Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe IV SUV

XYZ, 3 lata temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie bardzo pozytywnie zaskoczony całokształtem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Dobra relacja ceny do jakości. Samochód wygodny i bardzo dobrze wyposażony (pełna opcja włącznie z dachem panoramicznym, pakietem inspiration i 7 siedzeń) To jest mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, ale praktycznie tego nie czuć jak siedzi się w środku samochodu. Teraz jeżeli samochód ma silnik diesla i skrzynie automatyczna to nie robi to różnicy w sumie. Wcześniej jeździłem samochodami z doładowanym silnikiem benzynowym i skrzynia automatyczna. Samochód bardzo dobrze wykończony w środku, nic nie trzeszczy, dobrze wyciszony, a w większości wszystkie wstawki srebrne są z aluminum (prawdopodobnie:). Ogólnie duży samochód za przyzwoite pieniądze, gdzie ciężko znaleźć coś podobnego u konkurencji za te samą kwotę. Prawdopodobnie Skoda Kodiaq jest bezpośrednim konkurentem (nie wspominam o Kia Sorento, bo to to samo co Santa fe). Reszta samochodów Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes GLE (opcja 7-osobowa) czy BMW X5 (opcja 7-osobowa) są większe, ale i też sporo droższe, i doposażając je do poziomu Santa fe cena wychodzi kosmiczna. Napewno jeżeli ktoś nie szuka samochodu 7-osobowego to są inne opcje dużo lepsze jak np. Jeep Grand Cherokee. Napewno Santa fe to nie samochód ze sportowymi aspiracjami, tylko samochód do przemieszczania się z punkty A do punktu B oferujący dobry komfort i wszystkie udogodnienia jakie są dostępne w motoryzacji. Jedyna wada tego modelu jest to, że zawieszenie w mojej opinie nie nadąża za aspiracjami Hyundaia wobec tego modelu. Coś brakuje i to czuć podczas jazdy. Ogólnie samochód dobrze przemyślany pod względem technicznym jak i użytkowym. Drzwi zakrywają całkowicie progi, więc przy wsiadaniu/wysiadaniu nie ubrudzi się spodni. Niby mała rzecz a jednak nie wszyscy to maja. Dach panoramiczny w pełni otwierany, ale ma też funkcje wentylacji co jest super sprawą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobry, ale gdy stoi się na zewnątrz to słychać go mocno. Myślę, że wymiana oleju co 30 tyś. według książki serwisowej to trochę przegięcie i proszenie się o późniejsze kłopoty. Ja pozostanę przy wymianie co 10-15 tyś aby później nie mieć możliwych problemów. Zawsze tak robię ze swoimi samochodami, które mam i nigdy nie miałem problemów z silnikami.
5,0
Skrzynia biegów
W moim odczuciu nie ma się do czego przyczepić. Może to i zaleta, że to zwykły 8-biegowy automat, a nie 2-sprzęgłowa skrzynia.
3,0
Układ jezdny
Jak wspominałem, zawieszenie ma braki i to czuć szczególnie podczas przejazdu przez "śpiącego policjanta" gdzie koła wpadają w rezonans.
4,0
Karoseria
Wydaje mi się ze jest dobrze, choć gdy otworzy się drzwi to na przetłoczeniach widać jakby lakieru im zabrakło i nie jest to do końca pomalowane jak powinno być w moim odczuciu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Tym bardziej jak ma się system kamer 360 i czujniki. Podczas jazdy nic nie przeszkadza, ani nie ogranicza widoczności. Plusem jest asystent martwego pola. Spryskiwacze przedniej szyby trochę słaba spryskują i w mojej opinii takie sprawy w ogóle nie powinny mieć miejsca.
5,0
Ergonomia
Mam 190 i spokojnie mogę ustawić fotel pod siebie. Wisienką na torcie byłaby elektrycznie ustawiana kierownica, ale to chyba nie ta półka :) HUD bardzo fajny i napewno przyda się podczas wyjazdów w długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja. Klima chodzi sprawnie i cicho, a gdy ma się wersje 7-osobowa to nawiew klimy jest również w bagażniku dla 3-rzędu, więc naprawdę kwestia chwili, aby poczuć zmianę temperatura w samochodzie. Podgrzewana kierownica jak i wszystkie fotele (przód i tył) do tego bardzo dobra wentylacja przednich foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma się do czego przyczepić. Sporo miejsca z przodu i z tyłu, a i w trzecim rzędzie wystarczająco do przewiezienia dwojga osób do wzrostu 160-170cm. Fotel kierowcy w pełni elektryczny z podparciem ud włącznie.
5,0
Wyciszenie
Takie 4.5 ale myślę, że wyciszony jest jak za te pieniądze bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tego jeszcze nie wiem, choć wymieniałem olej w serwisie po 2 tyś. i cena za wymianę oleju była standardowa, i nie odbiegała od innych marek w tej klasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu muszę powiedzieć, że jak uda się kupić samochód z wysprzedaży rocznika to cena do jakości jest bardzo dobra. Prawdopodobnie zastanawiał bym się czy kupić ten samochód po cenie katalogowej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie wszystko dobrze choc przebieg narazie 3 tyś. a samochód ma 5 miesięcy. Niski przebieg ze względu na COVID i na to, że dzieciaki nie chodzą do szkoły co równa się brakowi ich zawożenia. Normalnie rocznie robię 17-20tys kilometrów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie dobrze i mam nadzieję, że tak pozostanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Hyundai Santa Fe IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Santa Fe IV SUV