Szukaj

Ocena kierowcy - Honda FR-V

Henryk, 10 lat temu
Silnik 1.8i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 70 tys. km
Honda FR-V 1.8i-VTEC 140KM 103kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Znakomity wynalazek - cichy, mocny, po kręceniu wysoko wręcz sportowy, oszczędny przy normalnym przemieszczaniu się.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gwarancyjna naprawa oznak korozji pod listwą chromowaną na tylnej klapie
5,0
Całokształt
Samochód przemyślany. Ciekawy. Niebanalny. Rzadki na drogach, co jest w świetle jego użyteczności i jakości, bardzo dziwne. Szkoda, że nie produkują następcy. To byłby wtedy mój kolejny zakup. Na chwilę obecną, nie myślę o zamianie, właśnie z powodu braku następcy. Moje 2 dorastające córki już się pytają, która odziedziczy samochód. Starsza z dziećmi jeździ dokładnie takim samym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po prostu znakomity. Przy kręceniu na wysokie obroty, one nie wyje tylko pięknie brzmi. Cichy, niech nikt nie pisze bzdur, że bez dołu - w mieście można śmigać w okolicach 50 km/h na 4 biegu, silnik ma dość pary by przyspieszać. Kiedy trzeba bardzo ostro wyprzedzić, redukcja o 2 biegi i samochód odlatuje.
5,0
Skrzynia biegów
Ciężko uwierzyć, że ten drążek przemieszcza jakieś zębatki w skrzyni biegów. Pracuje raczej jak jakiś elektroniczny przełącznik, taki klik-klak i masz bieg. Do tego umiejscowienie drążka - ręka sama tam wpada. Zestopniowanie też dobre - na 2 biegu można podkręcić w okolice 90 km/h, a równie dobrze na 6 biegu można rozpocząć dalsze toczenie w okolicach 80 km/h.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobre. Sprężyste, ale komfortowe. Na zakrętach samochód się nie przechyla. Zawieszenie pracuje dość cicho, raz obrany kierunek jazdy samochód dobrze utrzymuje, mimo nierówności i dziur. Może to zasługa VSA. Absolutnie niezwykła zwrotność, samochód zakręca w miejscu dosłownie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki trochę ograniczają widoczność na boki - uwaga na przejściach dla pieszych. Do tyłu też nie najlepiej, szczególnie przy cofaniu na zakręcie. Pomagają czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Mi się podoba generalnie taki styl. Wszystko jest intuicyjne. Jeżeli komuś przeszkadza umieszczenie przycisków otwierania okien obok kierownicy po lewej stronie, niech spróbuje z tego skorzystać na dłuższa metę. Okazuje się, że ręka sama tam trafia. Radio - sama frajda korzystania, obsługa z kierownicy też bardzo dobra. Fotel środkowy służy albo jako podłokietnik, albo jako przewijak dla wnuka, albo jako fotel, gdzie mieści się dzieciak na foteliku. Ilość schowków, możliwość aranżacji wnętrza, bardzo dobra. No i dla czterdziesto paro latka, wsiadanie jest wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepiej wcisnąć auto, ustawić temperaturę i wszystko. Samo działa znakomicie. Wilgoć z szyb odparowuje skutecznie, nawet w zimie szyby szybko przywraca do przejrzystości.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Proszę znaleźć inny samochód, który ma niecałe 4,3 m, można nim przewieźć 6 osób i bagaż w ilości 440 litrów. Zwyczajnie się nie da. Siedzi się wysoko, fotele wygodne, tylne z regulacją nawet kąta pochylenia oparć.
4,0
Wyciszenie
Bardzo cichy w środku, silnika nie słychać przy normalnej jeździe, dopiero przy kręceniu pod czerwone pole, piękny dźwięk. Zawieszenie ciche, wiele nierówności załatwia bez żadnych dźwięków. Przy 100 km/h na 6 biegu, silnik ma ok. 2500 obr/min. Wtedy się po prostu płynie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojemne, ciężkie auto, a spalanie na poziomie kompaktów. Dla mnie w porządku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydałem na nowy ok. 100 tyś zł. Na przeglądy co roku, z wymianą filtrów, płynów i klocków z przodu wydałem ok. 3000 zł. Reszta to koszty paliwa. Innych kosztów tu nie ma, brak jakichkolwiek awarii. Samochód znakomicie wykończony, czuć jakość. Zamknijcie drzwi w np. Zafirze a potem w FR-V - to właśnie tu czuć różnicę. Czuć różnicę w pracy przełączników i dźwigienek, jakości materiałów, ich spasowaniu itp.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych przygód. Zero stresu, że coś się rozsypie. Zrobiłem już 70 tyś km i jak na razie, nawet nie wymieniłem żadnej żarówki. Klocki tylne bez oznak użycia, tarcze z tyłu i z przodu też. Klocki z przodu wytrzymały 70 tyś km. Korozja, która wyszła pod listwą na tylnej klapie (wielkości ok. 2mm) została wykryta w 2012 roku na przęglądzie nadwozia - w ramach gwarancji zostało to naprawione. Informowano mnie, że to wada fabryczna tego samochodu. To jedyna rysa na wizerunku samochodu, poza tym żadnej korozji nigdzie nie znaleziono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych przygód. Zero stresu, że coś się rozsypie. Serwis co roku, bo nie dokręcam w tym czasie przebiegu kwalifikującego do przeglądu. Koszt przeglądu w aso, z filtrami, olejem, czyszczeniem klimy zamyka się w granicach max. 1000 zł. I potem spokój. Od 2009 roku, do samochodu mam tylko 4 faktury z aso, z wizyt corocznych (oleje, filtry oleju, powietrza, klimy, klocki przednie). Poza tym nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda FR-V