Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Wagon

Paweł, 4 lata temu
Silnik 1.4 MPi 100KM 74kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,43
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Dobra maszyna, T-34 wśród kompaktowych kombi. Nie ma "cool factora" , charakteru, zadziorności czy nietypowych, dziwacznych cech jak Saab czy inny Subaru ale jako niskokosztowy wół roboczy o b. ładnej linii i niezawodności prostego silnika bez turbo i gpf, bardzo się sprawdza. Jeśli ma być prosto, tanio i dobrze ale ładnie, nie tandetnie, to dobry zakup.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słabiej rusza na jedynce, musi wejść powyżej 2 tys obrotów, żeby było czym jechać, ale za to nadspodziewanie dobrze jak na 100 koni i ok 130 momentu idzie na 4,5 i 6. Moim zdaniem stopniowaniem skrzyni i programem wyciągnęli co mogli z tego silnika. Jest dobrze i wystarcza, nie jest sie zawalidrogą, wystarczy do płynięcia z prądem, wrażeń nie ma jednak żadnych.
4,0
Skrzynia biegów
Ok. Nie pyka sie jak w Hondzie ale wszystko wchodzi jak trzeba.
5,0
Układ jezdny
Stabilnie i o dziwo dość dynamicznie można powchodzić w zakręty. Duży plus.
3,0
Karoseria
Może być ale dość delikatna. Po roku pojawiły się odpryski do zrobienia lakierem zaprawkowym i pędzelkiem, bez ryzyka korozji ale lakier mógłby być trochę grubszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalna jak na kompaktowe kombi.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, każdy wyreguluje odpowiednio. Świetna jest bieda wersja z pakietem business (lepszą gałka biegów i bluetooth), bo nie ma sie co zepsuć a jednoczesnie jest wszystko co potrzeba - muzyka chodzi z każdego pendriva, różne telefony konfiguruja się błyskawicznie. Wszystko w zasięgu ręki i wszystko z ręcznymi pokrętłami, od głośności przez temperaturę po zmianę kawałka czy wyjście z menu (większość na kierownicy).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cuda ergonomii jak dla mnie wycisnęli. Mam 187 cm i siedzę wygodnie za sobą plus ogromny bagaznik. Zdecydowanie lepiej niż np Auris kombi.
5,0
Wyciszenie
Kupiłem w drugiej połowie 2018 wersje na 2019 w której podobno coś poprawili w tym względzie. By może to tylko opowieści handlowca ale jest ok, do 120 fajnie i cicho, szczególnie na letnich oponach. Powyżej tej prędkości lub na zimowych też ok, nie trzeba wrzeszczeć czy włączać radia na maksimum. Jak na taką cenę i klasę pojazdu jestem pozytywnie zaskoczony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglad gwarancyjny tani (800 zł), ubezpieczenie tanie (do 2 tys OC i AC). B.dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie najlepsza w klasie, biorąc pod uwagę 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana elementu w kolumnie kierownicy bez stękania tylko dlatego że szumiala, w pełni działając.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Wagon