Szukaj

Lista ocen Kia Optima II (43) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 12 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~maczaj
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
W mieście, np. przy ruszaniu ze świateł jest bardzo dobrze. Skrzynia wrzuca kolejne biegi w miarę szybko i płynnie dzięki czemu można sprawnie ruszyć bez zbytniego pałowania. Słabo jest niestety w trasie. Skrzynia wrzuca 7-my bieg za szybko, potrafi to zrobić nawet przy prędkości 60 km/h. Obroty silnika są wtedy tak niskie że czuć nieprzyjemne wibracje przenoszące się po całej budzie. Reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu jest bardzo ospała,...
5,0
~McArni
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Bardzo dobrze spasowan skrzynia. Niestety tryb jazdy SPORT to jedno wielkie nieporozumienie. Trzyma dość wysoko na obrotach, ale przecież w dieslu nie o to chodzi, bo największy moment mamy w okolicach 1.7-2.5k. ECO trzyma najwyższy możliwy bieg, co powoduje, że w mieście można lekko obniżyć spalanie, chociaż moim zdaniem najlepiej się jeździ na domyślnym trybie (NORMAL). Jak trzeba szybko wyprzedzić, to kick-down, albo manetki, które jeżeli...
4,0
~lepszy_model
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Dwusprzeglowa zautomatyzowana przekladnia dziala bardzo sprawnie choc przy dynamicznej jezdzie potrafi sie troche pogubic, przeciagajac niepotrzebnie bieg i trzymajac wysokie obroty. Nie zdarza sie to jednak zbyt czesto, na codzien mozna sie cieszyc plynna zmiana biegow i dobra dynamika. Pierwszy bieg sluzy wylacznie do ruszania i jest bardzo krotki. Takie zestopniowanie przeklada sie na pewna ospalosc przy dynamicznym ruszaniu, ktora jest...
5,0
~Nopler
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Do wyboru 3 tryby: normal, eco, sport. Ten pierwszy najczęściej używany na co dzień, niezauważalnie zmienia biegi. Sport daje wrażenia bardziej akustyczne niż faktyczne, dłużej trzyma wyższe obroty, ale nie przekłada się to zbytnio na osiągi. Jest fajny do agresywnej jazdy po zakrętach i gdy chcemy trochę powyprzedzać. Trybu eco nie doceniałem, dopóki nie spędziłem kilku dni w górach. Przy tym wyborze samochód nie buczy przy podjazdach,...
5,0
~KrzyK
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Tutaj mam jedną tylko uwagę, ale może to wynika z braku mojego doświadczenia ze skrzyniami 7-biegowymi. Mam jeszcze KIA Sportage, tam jest skrzynia automatyczna 6-biegowa, i mam wrażenie że ona jakoś płynniej pracuje. Skrzynia w Optimie ma, moim zdaniem, lekki problem z zejściem na 1 bieg podczas wolnego toczenia się. Nawet podczas jazdy 5 km/h skrzynia uparcie trzyma 2 bieg. A tu aż się prosi o pierwszy bieg.
3,0
~ideally
Kia Optima II
Kombi 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
szarpanie biegami z rana gdy chłodno, ale i coraz częściej gdy jest ciepły, zwalniamy, czuć że zrzuca biegi, podczas przyspieszania, czuć to samo, czasem wręcz szarpie...przy takim przebiegu? (4500km) 7 biegów, które jest katastrofą, co prawda cicho w samochodzie z powodu małych obrotów nawet przy jeździe 160kmh, ale te poszarpywanie jest nie do przyjęcia. Spalanie miasto 7.5-11l, trasa 6 minimalnie! do 8l
5,0
~bidzej
Kia Optima II
Kombi 2.0 T-GDI 245KM 180kW
Klasyczny hydrokinetyk radzi sobie bardzo dobrze. Nie szarpie, zmienia biegi dokladnie wtedy, kiedy bym sobie tego zyczyl, nie redukuje panicznie biegow kiedy tylko dotknie sie gazu (czego bardzo nie lubie). Troche "miekko" startuje od zera, prawdopodobnie stad bierze sie niezbyt imponujace 7.6s do setki.
5,0
~Krzysiek
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Dla mnie zupelnie nieuzyteczne manetki zmiany biegow na kierownicy, za to sama skrzynia dziala wybornie. W zaleznosci od ustawionego trybu jazdy skrzynia zmienia biegi w innym zakresie obrotow i inaczej odpowiada na nacisk pedala gazu, co w polaczeniu z 4 trybami pracy daje duza elastycznosc.
4,0
~MARIUSZBOC
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Sposób zmiany biegów rewelacja ! Jednakże przy moim przebiegu ponad 90tys. zaczynają się dziwne szarpania przy ruszaniu. Szczególnie przy większym obciążeniu tzn. pod górkę lub przy skręconych kołach. W najbliższym czasie będę w serwisie i zobaczymy co oni na to.
5,0
~Gregorian
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Znakomita. Szybka, zdecydowana, biegi zmienia bez najmniejszych szarpnięć. Mam spore doświadczenie z automatami więc śmiało mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych skrzyń jakimi jeździłem, w niczym nie ustępuję DSG od VAG-a, a nawet ją przewyższa lepszym startem na jedynce.
Kia Optima II