Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover Evoque I SUV 5d

Tomek, 6 lat temu
Silnik 2.0 Si4 240KM 177kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Land Rover Range Rover Evoque I SUV 5d 2.0 Si4 240KM 177kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : To, co to auto potrafi w terenie, to żaden inny zwykły SUV nie potrafi, moim zdaniem. Jazda sprawia wrażenie, jakby był low-range (reduktor), a także blokada dyferencjału z tyłu, a wiadomo, że tych rzeczy nie ma. Zatem dobry Terrain Response, dobrze zestrojona skrzynia biegów z tymi trybami TR i duże koła robią znakomitą robotę w terenie.
Silnik : Pali dużo w trasie. Tego nie przewidziałem, że turbo tak bierze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Małe świerszcze z podsufitki (drzwi może).
5,0
Całokształt
Świetny SUV miejski , uterenowiony, więc dobry do zabawy w terenie. Bardzo dobre trzymanie na asfalcie , bardzo dobry system kontroli trakcji w terenie - robi rzeczy o kórych byś nie pomyślał, że da radę. Duże koła i dobre opony AT (dołożone) robią swoje. Z mankamentów - za duże spalanie , jak na takie małe auto , tzn. za duże w trasie (takie samo, jak w mieście), bo wzrasta ono drastycznie z prędkością. Ale ta skrzynia 6-biegowa Command-Shift jest świetna, bo updejtach softu do niej, nie mam żadnych pytań. Sam bym inaczej biegów nie zmieniał, nie ma sensu uzywać manetek ręcznych. Nie mam z nim większych problemów. Trochę drogi w utrzymaniu, ale to jest ocena auta, a nie okoliczności towarzyszących jego posiadaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, ale trochę za dużo jednak bierze.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam pytań. Szybka i precyzyjna (wie, gdzie ja bym chciał, żeby ona była ustawiona).
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre trzymanie się drogi. Raczej twarde usportowione zawieszenie. Mam jeszcze tryb dynamiczny, który dodatkowo go utwardza, ale używam tylko z boksem, albo przy dużych prędkościach na autostradach. W terenie świetnie się spisuje, a był już testowany i ujeżdżany wszędzie. Brakuje trochę prześwitu, ale to auto miejsce, nie terenowe, jednak jest więcej, niż sie spodziewasz. Zawieszenie jest niezależne (nie jest to belka z tyłu), więc trzeba uważać przy pokonywaniu dużych kamienistych nierówności.
5,0
Karoseria
Aluminium i plastik , możesz wjeżdzać do wody :). Dobra jakość lakieru.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka boczne rekompensują nieco mniejszą szybę tylną, lecz z kolei przesłaniają trochę widoczność przy słupkach przednich. Za to minus 1 gwiazdka.
4,0
Ergonomia
Wygodnie i przyjemnie, zwłaszcza z przodu. Minus za jednak ograniczoną przestrzeń w kabinie, zwłaszcza z tyłu. Brak wystarczającej ilości schowków, małe kieszenie w drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pakiet zimowy robi robotę. Świetny nawiew - delikatna bryza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy okay. Dla pasażerów z tyłu , nieco za mało miejsca na kolana, jeśli kierowca lubi jechać odsunięty.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, jednak twarde zawieszenie powoduje przedostawanie się do środką dźwięków z jego pracy po nierównościach. Ale to jest normalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże koszty utrzymania, jeśli chodzi o paliwo. Póki jest na gwarancji , dodatkowe koszty to tylko drogie akcesoria oryginalne (relingi, dywaniki gumowe, śruby itp.), a także nietani serwis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość, wysoka cena , więc stosunek = 1, czyli dobrze, 4 gwiazdki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było nic drobnego poważnego przez 5 lat. Drobne świerszcze z kabiny, przemieszczające się :).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Były dwie usterki na gwarancji - lekko cięknący tylny dyferencjał, po 4 latach - uszczelniony. Następnie również po 4 latach , doszło do awarii turbiny (pracowała, ale za głośno). Prawdopodobną przyczyną może być duże zapylenie powietrza dolotowego, jakie było zaobserwowane na wyjeźdze terenowym). Ale nie przesądzam. Wymieniona na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Si4 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Range Rover Evoque I SUV 5d