Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage I Standard

aju, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 128KM 94kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sportage I Standard 2.0 i 16V 128KM 94kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Właściwości terenowe tego auta z oponami MT robią na prawdę duże wrażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Łożysko przedniego koła
4,0
Całokształt
Niepozorne auto o którym nie pomyślisz terenowe. Tu jednak błąd gdyż sportage 1 generacji to na prawdę dobre auto terenowe. Cała mechanika została ukryta między ramę więc w ciężkim terenie jest szansa niczego nie urwać. W tylnym moście wiele egzemplarzy posiada blokadę LSD (częściowa blokada mostu) KII bardziej w teren niż na trasę, ale i długie podróże na właściwych oponach nie będą nad to meczące.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze, silnik licencji mazdy (nieśmiertelny FE-DOHC) Nie sprawia większych problemów. ewentualne problemy z pompą paliwa (można wymienić na zewnętrzną, tanią) Reszta wykonania spolidna, zawieszenie sporo zniesie, części przystępne cenowo. Typowa usterka to automaty blokady przednich półosi, ale wystarczy je wymienić na manualne zamienniki i problem zostaje stale rozwiązany.
4,0
Skrzynia biegów
Sama w sobie jest dobra, we wszystkich sportage które oglądałem lewarek latał jak w jelczu (podobno można to zrobić "za grosze") ale nie przeszkadza to w prawidłowym wybieraniu biegów. Dobre ze stopniowanie. Reduktor - ważna sprawa oszczędza sprzęgło przy stromych podjazdach czy ciężkim terenie. Wszystko chodzi sprawnie i nie wykazuje typowych usterek.
4,0
Układ jezdny
Nie oczekujmy super własności jezdnych na asfalcie, układ kierowniczy po prostu jest a pokonywanie szybkich zakrętów tym autem powoduje lekkie przyspieszenie bicia serca. Mimo to auto na trasie nie będzie zawalidrogą a kierowca nie zmęczy się prowadzeniem. "Poproszone" przez kierowcę, auto ochoczo staje bokiem i daje się dość dobrze kontrolować w poślizgu. W terenie za to jest rewelacja, mocne wspomaganie i dobry promień skrętu nie raz wpłynie na pozytywne odczucia z wyprawy. Hamulce mogły by być bardziej wydajne
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością do przodu i na boki nie ma najmniejszych problemów. Z Tyłu pole widzenia ogranicza koło zapasowe, do tego trzeba się przyzwyczaić. Lusterka mogły by być ciut większe ale nie ma co narzekać .
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki i pokrętła w odpowiednim miejscu, poza włącznikiem tylnej wycieraczki i ogrzewaniem tylnej szyby. Największy minus za podłokietnik, mimo swych "ukrytych" schowków i sporej pojemności nie sięga on wygodnie pod łokieć i nie spełnia swojej roli zbyt dobrze. Bagażnik w moim egzemplarzu otwierany jest tylko od zewnątrz co wymaga użycia kluczyka.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile klima dość dobrze chłodzi pasażerów przednich siedzeń, z tyłu jest już mocno przeciętnie. Duże szyby sprzyjają nagrzewaniu się wnętrza. Ogrzewanie jest dobre, silnik benzynowy szybko osiąga temp. pracy i w aucie robi się przyjemnie ciepło. Największym problemem jest parowanie, wentylacja jest słaba i często wentylator musi pracować z maksymalna prędkością żeby odparować szybę przednią i część bocznych, z tyłu pasażerom zostaje przecieranie okien ręką. Na plus - nigdy nie zmarzną ani nigdy nie będzie im nadmiernie gorąco. (auto z klimą)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest na prawdę dużo, z tyłu jednak nie ma juz takiego komfortu, wyżsi użytkownicy tylnej kanapy mogą czasem poprosić o przesuniecie fotela do przodu aby w miarę komfortowo siedzieć , komfortowo pojadą 4 osoby. Miejsca nad głową jest sporo.
3,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach silnika praktycznie nie słychać, później zaczyna robić się głośniej. Aerodynamika budki z lodami robi swoje, przy pewnej prędkości po prostu słychać szum powietrza. Wszystko to na oponach AT. po przejściu na MT komfort wyciszenia spoada praktycznie do zera.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu może wydawać się okazją jednak zadbane egzemplarze kosztują już nieco więcej. Części ogólnie są tanie, choć występują też drogie elementy, najczęściej dotyczące napędu przedniego (po zmianie na blokady manualne problem znika) Spalanie jak na silnik 2.0 jest spore.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć auto terenowe które oferuje podobny komfort i właściwości terenowe za podobna cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki występują i najczęściej dotyczą wyposażenia nie wpływającego na dalszą jazdę. Np. zacinający się zamek klapy (pomogło czyszczenie i smarowanie), "tyrkajacy" automat blokujący przednią półoś ito.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą awarią ze znanych mi to zacierająca się pompa paliwa która po prostu uniemożliwi powrót na kołach. Zmiana pompy na nową lub podmiana na pompę zewnętrzna rozwiązuje problem. Dużo osób traci przedni napęd, jednak w przeciwieństwie do vitary gdzie pęka przedni aluminiowy most tu wystarczy zmienić blokady przy kołach na manualne i problem zostaje stale rozwiązany. Kolejna awaria to łożysko przedniej półosi, na szczęście wymiana i cena łożyska nie jest duża a i uszkodzenie go nie pływa na możliwość dojechania do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage I Standard