Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV

spike14, 4 lata temu
Silnik 200t 238KM 175kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Lexus NX I SUV 200t 238KM 175kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nie jest to auto idealne, szczególnie nie bardzo jest godne polecenia jako jedyne auto dla 3/4 osobowej rodzinny. Na pewno pozytywnie wyróżnia się wyglądem spośród setek podobnych na drodze. Ma bardzo przyzwoite osiągi, napęd na 4 koła, dobrej jakości materiały a prowadzenie naprawdę sprawia przyjemność. Nie przemawia natomiast japońskie podjecie do obsługi multimediów. Dla mnie wzór to grupa VW gdzie wsiadasz i od razu wiesz jak ustawić radio, nawigację, ogrzewanie, tempomat. Tutaj jest wszystko inaczej - niestety gorzej. Duże zaskoczenie to spalanie - auto lubi się napić i to dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc adekwatna do tego auta, zapewnia przyspieszenie na przyzwoitym poziomie. Co ważniejsze przy wyprzedzaniu również nie można narzekać na elastyczność. Jak dla mnie w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszania się zarówno w mieście jak i na autostradach. Trzeba tylko mieć na uwadze, że V Max ograniczone do 200 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to bardzo szybka skrzynia ale duża zaleta automatu Lexusa to płynność pracy. Nie czuć żadnych szarpnięć przy zmianie biegu. Przeważnie jeżdżę w trybie normal ale dla bardziej dynamicznej jazdy polecam Sport bo jest widoczna różnica. Szkoda, że to tylko 6 biegowa skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Na dobrej jakości drogach układ jezdny Jest bardzo komfortowym. Jedynie przy szybkich zakrętach np. zakopianka trochę czuć masę i wysokość auta - trzeba trochę uważać bo potrafi zaskoczyć a dokładniej nadmiernie przechylać się na bok. Na złych nawierzchniach. zbyt dużo drgań przenosi się do wnętrza.
4,0
Karoseria
Auto wygląda dobrze moim zdaniem, szczególnie w mojej wersji black z czarnymi dodatkami (koła, gril). Ma bardzo nowoczesny wygląd, kształt ma też minusy jak np. długi przód z maską a zbyt mały "kufer" co za tym idzie bagażnik ale na pewno na plus wyróżnia się pośród innych aut na drodze. Co do samej karoserii maska jest lekka aluminiowa o dość dużej powierzchni i przez to przy większej prędkości widocznie drga lub odkształca się od opływu powietrza.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu na boki jest bardzo dobra. Lusterka zewnętrzne są bardzo duże. Do tyłu jest dodatkowo kamera cofania która bardzo ułatwia parkowanie. Nie jest to jednak kamera bardzo wysokiej jakości.
2,0
Ergonomia
Niestety japońska filozofia obsługi mnie nie przekonuje. Wszystko jest nie tak jak powinno. Radio żyje własnym życiem - zamiast nazw stacji np. danych z RDS wyświetla 6 stacji z napisem Kraków - rozumiem że mam na pamięć uczyć się częstotliwości. Dodatkowo za każdym razem są w innych miejscach. Chcesz zmienić stację w górę trzeba nacisną klawisz w dół na kierownicy. Włączenie podgrzewania wycieraczek trzeba wchodzić w jakiś plątaninę opcji klimatyzacji. Nie mam nawigacji ale z tego co jeździłem z tą japońską nawi nie ma czego żałować. Inna sprawa że w aucie za ponad 200 tys brak nawigacji, czujników parkowania i bagażnika elektrycznego to porażka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa bardzo dobrze, świetnie i szybko grzeje w zimie, bardzo dobrze chłodzi w upalne dni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażerów jest wystarczająco - jest to poziom mniej więcej na aut klasy kompaktowej. Gorzej a nawet bardzo źle jest z bagażnikiem. Jest on za mały jak na auto dla 3/4 osobowej rodziny. Czuć to przy dłuższych wyjazdach. Nie ma też jak załadować nart, trzeba złożyć jedno siedzenie ponieważ brak banalnego otworu w tylnej kanapie. Producent podaje pojemność z tego co pamiętam 500 l - miałem taki bagażnik w poprzednim aucie - w tym jest może 350-400 realnie. Ciężko też włożyć dwie duże walizki - zawsze mam problem z tym jak się zapakować w trójkę z bagażami.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoity poziom wyciszenia. Silnik ma bardzo przyjemny dla ucha dźwięk. Nie czuć dużych prędkości. Z okolic usterek trochę słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest tanie w zakupie i trzeba się liczyć z tym że utrzymanie też do tanich nie należy. Na szczęście do 3 lat są przeglądy gratis ale przy 16 tys musiałem zmienić klocki i koszt w ACO to ponad 700 zł brutto. Drugi minus to koszty paliwa bo auto naprawdę lubi się napić i spalanie z całego baku powyżej 20l / 100 km po mieście nie jest przypadkowe. Do tego minus za mały bak, przy tym spalaniu szkoda że nie ma z 15 litrów więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma realny stosunek jakoś / cena - przyzwoicie mocny silnik 238 KM, napęd na cztery koła. Dobrej jakości materiały, brak jakiś stuków i pisków z materiałów wnętrza. Niestety jak za te pieniądze i markę bardzo ubogo wygląda moim zdaniem wyposażenie elektroniczne o czym pisałem wyżej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 200t 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV