Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover

Jarek F, 6 lat temu
Silnik 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Kona I Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto nieduże ale wygodne, zwinne i ładne (to oczywiście sprawa gustu). Do tego napęd 4x4, mocny silnik i fajne zawieszenie powoduje że jazda nim sprawia przyjemność. Opisuję swoje doświadczenia z początków użytkowania bo na pewno komuś się przyda kto stoi przed decyzją zakupu. Nie da się mojej oceny rozpatrywać pod kątem awaryjności bo na to oczywiście za wcześnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc jest spora jak na tą wagę, ładnie się wkręca w obroty. Tylko ten dźwięk jak w motorowerze trochę mnie denerwuje. Wcześniej miałem Santa Fe z 2,2 D.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo dobrze. Nie odczuwa się zmiany biegów. Trzy tryby eco, comfort i sport powodują zmiany biegów przy różnych obrotach. Przy sport auto przyspiesza naprawdę imponująco.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywny ale taki lubię. Jeżdżę dużo po górskich drogach i trzymanie w zakrętach jest świetne. Nawet lepsze niż w Fiacie Bravo którym też jeżdżę od kilku lat. Próbowałem jeździć bo drogach gruntowych w kiepskim stanie lekkich bezdrożach i auto radzi sobie dobrze jak na takiego małego SUVa. Oczywiście to nie jest auto w teren. Bardzo dobrze radzi sobie zimą na śniegu. Dołączanie tylnego napędu odbywa się w odpowiednim momencie i nawet nie odczuwam z tego powodu jakichś dyskomfortów, uślizgów itp.
4,0
Karoseria
Za wcześnie na ocenę
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki. Tylna szyba mała do tego zakończenie dachu ogranicza widoczność ale jest kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką, sporo przycisków na desce rozdzielczej, kierownicy, przy lewarku biegów. Do tego jeszcze dotykowe na ekranie. Jednak jest w tym logika i można łatwo się nauczyć. Potem już obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń ani uwag. Działa tak jak powinno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mniej miejsca niż w Santa Fe znacznie ale siedzi mi się wygodniej dzięki naprawdę wygodnym fotelom. Na tylnej kanapie miejsce na nogi ograniczone oczywiście ale nad głową dużo miejsca. Bagażnik mały adekwatnie do auta. Jednak konkurencja ma podobne gabaryty. Podłoga w bagażniku jest podwójna więc można sporo upakować jeszcze pod nią w funkcjonalnych schowkach.
3,0
Wyciszenie
To jedna z pięt achillesowych Kony. Do około 100 km/h jest cichutko. Powyżej, zwłaszcza tak już w okolicach 130 huk straszny opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma apetyt na paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie ale biorąc pod uwagę wyposażenie też nie jest przecenione. Tańsze od podobnych wersji grupy Volkswagena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Kona I Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Kona I Crossover