Szukaj

Lista ocen Kia Niro (36) - Skrzynia biegów

Pokaż filtry
5,0
~Sławek
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Dwusprzęgłowy 6-biegowy automat, raczej dla spokojnych kierowców, choć w trybie SPORT wcale nie taki ospały. W tym trybie możliwość manualnej zmiany biegów łopatkami. W trybie normalnym łopatkami sterujemy rekuperacją, co daje niesamowitą frajdę, na dodatek pozwala oszczędzać hamulce (w trybie rekuperacji można nawet zatrzymać auto wyłącznie łopatkami). W każdym trybie skrzynia zmienia biegi płynnie, szybko i kulturalnie. Osobiście nie mam do...
5,0
~sroka
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Bardzo fajny dwusprzęgłowy automat. Nie wyje jak eCVT w Toyotach, zmienia biegi prawidłowo, szybko. Gdy zaskoczymy ją nagle (np. rozpoczniemy hamowanie a następnie dodamy ostro gazu) odczekamy nieco dłużej (jak w każdym DCT), ale nadal szybko zmieni bieg. Nie miałem jeszcze sytuacji, gdzie skrzynia pogubiłaby się zupełnie. Wybierak biegów w formie pokrętła mega fajny. Bardzo szybko przełącza się pomiędzy jazdą przód/tył, sam zmienia na P po...
4,0
~boneksl
Kia Niro
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Skrzynia to dwu sprzęgłowy automat. Co do jej pracy nie można mieć zarzutów. W trybie D pracuje bardzo dobrze. Przełożenia są niemal niewyczuwalne. Trochę bardziej nerwowa w trybie sport, w moim drugim aucie (passat b6 dsg z przebiegiem 260 000) skrzynia chodzi jednak lepiej i nawet podczas dynamicznej jazdy w trybie sport zmiany są niewyczuwalne. Praca skrzyni niro nie jest jednak wadą, w końcu to auto miejskie, a nie wóz sportowy.
4,0
~Paweł
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Pracę DCT w spokojnej przewidywalnej jeździe jest ciężko zauważyć, więc nie przeszkadza ale kiedy olej w skrzyni jest zimny zmiany są wyraźniejsze. W trybie eco utrzymuje wysokie biegi, a w sport nigdy nie wrzuci najwyższego biegu i zrzuca szybko przy mocniejszym "depnięciu". Potrafi się zastanowić kiedy jest gwałtowne hamowanie i po nim chcemy szybko ruszyć.
4,0
~oskar
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Trochę brakuje 7. biegu na autostradzie przy 140-150. Gdyby był, spalanie troche by spadło. Jak dla mnie tempo zmiany biegów bardzo fajne, jedzie się o wiele przyjemniej niż z eCVT. Jest poczucie że wciśnięcie gazu powoduje przyspieszenie, nie to co w Corolli gdzie narzekałem na opóźnienie reakcji.
5,0
~Orest
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Super płynnie zmienia biegi, pozwala gładko wyhamować do zera. Inne testowane auta albo szarpały, albo już przy samym zatrzymaniu nagle próbowały ruszać. Tryb sport dodaje kopa, zwiększa responsywność... choć zdarza się zgubić jak wdepniemy gaz, odpuścimy i nagle stwierdzimy, że jednak chcemy gaz.
5,0
~Aleksander
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
2-stopniowy automat - bajka, w trybie "normalnym" zmienia bardzo płynnie i niezauważalnie biegi, za to w trybie "sport" ciągnie wysoko i zmianę biegów już czuć wyraźnie, co akurat jest pozytywne w tym przypadku ;)
4,0
~tomek
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Automat w trybie "eco" pracuje dobrze, zmiana biegów płynna, chociaż lekko "przymulona". Za to w trybie "sport" rewelacja. Nie jedno "szybsze" auto zdziwione na światłach.
4,0
~tomasz
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Nie wyje, biegi zmienia sprawnie. Wadą jest tendencja do pozostawania na niższym biegu /4,5/ w sytuacji kiedy obiektywne warunki drogowe tego nie wymagają. Zdarza się to podczas jazdy autostradowej
Dziennik kosztów dla Kia Niro
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~tomasz
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Nie wyje, biegi zmienia sprawnie. Wadą jest tendencja do pozostawania na niższym biegu /4,5/ w sytuacji kiedy obiektywne warunki drogowe tego nie wymagają. Zdarza się to podczas jazdy autostradowej
Kia Niro