Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan

Danek, 6 lat temu
Silnik 1.6 MPI 128KM 94kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niewysokie spalanie i zadowalające osiągi.
Inne : Miejsce dla pasażerów - porównując z innymi autami z segmentu, jest go naprawdę sporo.
5,0
Całokształt
To auto idealnie można podsumować szkolną oceną w postaci "5" - do ideału trochę brakuje, ale jest bardzo dobrze i na dobrą sprawę nie ma się do czego przyczepić. Auto jako całokształt spisuje się świetnie. Póki co w pół roku przejechałem nim trochę ponad 5tys km i totalne zero problemów. Do ogólnej jakości też się nie przyczepie. Wprawdzie plastiki są raczej średnie, ale spasowanie jest na wysokim poziomie - nic nie skrzypi, wszystko działa bez najmniejszego problemu. Co do multimediów, to standardowy zestaw audio gra całkiem przyzwoicie i jeśli ktoś nie jest audiofilem to spokojnie zaspokoi jego potrzeby. Sam w poprzednim samochodzie miałem dedykowany zestaw Bose - grał lepiej, ale naprawdę nie ma tragedii i nie spodziewałem się, że przesiadka będzie tak bezbolesna. Mogę się natomiast przyczepić do samego radia - niby jest ok, ale jako jedno z nielicznych aut w Polsce nie wspiera Android Audo/Apple Play (co dziwne, wersje zagraniczne wspierają), przez co sparowanie z telefonem kończy się na funkcjach dzwonienia i odtwarzaniu muzyki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się całkiem fajnie. Moc 128 koni szału nie robi, ale ogólnie niczego nie brakuje. Jeśli trzeba wyprzedzić, to nie ma najmniejszego problemu. Przy prędkościach autostradowych też jedzie się całkiem przyjemnie, nawet z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem. Ogólnie silnik jest po prostu wystarczający do komfortowej jazdy - nie za słaby, nie za mocny. W porównaniu do aut z turbiną wadą jest to, że pełna moc jest dostępna dopiero przy 4-5 tys obrotów, przez co nie ma efektu wow przy niskich obrotach, ale z drugiej strony przyspieszenie jest zadowalające, a przez brak turbiny mamy niewysilony silnik, który zapewnia stosunkowo niskie spalanie na poziomie 6.5l przy mieszanej jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
Działa całkiem dobrze. Na dobrą sprawę tak jak w pozostałych aspektach samochodu nie ma się do czego przyczepić. Biegi nie są ani za krótkie, ani za długie. Do tego mamy ich aż sześć, dzięki czemu przy spokojnej jeździe autostradowej spalanie jest niskie. Poza tym na każdym biegu jest jako taki zapas mocy i nie trzeba często redukować aby wyprzedzić bądź przyspieszyć.
5,0
Układ jezdny
Tutaj też nie ma się do czego przyczepić. Trochę samochodów przed zakupem testowałem i powiedziałbym, że jest to środek stawki, trochę lepiej od Skody czy Opla, trochę słabiej niż np Peugeot czy Honda. Ogólnie jest po prostu bardzo dobrze, a zawieszenie nie jest ani za miękkie ani za twarde. Dzięki temu nie ma ani efektu jazdy jak na taczce, ani nie czujemy się jak na wodnym łóżku. Może do sportowej jazdy się to nie nadaje, ale do normalnego poruszania się po drodze jest bardziej niż wystarczająco. Hamulce w wersji Style spisują się bardzo dobrze. Póki co tylko raz musiałem hamować awaryjnie i mnie nie zawiodły, także jestem zadowolony. Jeszcze taka ciekawostka - opony dołączone przy 17" felgach muszą się "dotrzeć" i pełną przyczepność łapią dopiero po około 1-2 tys km. Także po wyjeździe z salonu nie polecam szaleć, gdyż dynamiczne wejście w ostry zakręt potrafi wywołać nieprzyjemny efekt śliźnięcia opony. Po tym dystansie nie powiem na nie złego słowa - przyczepność wyraźnie lepsza a i opory toczenia jak na taki kapeć (225/45) są całkiem małe.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobra. Do przodu nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Do tyłu z uwagi na fakt, że to sedan jest trochę słabiej, choć też nie ma tragedii. Jedyne do czego na dobrą sprawę mogę się przyczepić to słupek B koło pasażera - jeśli pasażer wystawifotel bardziej do tyłu, to widoczność w tym miejscu jest co najwyżej średnia. Co do systemów wspomagających widoczność - w standardzie jest kamera cofania i spisuje się całkiem fajnie. Ma wprawdzie lekkie przekłamanie na boki gdzie pokazuje, że niby wjeżdżamy w przeszkodę, a realnie mamy jeszcze mały zapas (ok 10cm), ale realnie ma to nawet plusy (nie parkujemy na grubość lakieru). Do tego mamy przednie czujniki parkowania i na ogół sprawują się dobrze, choć w moim aucie czujniki środkowe czasami zachowują się dziwnie na najdalszym poziomie od przeszkody, jak ta jest bliżej to jest ok. Plus za to, że mamy przycisk do ich włączenia/wyłączenia.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie ma się praktycznie do czego przyczepić. Przyciski i wajchy na kierownicy są na swoim miejscu, a menu z niej obsługiwane jest proste i logiczne. Konsola środkowa tak samo, wszystko tam gdzie powinno być. Schowek przed skrzynią biegów powinien zmieścić telefon w okolicach 5" (iPhone6S mieści się w sam raz z delikatnym zapasem), do tego mamy w nim gniazdo USB i 2x12V (choć jedno niestety bez zaślepki). Co do schowków, w drzwiach spokojnie zmieścimy 1l butelkę, do tego jeszcze trochę szpargałów. W konsoli środkowej dwa uchwyty na kubki (niestety ze stałą szerokością, przez co małe puszki, np Red Bull przy ostrym hamowaniu mogą trochę latać). Poza tym jest jeszcze podłokietnik w którym mamy gniazdo USB, 12V i dość sporo miejsca. Do tego schowek na okulary. Na siłę mogę przyczepić się do sterowania szybami z drzwi - jest trochę wycofane do tyłu (w porównaniu do poprzedniego auta), przez co np w moim wypadku nie mogę nimi sterować na wyprostowanej ręce, tylko lekko muszę ją cofnąć - choć same przełączniki są jak najbardziej ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj spore zaskoczenie na plus. Auto bardzo szybko łapie zadaną temperaturę (nawet w zimie), do tego sam układ wentylacji nie działa specjalnie głośno. Klima działa dwu strefowo, na tył jest podwójna kratka, która też działa całkiem dobrze. Dodatkowo w wersji Style jest opcja podgrzewanej kierownicy i foteli. Niby zbędny bajer, ale sam zacząłem korzystać i działa to całkiem przyjemnie, choć same fotele na maksymalnym ustawieniu są moim zdaniem za gorące. Przy zakupie wersji ze skórą, można mieć też wentylowane fotele, choć do tego nie dopłąciłem i nawet nie jest specjalnie potrzebny bo w aucie nawet przy sporych upałach klima radzi sobie bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w środku jest bardziej niż wystarczająca dla czteroosobowej rodziny. Z przodu nie brakuje miejsca na nic i spokojnie siądzie tam ktoś wysoki. Z tyłu miejsca na nogi też jest bardzo dużo, gorzej z wysokością - osoby powyżej 190cm będą zahaczać o sufit. Mimo to miejsca jest tak jak w segmencie D, mimo, że auto należy do C - duży plus. Fotele są całkiem wygodne, choć w normalnych wersjach wyposażeniowych brakuje regulacji wysokości dla pasażera (jest jeśli dopłacimy kilka tysięcy za fotele skórzane). Co do bagażnika, to jest całkiem pojemny, jak to w sedanie - szaleństwa nie ma, ale trzyosobowy wypad na wczasy z dwiema niewiastami nie przerósł jego możliwości:P Jedyne do czego mogę się przyczepić to głupie zwężenie bagażnika w miejscu łączenie z przestrzenią pasażerską, które po złożeniu foteli ogranicza przestrzeń ładunkową na łączeniu bagażnik/kabina do ok 80cm szerokości - najgorsze, że jest to zwykły plastik i na dobrą sprawę, oprócz tego, że jest, nie pełni żadnej specjalnej funkcji. Gdyby nie to, to spokojnie wchodziłyby tam przedmioty o sporo większej szerokości.
4,0
Wyciszenie
Auto dość ciche, choć są w segmencie dużo lepiej wyciszone (i droższe:P). Ogólnie przy małych prędkościach jest komfortowo i dopóki nie przekraczamy 130km/g to auto jest dość ciche. Powyżej tej prędkości robi się wyraźnie głośniej, ale nie jest źle, później hałas już się nie zwiększa ile byśmy nie jechali. Ogólnie dla mnie szkolne +4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co samochód ma pół roku, także tylko leje benzynę i jadę. Napisze coś za rok to zobaczymy, mam nadzieję, że nic się nie zmieni. Codo paliwa to średni koszt na 100km z tego co wyliczyłem to ok 31zł. Spalanie całkiem fajne, średnio koło 6.5l przy normalnej mieszanej jeździe, w sporych korkach koło 8-8.5l. Na autostradzie spalanie zależy od prędkości. Przy 90 spokojnie zejdziemy poniżej 6l, przy 120 ok 6.5. Powyżej to tak ok 0.5l na każde 15km/g szybciej. Przy bardzo delikatniej jeździe na trasie da się zejść poniżej 5l, ale raczej mało kto będzie tak jeździł bo przyjemności w tym brak.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko to ocenić. Skoro kupiłem to auto, to znaczy, że dla mnie jest on wysoki, choć np nowego Tipo nie pobije:P Ogólnie było kilka podobnych cenowo propozycji, z czego mocno rozważałem jeszcze Seata Leona (ale po wizycie u lokalnych mechaników i opiniach o silniku odpuściłem). Wybrałem Elantrę gdyż po prostu mi się podobała i jak dodałem plusy do minusów to wyszło, że najbardziej spełnia moje oczekiwania w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak i mam nadzieję że tak pozostanie:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak i mam nadzieję że tak pozostanie:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra VI Sedan