Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Maciek , 12 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 6,2 l/100 km i sto koni pod maską. Jednym słowem EKONOMIA.
5,0
Całokształt
Podsumowując: Głupio się pisze o swoim aucie (wiadomo - każdy chwali swoje), lecz uważam że jest to jedna z lepszych pozycji na rynku jeżeli chodzi o ten segment aut. Miejski samochód rodzinny, idealny na większe i mniejsze zakupy. Jednak dość duży moment obrotowy jak i moc pozwala troszeczkę poszaleć po mieście i na obwodnicach miejskich. Jest na tyle wygodny że w dłuższych trasach powinien spisać się bez zarzutu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak to u Hondy - Wysokie obroty. Obrotomierz przypomina nieco motocykl 7 tys. obr :) Po przekręceniu kluczyka i zapaleniu auta nic nie słychać. Dosłownie. Silnik pracuje cicho i równomiernie. Powyżej 100 km/h zaczynamy go słyszeć. Elastyczny: na piątym biegu możemy jechać i 50 km/h. Zakręty na \"trójce\". Moim zdaniem jego wysoki moment i elastyczność pozwala na oszczędną jazdę.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna (podobno automat to jedyna rzecz która się nie udała w tym modelu). Biegi wchodzą delikatnie, sprzęgło tolerancyjne, elastyczny zakres zmiany biegów. Nie wiem co więcej można napisać o skrzyni biegów w nowym aucie. Działa jak należy.
5,0
Układ jezdny
Mimo wysokiego wzrostu nie buja nim na zakrętach, zdaje się przyklejać do drogi. Nie czuje się dyskomfortu. Nierówności i przypadkowe dziury, a dużo tych przypadków u nas, nie stwarzają żadnych problemów. Nie jest za miękkie, ani zbyt sztywne. Takie akurat.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielka przednia szyba, dodatkowe boczne trójkąty, dość obszerna tylna szyba pozwalają rozglądać się na boki. Nie jestem zwolennikiem cofania na lusterka, lecz w tym aucie zmieniłem zdanie, boczne lusterka są wielkie. Dodatkowo zagłówki tylnej kanapy chowają się na tyle że nie widać ich przy cofaniu. Po prostu chowamy je jeśli nie są potrzebne.
5,0
Ergonomia
Wygodne siedziska, oparcie tylnej kanapy regulowane w dwóch pozycjach. Dużo miejsca na nogi. Ktoś kto wymyślił magic seats powinien dostać jakąś nagrodę. Potrzeba miejsca - buch: w jednej ręce trzymamy zakupy, drugą podnosimy siedzenie kanapy do góry i już mamy więcej miejsca. Przełączniki pod ręką. W mojej wersji sterowanie radiem z kierownicy. Wszystkie \"bajery\" z komputerka pokładowego także przy kierownicy. Przyciski pod ręką. Tak jak się należy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji Comfort którą posiadam - automatyczna klimatyzacja sprawuje się nienagannie. W trybie AUTO po wejściu do auta nawet w najcieplejszy dzień szybko upora się z żarem wewnątrz i przełączy się w delikatny nawiew. Ogrzewanie tak samo sprawne jak chłodzenie. Dodatkowy przełącznik na przednią szybę i podgrzewanie lusterek sprawia że nie ma kłopotu przy zimnie i deszczu (ogrzewanie lusterek wysuszy krople deszczu).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel regulowany, także góra-dół, pozwala na dostosowanie dla każdego. Dużo miejsca na nogi. Stopka na nogę dla kierowcy. Przy elastycznym piątym biegu przydaje się, i to bardzo :) Z tyłu również dużo miejsca znajdzie dorosły jak i dziecko. Dokupiłem \"poddupek\" z ISOFIX dla syna więc ma podłokietniki i jest mu bardzo wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Dałem czwórkę za \"słyszalność\" silnika na wyższych obrotach. Ale nie wiem za bardzo czy jest to wina wyciszenia. Autko jest naprawdę ciche. Jeżeli używamy klimatyzacji, a co za tym idzie mamy zamknięte okna - nic nie słyszymy. Dochodzi czasem do kuriozum, gdy zastanawiamy się czy mamy odpalony samochód. Pamiętam pierwsze przekręcenie kluczyka i szmer silnika. Wracając do wysokich obrotów silnika - radio działa tak że przy wyższych prędkościach robi się głośniej, więc nie ma kłopotu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,2 l/100km w mieście, w korkach i przy włączonej klimie do tego 100 KM pod maską. Nie wiem co można więcej napisać o ekonomiczności. Auto dodatkowo podpowiada nam jak jechać ECO: kiedy mamy zmienić bieg na wyższy lub niższy. Kiedy jedziemy tak jak się należy świeci się na zielono napis ECO. To jest nawet mobilizujące kiedy mamy włączone średnie spalanie na ekraniku :)
5,0
Stosunek jakość/cena
56000 - w tej cenie otrzymujemy mocny silnik, dobrą jakość wykończenia, niskie spalanie. Bardzo wiele w standardzie. \"Wszystko\" w kolorze nadwozia, alufelgi, elektryczne szyby, głośniki, radio z Mp3, elektryczne lusterka, fajną tapicerkę, no i \"Japończyka\"..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto - niewiele mogę napisać o niezawodności. Uzupełnię to okienko jak pojeżdżę kilka lat, ale coś mi się wydaje że był to dobry zakup.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III