Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery Sport SUV

zwt, 6 lat temu
Silnik 2.0 TD4 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 180KM 132kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bije konkurencję.
Silnik : Diesel który bardziej przypomina benzynę.
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony długo się zastawiałem, Bardzo sprawny i wygodny w terenie, na twardej nawierzchni nie ustępuje sedanom.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy, podczas jazdy praktycznie mruczy jak benzynowy. łatwo wchodzi na obroty. Start -stop działa błyskawicznie. Uruchomienie przy temperaturze -15 stopni po nocy nie różni się od uruchomienia przy 20 stopniach na plusie. Nie zauważyłem by brał olej, pali w cyklu mieszanym ok 7,5 l/100km. Pojemność układu olejowego to 6 litrów co przekłada się mocno na czas nagrzewania się silnika, Przy ujemnej temperaturze potrzebuje ok 10 km.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo szeroki zakres przełożeń (9 biegów) normalnie rusza z 2 a 1 używa kiedy wybrane są terenowe zestrojenia napędu. 2 tyś obrotów na 9 to ok 150 km/godz. Przełącza płynnie i w miarę szybko. Ze względu na ilość biegów dość często zmienia przełożenia. W górę lub dół ake bez szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenia, progresywny układ w terenie bardzo dobrze wybiera wszelkie nierówności a po twardej nawierzchni jedzie jak dobry sedan. Sztywny na akrętach.
4,0
Karoseria
Wygląd sympatyczny , ale to kwestia gustu. Sporo miejsca w środku widoczność ok. Bagażnik spory i prostokątny.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie ok. Do tyłu trochę utrudniona ale kamera cofania pomaga.
3,0
Ergonomia
Obsługa nawigacji i multimediów poprzez ekran dotykowy i przyciski po obu stronach ekranu, Trzeba sięgać. Reszta ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok. Ogrzewanie działa po jakimś dość długim czasie, (silnik długo się nagrzewa). Kiedy się nagrzeje jest ok. Szkoda że zrezygnowano z dodatkowego podgrzewania ciepłym powietrzem z nagrzewnicy na olej jakie było w poprzednim modelu (Freelander II, tam było ciepło w środku po 5 minutach) . .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie silnika i zawieszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa akceptowalne, wymiany oleju co 2 lata lub 30 tys km (raczej bym nie polecał) jezeli co roku to trochę kosztuje bo oleju wchodzi sporo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to tani samochód, ale jego jakość wykonania oraz zachowanie na każdej drodze to uzasadniają w porównaniu do konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory musiałem wymienić poduszkę w kierownicy bo rezonowała przy określonych wibracjach. Po wymianie jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD4 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Land Rover Discovery Sport – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Land Rover Discovery Sport SUV