Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti Q30

FMXmlody, 6 lat temu
Silnik 2.2D 170KM 125kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Infiniti Q30 2.2D 170KM 125kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Szukałem komentarzy przed zakupem niewiele ich było dlatego obiecałem sobie, że uzupełnię jak będę już miał wystarczającą wiedzę dla potomnych :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel, całkiem ładnie się zbiera, spalanie w porządku. Dzielny przy dłuższych trasach, pozwala na swobodne wyprzedzanie większości użytkowników ruchu drogowego. Spalanie (super eko jazda tempomat 100-110 trasa) 5,5L - przy normalnej jeździe średnia wychodzi około 7,2L (30% miasto 70% trasa moja droga do pracy 20km) jak już się ładniej nagrzeje to pali około 6,7. Jeżeli warunki drogowe pozwalają to pali około 8,5-9L. O dziwo jego dźwięk nie jest dla mnie jakoś bardzo irytujący chociaż przesiadając się z V6 na początku było dziwnie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo ładnie zmienia biegi, szybko przechodzi z trybu sport/eko/manual - możliwość szybkiego przejęcia kontroli łopatkami pozwala na dość dużą dozę kontroli. Eko - bardzo ładnie szybko zmienia biegi - sport przeciąga i jest dość agresywny. Jedyna wada - trzeba tą skrzynię wyczuć w jaki sposób i w jakich warunkach dodawać gazu, szczególnie jak się stoi w powiedzmy "korku" ponieważ lubi szybciej przyspieszyć i bardzo szybko zmienić biegi i trzeba ostrzej zahamować.
5,0
Układ jezdny
Adaptacyjne wspomaganie jest super. W wersji Q30S - zawieszenie jest twarde (dość mocno) każdy wybój czuć w kręgosłupie, ale wiedziałem, że tak będzie. Za to w górach wszystkie serpentyny, szybkie ostre zakręty itd bajka, jedzie jak po szynach.
5,0
Karoseria
Super, niesztampowa, wyróżniająca się z tłumu tych wszystkich smutnych samochodów. Co prawda logo przednie mogło by być delikatnie mniejsze, nie mam małej dłoni a logo jest znacznie od niej większe... Fajna agresywna i zgrabna sylwetka .
Komfort
3,0
Widoczność
W sumie najbardziej można się przyczepić do kilku rzeczy związanych z widocznością. a) Przednie wycieraczki zostawiają przy słupku A około 5-6cm odstępu przy zgarnianiu śniegu co przy i tak szerokim słupku A od czasu do czasu wymaga zmiany konta patrzenia, żeby w coś/kogoś nie walnąć. b) Tylne słupki (c) są gigantycznej szerokości, cofając widoczność prawo/lewo jest hmm nie ma jej. trzeba jechać na czuja.
5,0
Ergonomia
Wszystko zostało przemyślane, dostęp do każdego guziczka, każdej funkcji został dobrze przemyślany. Bez zmiany pozycji za kierownicą można spokojnie obsługiwać wszystkie bajery. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dotykowy ekran, który szczególnie na postoju pozwala na np. bardzo szybkie wpisanie adresu w nawigacji bez konieczności klikania padem. Jedyne to to zastosowanie jednej "wajchy" do świateł (kierunek, długie) i wycieraczek (przód, tył, sprysk przedni i tylny) na początku stwarza trochę problemów (czasem się komuś przez przypadek długimi zaświeci) - ale dość szybko można to opanować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako, to Diesel nie nagrzewa się w tempie ekspresowym, ale podgrzewane fotele robią swoje. Wszystko działa bardzo fajnie z przodu, chociaż do tyłu mogło by być rozprowadzone więcej kanałów i opcji ogrzewania. Na dłuższych trasach super - na krótszych słabiej. Klima chłodzi świetnie zarówno przód jak i tył.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu SUPER na nogi jest ogrom miejsca. Wysocy mogą mieć problem przy wsiadaniu, ale to kwestia przyzwyczajenia. Z tyłu mogło by być trochę więcej ale to w końcu segment "C" ostatnio w 4 osoby zrobiliśmy 1500km w dwa dni i o dziwo nikt nie narzekał na miejsce na nogi.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie bardzo dobrze wyciszony, głośniki świetnie dają też radę niwelować odgłosy niesione z zewnątrz. Delikatny świst związany z uszczelkami pojawia się od 140km/h - później jest coraz głośniej - przy 180-190 jest już dość głośno jak na samochód marki przemium i tutaj głównie problem to uszczelki drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jest jak nowy nowy (30k km) także jedyne co to leje paliwo i płyn do spryskiwaczy od czasu do czasu na serwis olejowo-filtrowy. Więcej chwilowo powiedzieć nie mogę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry, śliczna sylwetka, bardzo dobrej jakości materiały oraz coś za co należy się na prawdę szacun - szwy na całej desce, fotelach są idealnie proste i równe na prawdę jakość poszczególnych elementów może zadziwić, brak tandetnych plastików.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za bardzo nie mogę się wypowiedzieć - jedyna rzecz, która była poprawiana to przycisk przy padzie do sterowania ekranem (wypadła jakaś sprężynka pod przyciskiem) i to w sumie tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2D 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti Q30