Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS I Sedan

makalele, 10 lat temu
Silnik 2.0 155KM 114kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 243 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pokonywanie nierówności, tylny napęd:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : łożyska skrzyni
Silnik : cewki zapłonowe
4,0
Całokształt
jest to moja druga ocena po niecałym roku użytkowania, jadąc IS200 czuć że jest to auto wyższej klasy, świetne zawieszenie tłumiące dziury i nierówności, wszystko dopracowane ze szczegółami, jako że lubie grzebać przy aucie zawsze jestem pełen podziwu dla konstruktorów, gdzie by się coś nie odkręciło to znajdzie się jakąś dodatkową część polepszającą komfort czy prowadzenie. Jest jednak jakieś ale, jako że te auta nowe nie są, i właśnie nadchodzi czas wyeksploatowania się wielu drogich części koszt utrzymania tej marki w przyzwoitym stanie jest spory, dlatego jeśli ktoś nie lubi dłubać przy aucie sam to nie polecam, ten błysk w oku u każdego mechanika oo lexus to będzie kosztować dwa razy jak vw..
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jest specyficzny, przed włączeniem drugiej fazy mega mulasty jak na 155km, ale po przyzwyczajeniu że musi się trochę rozkręcić da się z niego wycisnąć sporo, z usterek siadają cewki i osprzęt typu rolki napinające paski, pompa wody itd, chyba że ktoś wymieniał zgodnie z przebiegiem. Wszystkie wady rekompensuje fajny dźwięk po dociągnięciu do 7tys obrotów, prawie jak ferrari
3,0
Skrzynia biegów
jest 6 biegów w manualu, ale jest to też najsłabsza część układu napędowego, w większości mają padnięte łożyska przez co wyją na pierwszych biegach, ja u siebie wymieniłem 4 łożyska 940zł+robocizna 1200zł w ASO, trzeba pamiętać że za sprzęgłem jest koło dwumasowe którego używanego w dobrym stanie kupić się nie da, a nowe to wydatek 2tys
5,0
Układ jezdny
bardzo dobry, idealnie tłumi dziury, bardzo komfortowy ale trzyma na zakrętach, wadą jest to że każde koło trzymane jest przez co najmniej 10 tulej metalowo gumowych które się zużywają po 10 latach, a wciśnięte są w aluminiowe wahacze które da się tylko regenerować przez wymianę tulei
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze, ogrzewana tylna szyba, w przedniej ogrzewane miejsce wycieraczek i lewa krawędź przy słupku
5,0
Ergonomia
pokrętła czytelne, głupio umiejscowione jest tylko pokrętło podgłaszania po prawej stronie radia zamiast po lewej
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic działa ok, ale po pewnym czasie muszę podkręcać tem bo wydaje mi się że jest coraz zimniej chociaż temperatura utrzymywana jest na zadanej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest to najmniejszy lexus i taki jest w środku, miejsca nie za wiele ale jak dla mnie wystarczająco
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre wyciszenie, pod warunkiem że uszczelki drzwi są w dobrym stanie bo lubią gwizdać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
gazu wychodzi 10,5l wiec jak na 155km nie jest źle
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze nic lepszego się nie kupi z tylnym napędem i tą mocą, BMW są bardziej wyeksploatowane, częściej się psują
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak się coś psuje to konkretnie, drobnych usterek miałem bardzo mało
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu 240tys psują się poważne rzeczy typu łożyska skrzyni, dwumas

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS I Sedan