Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV Facelifting

Artur, 4 lata temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Nowa Honda HRV wersja Elegance kupiona po kilku miesiącach wyborów, analiz, przeglądania oferty rynkowej oraz jazd testowych różnymi autami - a więc z dużym namysłem. Ocena za całokształt 5 gwiazdek, gdyż moim zdaniem w swojej klasie wyróżnia się pozytywnie w wielu aspektach pośród rynkowej konkurencji. Jak na miejskiego crossovera wersja po liftingu ma drapieżny i wyróżniający wygląd, również bardzo dużo miejsca w środku dla 4 dorosłych osób, zarówno na fotelach przednich jak i na tylnej kanapie, duży bagażnik z dodatkowym miejscem na bagaż lub koło zapasowe - zresztą auta Hondy w wielu testach wygrywają w swoich klasach, jeżeli idzie o ilość wygospodarowanego miejsca. Wnętrze bardzo dobrze wykończone, spasowanie elementów również bardzo dobrze, względem crossoverów innych marek lub nawet nowej Hondy CRV - materiały wykończeniowe sprawiają lepsze wrażenie, dają poczucie "lekkiego luxusu", bardzo ładne zegary z efektem 3D (prędkościomierz). Auto zaskakuje pozytywnie zwrotnością co szczególnie przydaje się w mieście gdzie często liczy się każdy centymetr przy manewrowaniu. Zawieszenie bardzo sprężyste, dające poczucie pełnej kontroli nad tym wyższym niż kompakty samochodem, również w zakrętach zachowuje się bardzo stabilnie i przewidywalnie, układ kierowniczy precyzyjny. Wersja z pakietem Elegance po liftingu zyskała dodatkowo do bogatego już wyposażenia m.in. nawigację, kamerę cofania i parę innych elementów, co w tej cenie jest mocnym argumentem za wyborem - konfigurując auta np. koncernów europejskich ceny wychodziły porównywalne - bez żadnej rewelacji. Poza powyższymi cechami o wyborze zaważyła również legendarna jakość Hondy, wyższe niż średnie ceny odsprzedaży auta używanego, silnik iVTEC na łańcuchu rozrządu - które w wydaniu Hondy słyną z bezawaryjności.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.5 iVTEC - 130 km , 155 Nm - ze względu na umiarkowaną moc i moment obrotowy zestopniowany dosyć krótko, trzeba szybko opanować jazdę na wyższych biegach, na których bardzo przyjemnie ciągnie auto bez spadków mocy, fajnie podświetla się wtedy prędkościomierz na kolor zielony - przy jeździe ekonomicznej. Po mieście jazda na piątym biegu jest idealna, w trasie na szóstym można jechać przez większą część trasy. Wersja po liftingu wygłuszona względem poprzedniej i to dobry krok. W zakresie około 2 do 3 tyś. obrotów jest bardziej głośny niż turbo wersje europejskich producentów, dlatego warto opanować jazdę na piątym i szóstym biegu. W mieście pali około 6,5 - 7 l, w trasie przy prędkościach autostradowych od 100 do 140 km około 7,5 l. Do 160 km rozpędza się również bez problemu (szybciej nie próbowałem ale pod pedałem gazu jeszcze był luz) , w środku cicho, po wyrównaniu obrotów silnika prawie nie słychać. Brak jednej gwiazdki za dźwięk silnika w zakresie 2 do 3 tysięcy obr. Mógłby być bardziej zachęcający do sportowej jazdy jak np. w iVTEC z Civic lub City.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna o krótkim ruchu gałki, biegi wchodzą idealnie, nie ma odczucia że przesuwa się gałką po metalowych krawędziach w skrzyni - jak to bywa w innych markach lub że gałka "pływa" pomiędzy poszczególnymi biegami. Przełożenia krótkie - warto zmieniać w miarę szybko na wyższy bieg ( czuć to oraz dodatkowo jest wskaźnik zmiany biegów na wyższy-niższy) - wtedy jest jazda eko (zielone oświetlenie) , w sytuacjach "awaryjnych" na drodze można kręcić nawet do 6.500 obr. wtedy na danym biegu ciągnie jak w innych modelach Hondy. Na próbę w trasie również zwolniłem gazem pod górę na wysokim biegu i i o dziwo wskaźnik podpowiedział korektę biegu w dół.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo zwrotne, świetnie zawraca się lub nakręca w mieście. Zawieszenie moim zdaniem zestopniowane idealnie , czuć że auto stale trzyma się drogi (nawet na długich nierównościach lub krótszych defektach drogi) , również na zakrętach i przy jeździe autostradowej -140-160 km/h. Dobrze wybiera studzienki itp., nie hałasuje.
5,0
Karoseria
Ilu klientów tyle gustów ale mnie się po prostu podoba, moim zdaniem udane połączenie dobrego stylu, szyku, ciekawych smaczków ( duży chromowany grill przechodzący w skośne klosze reflektorów , kształt i przetłoczenia na karoserii ,nieczęsto spotykane okrągłe poprowadzenie linii dachu).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, przy oglądaniu się do tyłu trzeba dosyć mocno obracać głowę prze ramię ( czy to w lewo czy w prawo) - ale to przypadłość raczej wszystkich nowych aut, gdzie stylistyka przeważa nad innymi cechami i są dosyć szerokie słupki środkowe a linie okien poprowadzone wysoko. Duże lusterka zewnętrzne, o dziwo pomimo owalnego okna tylnego widoczność z kabiny przez lusterko wewnętrzne na sytuację drogową zaskakująco dobra. Przydatna kamera cofania i czujniki parkowania (przód i tył), choć kamera mogła by mieć lepszą rozdzielczość. W dzień jest dobrze, ale wieczorem mogło by być lepiej.
4,0
Ergonomia
Warto porównać kilka aut z tego segmentu podczas jazd próbnych , w Hondzie jest wszystko na swoim miejscu, włączniki, wskaźniki itp. Bardzo fajnie rozwiązany panel środkowy z podłokietnikiem i pomysłowymi uchwytami na napoje. Brak jednej gwiazdki za utrudniony dostęp do półeczki na smarfona (lub inne drobiazgi) oraz do gniazd ładowania - jednak faktycznie jak to rozwiązać przy tak poprowadzonym panelu środkowym?Zadanie dla konstruktorów. Kierownica mogła by mieć jak dla mnie troszkę większą możliwość regulacji na długość, (od deski rozdzielczej) - ale może trzeba jeszcze popróbować innych ustawień fotela?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam, że w porównaniu do innych modeli aut, którymi jeżdżę - jeździłem - zarówno prywatnie jak i zawodowo- ogrzewanie i wentylacja działa dobrze. W zimę szybko odmraża szybę przednią (jest specjalna funkcja) a latem w czasie upałów dobrze chłodzi. Wentylator pracuje dosyć cicho, nawet na wyższych obrotach nie hałasuje mocno. Na letnie upały przydaje się dwustrefowa klimatyzacja , również podczas długiej trasy dobrze utrzymywane i regulowane temperatury w kabinie. Szyby tylne przyciemnianie więc w czasie długiej drogi wnętrze mniej się nagrzewa. Fajna funkcja na upały, powyżej około 25 - 26 st. na zewnątrz automatycznie włącza się obieg powietrza zamkniętego w kabinie - co ułatwia szybkie schłodzenie do żądanej temperatury ( w innych autach, którymi jeżdżę nie spotkałem się z takim rozwiązaniem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie wygodne, siedziska odpowiedniej długości ( jak dla kierowcy 182 cm wzrostu) również z tyłu siedzi się dobrze, uda są podparte , kanapę tylną można lekko pochylić pod innym kątem. Plus za system Magic Seats choć na razie nic nie przewoziłem z tak złożonymi siedzeniami. Przestrzeń nad głową ze sporym luzem, również na nogi. Przy jeździe z tempomatem można w fotelu rozsiąść się prawie jak w domu. Przy ustawieniu foteli przednich dla 2 osób o wzroście około 180- 182 cm miejsca na nogi z tyłu wystarczająco aby tam również taka osoba usiadła (ważne gdy nastoletni syn jeszcze jeździ z rodzicami a ma 180 cm wzrostu).
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem względem innych aut z segmentu crossover oraz kompaktów Honda HRV jest bardzo dobrze wygłuszona, nie słychać żadnego opływu powietrza wokół kabiny nawet przy 160 km/h, nawet nie słychać ruchu wycieraczek. Dodane wygłuszenia boków, spodu oraz od przodu kabiny, również system aktywnej redukcji szumu - po liftingu. Moim zdaniem system działa, dlatego dźwięku silnika nie słychać po ustabilizowaniu obrotów (wtedy odwrócony sygnał będzie niwelował szumy lub hałasy) a przy przyśpieszaniu nie jest w stanie całkowicie wygłuszyć dźwięku przyśpieszającego silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wprawdzie koszty przeglądów w Hondzie są trochę wyższe niż np. u europejskich konkurentów, jednak pozostawiam 5 gwiazdek gdyż wierzę w legendarną jakość Hondy. Uważam więc, że koszty się niwelują. A po co marnować czas na naprawy auta w serwisie gdy w tym czasie można pokonywać np. kolejne km po polskich lub europejskich drogach?
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem wcześniej zakup tego auta poprzedzony był wieloma godzinami spędzonymi na porównywaniu aut europejskich, koreańskich i japońskich konkurentów i uważam, że za ten pakiet wyposażenia Elegance należy się 5 gwiazdek w tej kategorii. Konkurencja oferowała albo mniej wyposażenia za podobną cenę, albo podobne wyposażenie w wyższej cenie. Trzeba też brać poprawkę na nowe lansowane modele (nowe nisze) , które wymiarami, wielkością miejsca itp. plasują się poniżej a cenowo są zbliżone lub droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto na razie dopiero dotarte, usterek drobnych żadnych nie było i mam nadzieję, że nie będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez poważnych usterek i oby jak w innych Hondach poważnej usterki nie było przez cały czas użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda HR-V II

Liczba wpisów: 13

Honda HR-V II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda HR-V II SUV Facelifting