Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai IONIQ Hatchback

Zbyszek, 6 lat temu
Silnik 1.6 GDi 141KM 104kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczne połączenie silnika Pb z EV. Genialna praca dwu sprzęgłowej skrzyni oraz tryb SPORT.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zbyta mały przebieg na ocenę w tej kategorii.
5,0
Całokształt
Auto w porównaniu do konkurencji nie ma sobie równych. Oferuje wiele za przystępną cenę. Auto zaskoczyło mnie niskim zużyciem paliwa (jednak większym niż podaje producent), dynamiką, trybem SPORT oraz skrzynią biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka dobrze współpracuje z układem hybrydowym, który działa do 120km/h. Podczas nadwyżki energii oddaje ją, podczas normalnego poruszania się w trasie. Przez kilka kilometrów jedziemy więc jak autem elektrycznym. Trzeba delikatnie muskać pedał gazu, aby pracował jedynie EV (to normalne dla układu hybrydowego). Silnik w połączeniu z EV bardzo dynamiczny. Z trybem SPORT i kickdown'em potrafi dostarczyć pozytywnych wrażeń :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dwu-sprzęgłowa, z trybem SPORT i manualną zmianą przełożeń. Genialna praca. Szybka reakcja na kick'a, zrzucenie biegu błyskawiczne i natychmiast przyspieszamy.
5,0
Układ jezdny
Oceniam jako neutralne. Nisko położony środek ciężkości przekłada się na dobre trzymanie na jezdni.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylna szyba podzielona na dwie części wbrew pozorom nie uprzykrza nam życia podczas parkowania tyłem. Górna część szyby zawsze jest czysta, dolna - mniejsza do spoilera zwykle zabrudzona. Widoczność więc do tyłu dość dobra. W trasie górna część szyby ciągle pozostaje czysta przez dobrze zaprojektowaną karoserię auta (mały współczynnik Cx). Na tylnej szybie jednak nie ma wycieraczki. Słupki A B i C standardowe.
4,0
Ergonomia
Ogólnie wnętrze zaprojektowane poprawnie. Troszkę płytki główny schowek. Producent za to dał dwa schowki dedykowane na telefon (ładowanie indukcyjne) oraz na tablet. W podłokietniku również możemy ładować telefon lub korzystać z Android Auto. Brak oświetlenia w bagażniku i za to obniżam o jedną gwiazdkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji dwustrefowa (w ver Platinum kratki wentylacyjne na środkowym tunelu). Przycisk Only Driver. W trybie AUTO wydajna i cicha.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla 4 osób wystarczy aby podróżować na dalekie odległości. 5 osoba może już niestety narzekać. Tunel środkowy lekko zaznaczony.
5,0
Wyciszenie
Neutralne przy pracującym silniku. W kontekście hybrydy ciężko ocenić mi tą kategorię. Ekhm przy poruszaniu się na EV w trasie słychać tylko szum opon i mijające nas pojazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania dość niskie. Koszt pierwszego przeglądu w ASO to około 520zł. Przeglądu jak w silniku diesla co 15 tyś. km/rok (zwykle przy Pb miałem co 30tyś km/rok).
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej ocenie to najlepsza propozycja w kategorii hybryd. Rewelacyjna skrzynia dwu sprzęgłowa, dobrej jakości materiały, praca EV do 120km/h. Niestety producent zaoszczędził na oświetleniu bagażnika oraz na listwie pod przednim spojlerem, która sygnalizowała by zbyt mały prześwit na przejazd auta pod przeszkodą. Ogólnie jednak relacje jakość/cena oceniam pozytywnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt mały przebieg na tą ocenę. Ogólnie brak wizyt w ASO z powodu usterek - jakichkolwiek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg na tą ocenę. Ogólnie brak wizyt w ASO z powodu usterek - jakichkolwiek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai IONIQ Hatchback