Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus ES IV (XV30)

piotrek1000@poczta.fm, 15 lat temu
Silnik 3.3 228KM 168kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Lexus ES IV (XV30) 3.3 228KM 168kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wydawało by się ze 228 km to nie dużo jak na takie duże auto jednak osiągi ma lepsze niż nie jedno auto uważane jako sportowe
5,0
Całokształt
Samochód nie ma równych w swojej klasie pod żadnym względem, nie mogę sie doczekać 6 cylindrowego diesla w tym modelu,
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym modelu powinien być wzorem dla producentów aut z za zachodniej granicy. Jednym może przeszkadzać że silnika podczas normalnej jazdy w ogóle nie słychać jednak mi to nie przeszkadza a wręcz przeciwnie jednak irytuje mnie to że silnik wydaje głos podobny do silników o połowę mniejszej pojemności. Co do dynamiki to lepiej być nie może, to niemałe auto rozpędza sie do 100 w mniej niż 7 s. Elastyczność tego silnika nie jest typowa dla japońców bo ciągnie już od 1500 rpm
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestrojone przełożenia 1-60 2-90 3-140 4-około 200 i tu skończyłem próbę bo się prosta skończyła :p pracuje idealnie nie szarpie, jedynym mankamentem jest to że przy toczeniu sie na 2 biegu na wolnych obrotach przy nawet nieznacznym dodaniu gazu przełącza na 1
4,0
Układ jezdny
Było by idealnie gdyby nie według mnie za słabe hamulce, mam jeszcze honde civic coupe i przesiadając się z niej do lexusa wydaje mi się czesto ze nie zdążę wychamować. poza tym same zalety zawieszenie jest niezwykle komfortowe pomimo opon o niskim profilu 225/45/17 przy czym zakręty pokonuje się pewnie bez przechyłów
Komfort
5,0
Widoczność
przy poruszaniu się w przód idealnie w tył jeszcze lepiej dzięki automatycznie obniżających się luterkach podczas cofania oraz chowającej sie rolecie na tylnej szybie trochę brakuje czujników parkowania jednak pomimo sporych gabarytów auto można parkować na wyczucie
5,0
Ergonomia
Po prostu idealnie wszytko pod ręką obsługa jest intuicyjna, spora ilość schowków, wielki plus za zmieniarkę Cd umieszczoną pomiędzy przednimi fotelami. obsługa nawigacji dla niektórych osób wymaga przeczytania instrukcji obsługo Nigdzie nie ma takiego podpunktu więc dodam go sam:p NAGŁOŚNIENIE: zestaw marki Mark Levinson jest fenomenalny czasem słuchając piosenek które słyszałem setki razy odnajduje jakieś nowe brzmienie potęga basu (którego jednak nie nadużywam)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewa się szybko jedynie ogrzanie foteli chwile zajmuje, nie ma problemów z zaparowanymi szybami. klimatyzacja działa nie najgorzej jednak dosyć długo schodzi aby schłodzić 2 rząd siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wszędzie miejsca jest wystarczająca nawet przy przednich fotelach odsuniętych maksymalnie do tyłu pasażerowie 2 rzędu siedzen nie maja powodów do narzekań
5,0
Wyciszenie
jedyne co wskazuje na to że auto jest włączone to obrotomierz kilka razy nawet zdarzyło mi sie próbować ruszyć niezapalonym samochodem :D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do przeglądów to muszę przyznać ze jest drogo, co do cen napraw to nic mi nie wiadomo ponieważ nic jeszcze się nie zepsuło Ekonomiczność jest zadowalając jak na tej wielkości auto i trak dynamiczny silnik
5,0
Stosunek jakość/cena
za cenę 2-3 letniego egzemplarza można kupić nowe auto klasy średniej z silnikiem diesla jednak żadne z nich nie będzie dawało poczucia bezpieczeństwa, oraz przyjemności z jazdy jaką daje lexus
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory wymieniam jedynie materiały eksploatacyjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 228KM 168kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus ES IV (XV30)