Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar F-Pace SUV

Rafał, 4 lata temu
Silnik 2.0 iD4 240KM 177kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar F-Pace SUV 2.0 iD4 240KM 177kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Kupiłem F-pace bo potrzebowałem SUVa, a mam już XFa z którego jestem bardzo zadowolony. Zakup tego samochodu to była pomyłka, szczególnie że względu na miejsce zakupu no i podejście ludzi. A serwis jak zaczął bardzo pozytywnie przy XFie tak przy F-pace poległ. Za dużo pisania, ale z tym podejściem to ja wybieram konkurencję. Lexus, Mercedes czy BMW w porównaniu z tym co się tu dzieje są wiele, wiele lepsi. Kupując tą matkę są oczekiwania odnośnie całokształtu a tu niestety słabo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Radzi sobie wystarczająco dobrze z tą masą samochodu, przy spalaniu ok 8-8,5 l/100km. Po aktualizacji oprogramowania gorzej, auto podczas wolniejszego naciskania pedału gazu wpada w rezonans w przedziale 1500-2000 obr. Przenosi się to na karoserię, a co gorsze na tapicerkę w drzwiach. Kultura pracy raczej taka sobie, porównując do 7 letniego XF-a z silnikiem 2,2 od Forda.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów raczej płynnie i bez szarpania. Niestety wg mnie przy przyspieszaniu trzeba mocno wcisnąć gaz żeby zredukował bieg (powiązane ze zmianą sterowania, jw.) co powoduje spore obciążenie silnika a w konsekwencji drgania tandetnych plastików.
4,0
Układ jezdny
Poprawny, radzi sobie nawet na mokrych piaskach. Na ulicy prowadzi się bardzo dobrze, nie wyczuwam większych przechylow nawet przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Minus to delikatnie skręcona kierownicą, która mnie mocno denerwuje.
5,0
Karoseria
Do tej pory nie mam uwag. Nie zaobserwowalem żadnych problemów, samochód został pokryty ceramiką.
Komfort
4,0
Widoczność
Wg mnie widoczność dobra, słupki nie przeszkadzają. Jedynie do tyłu w lusterku trochę mniej widać z powodu rozmiaru szyby. Lusterka duże, a system monitorowania martwej strefy działa dobrze.
4,0
Ergonomia
Nie mam większych uwag. Wszystko dostępne i na miejscu. Sterowanie szybami mogło być niżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych uwag. Pracuje cicho i efektywnie. Jak to w jaguarach podczas chłodzenia i utrzymywania temperatury potrafi wiać za mocno. Nawet jak temperatura w aucie jest już osiągnięta. Trzeba ręcznie zwiększyć ustawienia i wtedy strumień się zmniejsza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 2+2 i dla nas jest wystarczająco miejsca.
3,0
Wyciszenie
Szumów powietrza bardzo nie słychać i nie są uciążliwe. Niestety dźwięki silnika słyszalne i raczej nie przyjemne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalne jak na jaguara. Nic na plus i nic na minus.
1,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie nie jest wart tych pieniędzy. W porównaniu do XFa poprzedniej generacji jest za bardzo plastikowy. Skóry mało poza siedzeniami, zamiast tandetnych plastików black gloss przydało by się drewno w standardzie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawiesił mi się dwa razy panel konsoli środkowej, delikatne skręcenie kierownicy, delikatne dźwięki z konsoli środkowej przy wolnych obrotach, drgania tapicerki w drzwiach podczas jazdy w zakresie 1500-2000 obrotów. Żadne z powyższych jeszcze nie usunięte.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Puki co nie było ale dopiero 7 tyś km

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 iD4 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jaguar F-Pace SUV 2.0 iD4 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Jaguar F-Pace SUV