Szukaj

Ocena kierowcy - Iveco Daily III

squash90, 7 lat temu
Silnik 2.8 TD 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Iveco Daily III 2.8 TD 110KM 81kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
2,15
44% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto jest ładowne i ma fajny fotel kierowcy. A cała reszta to totalna klapa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nieszczelny silnik przepuszcza olej napędowy
Przeniesienie napędu : Wał napędowy wypada z mostu tylnego
Układ elektryczny : Ciągłe drobne usterki elektryki
1,0
Całokształt
Kupując to auto sugerowałem się wieloma opiniami, które były ze sobą sprzeczne. Jedni mówili, że jest to wół roboczy i można nim przewieźć nawet 5ton. Drudzy natomiast mówili, że Iveco to ciągłe usterki. Zaufałem tym drugim. I co? Zawiodłem się niesamowicie. Nie polecam nikomu i odradzam nawet największym wrogom.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik przecieka w wielu miejscach. Olej trzeba dolewać co 1tys km. Dziwi mnie tylko fakt, że nikt tego nie porusza na tym forum, a jest to usterka która pojawia się w ponad połowie egzemplarzy. Pytałem się nie jednego mechanika i podobno iveco tak już ma. Można to uszczelnić koszt od 1 do 1,5 tys zł i po roku na nowo trzeba robić. Silnik też łapie wysokie obroty już przy 90km/h. Porażka.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów do bani. Biegi swobodniej chodzą w traktorze. W zimę tragedia przy nie rozgrzanej skrzyni. Trzeba użyć znacznej siły żeby wrzucić jedynkę lub dwójkę.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. Dobry kąt skrętu. Zawieszenie fajnie chodzi. Ale roboty przy nim jest zawsze dużo.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest okej.
3,0
Ergonomia
Fotel pneumatyczny to duża wygoda. Ale brak miejsca na kubek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę daje radę. Dość szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca powinien być zadowolony, natomiast jeszcze żaden pasażer mi nie powiedział, że czuł się komfortowo na swoim miejscu.
3,0
Wyciszenie
Auto chodzi głośno, no ale co się dziwić to dostawczak.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali 12l na 100km. Co miesiąc idzie około 1tyś złotych na naprawy. Szczegóły opiszę niżej.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tragedia. Auto kosztuje nie małe pieniądze, a koszty utrzymania przez ciągłe usterki są bardzo wysokie. Ciężko na nim zarobić na chleb.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie elektryka. A to nie działa kierunek, a to długie światła. Co chwile coś pada.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Nieszczelny silnik 2. Wypadł wał napędowy z mostu. Koszt nowego mostu z robocizną to minimum 3,5tys zł. 3. Ciągle zapiekają się się łożyska koszt około 600zł z robocizną

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Iveco Daily III