Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Sedan

lepszy_model, 7 lat temu
Silnik 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Caloksztalt
4,0
Całokształt
Piekny samochod, dobrze wykonany i wygodny. Ma kilka slabych punktow, ktorej jednak nie maja wiekszego wplywu na fakt, iz jest to naprawde bardzo dobry samochod. W Polsce pokutuja jeszcze stereotypy o Kii, ktorych bylem swiadom decydujac sie na ten samochod i z perspektywy czasu jestem bardzo zadowolony ze zdecydowalem sie wlasnie na ten a nie inny model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaczne od minusow. Silnik dosc glosny na zimno i niestety takze po rozgrzaniu, w trakcie dynamicznego przyspieszania. Praca silnika jest takze odczuwalna we wnetrzu z uwagi na delikatne wibracje. Po stronie plusow jest na pewno dynamika, jak na tak mala pojemnosc silnik przyspiesza bardzo sprawnie czyniac z auta calkiem dynamiczny srodek transportu. Spalanie jest przyzwoite. Predkosc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnac testujac model to 225 km/h (wg licznika wiec realna mniejsza o ok. 10 km/h) ale to i tak swietny wynik jak na tak maly silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Dwusprzeglowa zautomatyzowana przekladnia dziala bardzo sprawnie choc przy dynamicznej jezdzie potrafi sie troche pogubic, przeciagajac niepotrzebnie bieg i trzymajac wysokie obroty. Nie zdarza sie to jednak zbyt czesto, na codzien mozna sie cieszyc plynna zmiana biegow i dobra dynamika. Pierwszy bieg sluzy wylacznie do ruszania i jest bardzo krotki. Takie zestopniowanie przeklada sie na pewna ospalosc przy dynamicznym ruszaniu, ktora jest krytykowana w roznych testach. Warto jednak wspomniec o dobrym zestopniowaniu pozostalych biegow i tym samym bardzo dobrej elastycznosci na poziomie jednostek 2 littrowych konkurentow.
4,0
Układ jezdny
Auto stoi na 17 calowych felgach a wiec nie najwiekszych w tym modelu. Resorowanie jest dosc twarde i na dziurach auto przenosi drgania do wnetrza. Przy dynamicznej jezdzie prowadzi sie jednak bardzo przewidywalnie ladnie balansujac na granicy pod i nad sterownosci. To warte podkreslenia bowiem duza czesc aut z ciezkimi silnikami diesla cierpi z powodu podsterownosci. To co moze przeszkadzac to lekko dzialajacy uklad kierowniczy, ktory utrudnia przeplyw informacji z przednich kol na kolo kierownicy. Nie jest jednak nieprecyzyjny, po prostu pracuje bardzo lekko i musze przyznac ze po tych kilka tys km przejechanych latwo sie przyzwyczaic i przestaje to byc wada.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystkie lusterka dobrze spelniaja swoje funkcje, widocznosc do tylu jest slaba ale sytuacje poprawiaja czujniki parkowania i kamera cofania wiec nie mam negatywnych uwag
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, duzo schowkoch, logicznie rozplanowanych, wszystko w zasiegu reki. System mulitmedialny dziala bardzo sprawnie i intyuicyjnie. Dla mnie ergonomia tego auta byla jednym z kluczowych argumentow za kupnem auta bowiem samochod jest stworzony wg starej szkoly i nie przypomina jezdzacego tabletu. Kokpit czerpie garsciami z BMW, zas ekran centralny podobny do tego w Mazdzie 6 (przed liftingiem). Jakosc wykonczenia jest dobra, czasami da sie uslyszec jakies drobne skrzypniecie z kokpitu, ale generlanie nie jest zle. Jak na Kie to naprawde ogromne zaskoczenie i kazdemu kto nadal uwaza ze koreanskie auta sa slabo wykonczone, polecam rzucic okiem na kabine tego samochodu. Swietny system audio od Harman-Kardon - polecam dokupienie jesli ktos lubi sluchac muzyki w samochodzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyna uwaga, przy wylaczonym nawiewie, z kratek nadal leci powietrze w trakcie jazdy. Poza tym zarowno klima jak i ogrzewania dziala jak nalezy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duzo miejsca dla wszystkich pasazerow. Mam ponad 2 metry wzrostu i w tym aucie nareszcie czuje sie swobodnie. Wygodne fotele, dobrze uksztaltowana kanapa tylna i niezla szerokosc wnetrza naprawde wystawia wysoka ocene wnetrzu. Jest lepiej niz w wiekszosci aut konkurencyjnych marek. Skoda Superb to nadal wiekszy w srodku samochod ale Kia niewiele jej ustepuje.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobra, z wyjatkiem dzwieku silnika ktory staje sie inwazyjny przy dynamicznym rozpedzaniu. Generalnie jednak jest niezle. Szczegolne wyroznienie nalezy sie za ciche tlumienie nierownosci przez uklad jezdny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma dopiero 4 miesiace, nie moge sie jeszcze wypowiedziec.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w cenie 120 tys PLN ma kompletne wyposazenie i wyglada jakby kosztowalo o polowe wiecej. W tej cenie jest to swietna oferta, ktora pozwala sie wyrozniac na ulicy w tlumie Insygnii, Passatow, Superbow itd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Optima II Sedan