Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

limakcki, 12 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nadwozie nawet na zdjęciach ze strony hyudaia nie dorównuje rzeczywistości, jest po prostu idealne jak dla mnie i nie widzę siebie na ta chwilę w innych autku.
4,0
Całokształt
Gdybym napisał, że samochód jest doskonały to bym skłamał. Idealna jak dla mnie sylwetka nadwozia w pięknym kolorze czarna perła sprawia, że wiele jestem mu w stanie wybaczyć, fajne prowadzenie, cichutki silnik i niesamowita radość z jazdy (i te oczy ludzi co to za auto), z drugiej strony głośne opony, badziewny schowek i brak rdsu w radiu denerwują. Aleee radio zmienię z czasem na fabryczną nawigację z radiem, opony wymienię na bardziej komfortowe i ciche, a co do schowka się zastanowię czym go wyłozyć i jak zrobić tam światło i będzie mocne 4,5. Na tą chwilę przesadziłbym gdybym dał więcej niż mocne 4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest genialna, cichutki, a przy tym zwinny. Może przydaloby się jeszcze z 50KM więcej żeby podkreślić jego pseudo sportowy charakter, ale dla mnie bez zastzreżeń.
5,0
Skrzynia biegów
Jeździłem próbnie przed zakupem Chevroletem Cruze, Fiatem Bravo i Punto no i Elantra mnie bardzo pozytywnie skrzynią zaskoczyła, niesamowicie precyzyjna i wygodna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie należy do mega komfortowych (w koncu to auto segmentu kompakt sedan), czuć wyboje i słychać dziury oraz nierówności nawierzchni, a przy włączonej kontroli trakcji przy zaliczeniu większego wyboju mam odczucie jakby samochód przejmował stery (ale to chyba dobrze). Ogólnie mogłoby być cichsze, bardziej miękkie i lepiej wybierać dziury, ale też bez przesady jest komfortowo 4/5
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznośc jak na linię samochodu, nawet co do tylnej szyby nie mam co narzekać, kwestią przyzwyczajenia sa szerokie narożniki łączące szybę przednią i boczne, które na początku użytkowania utrudniają jazde na dużych zakrętach miejskich.
4,0
Ergonomia
4/5 za słaby schowek niewyłożony niczym (sam twardy plastik), nieduże rozmiary, brak światła w schowku (co jest tragedią) i brak klimatyzacji w schowku. Zaletą jest fajny otwierany mały schowek na okulary/telefon przy złączu usb oraz schowek w podłokietniku. Siedzenia są w miarę wygodne, sterowanie radiem i kompem w kierownicy doskonałe, radio bez RDS-u obniża ocenę do 3, bagażnik bardzo pojemny jak na sedana podwyższa do 4, a zawiasy bagażnika wchodzące do środka obniżają do 3,5. generalnie na korzyść autka słabe 4.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik robi swoje, odparowanie szyby w kilka sekund, grzanie i chłodzenie bardzo wydajne, ALE nie wiem kto tak dziwnie zaprojektował, że dziur nawiewu w środku nie da się wyłączyć tzn nawet jak się naciśnie off to przy większych prędkościach delikatnie nimi wieje co jest wkurzające, bo nie ma tez regulacji!!! Za to niedopatrzenie 4/5
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 190cm wzrostu i wg mnie i moich potrzeb miejsca jest full nawet z tyłu gdzie dach opada ku dołowi.
3,0
Wyciszenie
Jak na samochód za ponad 60kpln jest słabo, a to chyba głównie przez źle dobrane opony (czytałem o tym i inni użytkownicy elantry też na to narzekają 205/55/16 to chyba nieodpowiedni profil na to autko)opony powodują dość duży hałas na dłuższą metę wkurzający przy większych nierównościach nawierzchni. Cichutki silnik i brak innych odgłosów z zewnątrz podwyższają ocenę na 4
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o przeglądy naprawy itd nei miałem jeszcze okazji, ale firma leasingowa zapewnia full serwis (z wyjątkiem żarówek, płynu do spryskiwaczy i piór wycieraczek) więc jest doskonale. Co do spalania to jestem pod ogromnym wrażeniem, bo mi ekonomicznie jadąc udało się spalić na słabej trasie 5,2l/100 (potwierdzone tankowaniem do pełna), a moej dziewczynie, która jeździ agresywnie po mieście nie udalo się jeszcze przekroczyć 7,6l/100. W tej kwestii auto idealne, a myślę, że na lepszej trasie zejdę poniżej 5l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym momencie nie widzę samochodu za 61,5kpln, który dorównałby Elantrze (oczywiście mówimy o nowym samochodzie, a nie o niepewnym używanym) szczególnie pod względem stylistyki nadwozia, która wyprzedza epokę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać przez pierwsze 1000km super :-p
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma opcji przez pierwsze 1000km (odpukać) :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra V Sedan