Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

Rabiega, 10 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Uniwersalne auto z charakterem - trzeba je kochać, albo sprzedać - lub nie kupować w ogóle. Dobre w codziennej eksplotacji, doskonałe jako pojazd wakacyjny dla aktywnych, niepowstrzymane w terenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wycieki oleju - ale raz zlikwidowane nie pojawiają się ponownie.
Przeniesienie napędu : Wycieki oleju, luzy - ale raz zlikwidowane - nie pojawiają sie ponownie.
Układ elektryczny : Drobne defekty elektryki - łatwe do usunięcia.
4,0
Całokształt
Auto, które można tylko kochać, lub nim nie jeździć. Obszerny, dość komfortowy wóz, sprawdza się jako weekendowa odskocznie, lub wakacyjny pojazd, którym można opuścić utwardzone nawierzchnie. Przyjmie każdy bagaż, pociągnie każdą przyczepę. Gdy o niego dbać - odwdzięczy się niemal bezproblemową eksploatacją, przeplataną niegroźnymi, brytolskimi humorami. Jeśli zaś zechcemy użyć go jako pojadu stricte offroadowego - to, po odpowiednim przygotowaniu, lepszego nie znajdziemy. Wjedzie wszędzie - od umiejętności kierowcy zależy tylko czy zewsząd wyjedzie :-) Banan na twarzy kierowcy gości bardzo często. Ja oceniam go jednak głównie jako pojazd wakacyjny - jako idealny. Nieprzesadnie drogi w eksploatacji, bezproblemowo radzący sobie na czarnym i dający ogromną frajdę p opuszczeniu szlaków pokrytych asfaltem. Polska i Świat stają się, obserwowane przez jego okna - piękniejszymi i bliższymi. Ponadto - cieszy moje oko - wrażenie subiektywne, ale nie bez znaczenia. Polecam - jeden z naprawde godnych polecenia produktów brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę na czarnym, doskonały w terenie. Uwzgledniając wielkość, masę i aerodynamikę auta - całkiem oszczędny (konkurenci potrafią wypić znacznie, znacznie więcej). Zadbany - odwdzięcza się absolutną niezawodnością i zadowalającą kulturą pracy. Zadbać warto też o zlikwidowanie (zwykle zawsze obecnych w aucie używanym) licznych przecieków. Nieprawdą jest, jak twierdzą niektórzy, że Disko zawsze musi przeciekać. Tak twierdzą tylko niechluje.Po ok. 150 tyś km. pompa wody zwykle już dogorywa - wymienić zawczasu koniecznie, bo samodzielna wymiana w trasie jest trudna.
4,0
Skrzynia biegów
Bez krytycznych uwag. Warto zadbać o wymianę oleju w ramach "pakietu startowego"-znacznie odciąża to silnik.
4,0
Układ jezdny
Zadbany i bez luzów - nawet na dwucalowym lifcie sprawuje się nieźle na asfalcie. W terenie - nie ma lepszego, są tylko próbujące mu dorównać :-). W pakiecie startowym trzeba przyjrzeć się drążkom kierowniczym - podatne na urazy, jeśli nie zamontowano od nowośći ich osłon. Hamulce - trzeba pamiętać o wadze pojazdu, mimo tarcz na wszystkich kołach - hamuje raczej słabo. ABS trwały, tarcze i klocki - na ogół wchodzą w skład pakietu startowego. Elektronika i hydraulika - warta wyrzucenia - ich awarie skutkują unieruchomieniem pojazdu i kosztownymi naprawami. Lepiej zapobiegac niż leczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże auto, z doskonałą widocznością (choć lusterka mogłyby być większe). Typowe dla terenówek - patrzenie na innych z góry - poprawiające bezpieczeństwo prowadzenia.
3,0
Ergonomia
Brytyjska organizacja środowiska pracy kierowcy wymaga przyzwyczajenia, oględnie mówiąc. Obszerny kierowca siedzi przytulony do drzwi, wysoki - ma problem z ustaleniem pozycji za kierownicą. Pedały wszystkie pod lewą nogą ;-) Do położenia przełączników też trzeba się przyzwyczaić. Taki angol, pijący herbatę z mlekiem, zagryzający haggisem i jeżdżący lewą stroną.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja, konstrukcja nadwozia ograniczająca jego nagrzewanie w lecie, wydajna klimatyzacja, z panelem umieszczonym w niewygodnym miejscu. Ogrzewanie słabe - w zimie nagrzanie przodu troche trwa, z tyłu dłogo pozostaje zimno (niestety, poskąpiono na tylnej nagrzewnicy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Przednie fotele wygodne. Tylna kanapa - niezła, choć oparcie ustawione zbyt pionowo. Za wzgledu na jej ukształtowanie - dla trojga tylko na któtkim dystansie.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichszy niż u japońskich konkutentów. Zawieszenie, jak na terenówkę, o umiarkowanj hałaśliwości. Dokuczliwe liczne świerszcze i grzechotki, wynikające z kiepskiego spasowania elementów wnętrza. Sporo hałasów można zlikwidować samodzielnie żmudnym dłubaniem - ale wysiłek wart jest zachodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Umiarkowane koszty utrzymania - pali niewiele, części kosztują średnio, podobnie - serwis. Wymaga doświadczonego serwisanta. Pan Henio i jego warsztacik z mrocznym kanałem sobie nie poradzą. Dobry dostęp do większości części zamiennych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie ma lepszej terenówki - trwałej, wytrwałej i dzielnej. Zadbana - owdzięcza się niezawodnością. Malkontenci narzekający na awaryjność Dyskoteki - to flejtuchy, skąpcy i druciarze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiażdżki, zwłaszcza elektryczne, nietrudne do usunięcia i nie uniemożliwiające dalszej jazdy. Warto przejrzeć działanie wszelkich przełaczników - często szwankują podnośniki szyb, siłowniki centralnego i inne ****rele.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto dla miłośnika - o nie trzeba i wypada dbać. To nie "golf trójka w gazie", które można naprawić drutem i częściami ze szrotu. Dbałość i pieczołowitość procentuje brakiem stresów w codziennej i wakacyjnej eksploatacji. Stateczny i pewny swego brytol z lekkimi i sporadycznymi humorami. Używający Landa tylko do upalania w terenie musza liczyć się ze sporymi wydatkami (ale nie większymi niż u konkurencji) związanymi z utrzymaniem sprawnośći auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II