny zasięg
150 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
195 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
10,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
3,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,4 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda e