Szukaj

Lista ocen Kia Optima II (38) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~bidzej
Kia Optima II
Kombi 2.0 T-GDI 245KM 180kW
4.85m dlugosci i 1.6t masy wlasnej nie predysponuja Optimy do bycia wyscigowka, ale zawieszenie daje sobie rade bardzo przyzwoicie, pracujac przy tym wzglednie cicho. Prowadzenie jest wg mnie przyjemniejsze niz w przypadku np. duzo twardszego i bardziej nerwowego Passata. Jedno czego Optima nie lubi, to poprzeczne pekniecia albo uskoki w szybkich zakretach - wtedy czuc, ze kola gdzies troche odplywaja. Uklad kierowniczy jest precyzyjny, ale...
4,0
~lepszy_model
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Auto stoi na 17 calowych felgach a wiec nie najwiekszych w tym modelu. Resorowanie jest dosc twarde i na dziurach auto przenosi drgania do wnetrza. Przy dynamicznej jezdzie prowadzi sie jednak bardzo przewidywalnie ladnie balansujac na granicy pod i nad sterownosci. To warte podkreslenia bowiem duza czesc aut z ciezkimi silnikami diesla cierpi z powodu podsterownosci. To co moze przeszkadzac to lekko dzialajacy uklad kierowniczy, ktory...
5,0
~Jakub
Kia Optima II
Sedan 2.0 163KM 120kW
Niby nie ma czego się przyczepić, ale pozostaje pewien brak w stosunku do konstrukcji forda na nierównych drogach, choć może to być subiektywny osąd - sporo też zależy od opon. Z drugiej strony - samochód zachowuje się przewidywanie, radzi sobie bardzo dobrze w ciasnych zakrętach, nie ma większych przechyłów, doskonale tłumi nierówności..więc moja ocena może wynikać z zachowawczego podejścia do prowadzenia i chęci oszczędzania zawieszenia na...
4,0
~Wojciech1971
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Trzyma się drogi bardzo dobrze. Często miałem wrażenie, że na zakrętach za bardzo pomaga elektronika. W określonych sytuacjach mam wyrobione pewne odruchy niwelujące nadsterowność czy też podsterowność auta, a tu nic nie musiałem robić - Optima sama wjeżdża i wyjeżdża z zakrętów jak po szynach. Zawieszenie jest ciche i na krótkich odcinkach sprawia wrażenie bardzo komfortowego. Jednakże po przejechaniu 300 km bolały mnie plecy i wtedy fotel...
4,0
~Nopler
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Tylko "dobrze", ponieważ faktycznie może przeszkadzać miejscami zbyt delikatny układ kierowniczy. Po prostu przy ostrzejszych zakrętach chciałoby się czuć więcej oporu. To nie znaczy jednak, że auto nie reaguje na manewry. Wręcz przeciwnie - pokonuje je pewnie, bez przechyłów. Na tle Insignii - o niebo lepiej; Octavii - podobnie. O, znalazłem jedyny element, który wypada na korzyść Opla - to jazda na wprost. W porównaniu z Oplem,...
4,0
~Roo
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Jest dobrze, a napisałbym bardzo dobrze, gdybym nie wypożyczył na weekend BMW 3 (4x4) zdecydowanie ma najlepszy układ jezdny to auto się po prostu czuje i słucha poleceń kierowcy, jednak jak napotkamy „piękne” polskie drogi to chcemy wracać do Optimy i o trochę gorszej sterowności auta zapominamy za to cieszymy się większą wygodą za kółkiem. Zostawiam ocenę 4 jest dobrze, ale mogło by być lepiej. Na plus zasługuje bardzo dobry skręt, łatwo się...
3,0
~Andrzej_S
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Siedzi sie wygodnie jak na kanapie i niestety prowadzi sie jak kanape. Miekkie auto i choc nie wychyla sie zbytnio (ostanio Seat Toledo kombi bardzie nurkowal) to nie ma porownania np do Audi A6. To jest auto do komfortowej spokojnej jazdy ponizej 200 km/h na prostej. Aktywny asystent pasa nie daje rady w zakretach ... najwiekszy minus tego auta - nie nalezy puszczac kierownicy.
5,0
~Krzysiek
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Auto swietnie zbiera zakrety, zmiany pasow itp. Zawieszenie sztywne na tyle, ze przy korzystaniu z wiekszej mocy pojazdu nie ma zadnej obawy o odchylenie od obieranego toru jazdy, a wrecz da sie odczuc ze im wiecej mocy auta uzywamy do jazdy, tym lepiej trzyma sie drogi i daje sie odczuc jego sportowy charakter.
4,0
~Gregorian
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Raczej komfortowy niż sportowy, przy tym bardzo pewny, dający przewidywalne zachowanie auta na drodze. Auto odebrałem już z zamontowanymi zimówkami więc nie mam porównania jak zachowuje się na letnim ogumieniu, ale należy przypuszczać, że będzie jeszcze lepiej. Bardzo wydajne hamulce.
5,0
~Pająk
Kia Optima II
Kombi Facelifting 2.0 DOHC 163KM 120kW
W trakcie jazdy po mieście i drogach krajowych bardzo przyjemny. Przy prędkościach autostradowych chyba trochę zbyt czuły - auto wrażliwe na podmuchy boczne czy przejeżdżające sąsiednim pasem TIRy.
Kia Optima II