Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Niro I Crossover

boneksl, 5 lat temu
Silnik 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Niro I Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo bardzo żwawy.
Inne : super wyposażenie, praktycznie klasy premium w aucie kompaktowym
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto, które zaskakuje pod każdym względem. Polecam dla osób, które chcą tanio i wygodnie podróżować. Doskonałe wyposażenie jak na tą klasę samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy i wbrew danym katalogowym bardzo dynamiczny. Z początku obawiałem się, że niro będzie leniwe przy prędkościach powyżej 100km/h, ale nic z tego. Samochód do 60km/h rozpędza się bardzo szybko. Sam sprint 0-100 trwa niewiele ponad 9 sekund (katalogowo 11,5). Prędkość maksymalna 190 km/h. Bardzo oszczędny. Tryb sport daje dużo frajdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to dwu sprzęgłowy automat. Co do jej pracy nie można mieć zarzutów. W trybie D pracuje bardzo dobrze. Przełożenia są niemal niewyczuwalne. Trochę bardziej nerwowa w trybie sport, w moim drugim aucie (passat b6 dsg z przebiegiem 260 000) skrzynia chodzi jednak lepiej i nawet podczas dynamicznej jazdy w trybie sport zmiany są niewyczuwalne. Praca skrzyni niro nie jest jednak wadą, w końcu to auto miejskie, a nie wóz sportowy.
5,0
Układ jezdny
Niro prowadzi się nad wyraz pewnie, zawieszenie jest komfortowe, a auto pewnie trzyma się drogi. Wszelkie nierówności są dobrze tłumione i nie docierają na kierownice.
5,0
Karoseria
Ładna bryła, biała z czarnym dachem i przyciemnianymi szybami?- super. Fajny "masywny" przód. Niby kompakt, ale taki jakby suv ;)
Komfort
5,0
Widoczność
ok
5,0
Ergonomia
Auto przemyślane, pomimo iż wcześniej użytkowałem same VW (golf, passat b5, b6 (aktualnie) nie miałem najmniejszych problemów z przestawieniem się na niro. Wszystko jest pod ręką, super kierownica multifunkcyjna, dobre radio z android auto, głosowe komendy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa, dobrze że z tyłu jest nawiew. Ogrzewanie zimą działa szybko, praktycznie po 3-4 minutach leci ciepłe powietrze. Zimą jednak ogrzewanie powoduje częstszą pracę silnika i większe spalanie. Dopóki nie ma wielkich mrozów jeździłem z podgrzewanym fotelem (regulacja 3 stopniowa) i grzaną kierownicą (rewelacyjny gadżet!).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i zaskakująco dużo z tyłu. Na plus brak tunelu środkowego, więc z tyłu mamy praktycznie płaską podłogę.
5,0
Wyciszenie
Do 120km/h jest cicho, potem słychać szum powietrza. Najbardziej z tyłu i okolic bagażnika, nie wiem czy auto jest tam gorzej wytłumione? W mieście silnik ledwo słychać,a jazda na silniku elektrycznym to już w ogóle majstersztyk. Z początku bardzo ciężko przyzwyczaić się do tego, że nie słychać po prostu nic...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na baku 40l pokonuje 800km w mieście! w okresie letnim. Aktualnie ze względu na niskie temperatury dystans spada do 700-720km co i tak jest według mnie rewelacyjnym wynikiem. Auto pali tyle co kosiarka ogrodowa. trasa Słupsk- Gdynia(ikea) czyli około 130km w 4 osoby i spalanie 3.6l/100km przy normalnej jeździe bez zbędnego muskania pedału gazu. Pojedyncze trasy do sklepu (3-4km) bez problemu można przejechać w dwie strony na elektryku, lub z minimalnym zużyciem paliwa 1.5l. Pierwszy serwis po 1500km koszt 292zł (wymiana oleju i filtry).
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto super, cena może odstraszać, ale należy spojrzeć z drugiej strony. Wraz ze wspólnikiem wzięliśmy dwie niro, zastanawialiśmy się nad sportage, jednak w finalnym rozrachunku przeliczyliśmy, że przez 5 lat użytkowania (leasing) na samym paliwie zaoszczędzimy 25 000zł, a to bardzo dużo. Hybrydy stają się modne, jest dużo profitów (parkowanie w strefach za śmieszne pieniądze), za 5 lat może okazać się, że mniej stracimy na niro, niż stracilibyśmy na sportage.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Niro I Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Niro I Crossover