Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Hatchback

marik123, 6 lat temu
Silnik 1.6 MZR 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest praktycznie nie do zdarcia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Karoseria
Karoseria
3,0
Całokształt
Auto jest super, ponadczasowy wygląd, zakochałem się w nim, nie boję się, że coś się zepsuję i stanę na środku pola, wszystko działa jak należy. Mogę napisać, że prawie nie psuje się nic. Tylko zmieniać żarówki, zmieniać olej i filtry i jechać. Ogromny minus to rdza, z którą nie idzie wygrać. po wydaniu 3 tys na naprawy blacharsko-lakiernicze, konserwacje, to po zimie jest jeszcze gorzej, niż było i musiałem wydać kolejne tysiące zł. Wydaje mi się, że taniej by było, gdyby silnik się psuł, a rdza nie łapała. Rdza to skarbonka bez dna. Dlatego odradzam to auto, mimo, że super się nim jeździ i bez stresu, że spotka mnie awaria w trasie. U mnie rdza złapała już podłużnice, także już po aucie. Szkoda mi się rozstawać z Mazdą...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 to minimum, dobry na miasto, w trasy już średnio. Przy włączonej klimatyzacji trzeba redukować do 3 biegu przy wyprzedzaniu. Lepszą opcją byłby silnik 2.0 150KM. Przy mojej dość dynamicznej jeździe auto pali max 8.4l/100km 50/50 trasa/miasto. Liczone ręcznie, bo komputer przekłamuje o ok. 0.2l/100km.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość ciężko, szczególnie wsteczny. W Polo IV można było zmieniać biegi dosłownie paznokciem.
5,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi, z łatwością pokonuje się zakręty z wysoką prędkością, auto jedzie jak po szynach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie jest najgorsza, gorzej jest z tyłu. Trzeba pamiętać, że tylna szyba jest bardzo wykrzywiona, tak jak tył auta, także auto nie kończy się tam gdzie szyba. Trzeba mieć to na uwadze, przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Kierownica wielofunkcyjna, dostateczna ilość schowków w dobrych miejscach. Wada to brak tempomatu w tych wersjach, co skutkuje potwornym bólem prawej nogi
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator strasznie głośny, powyżej 3 biegu nawiewu nie da się długo jechać. W dodatku wentylator od czujnika temperatury (po prawej stronie kierownicy takie otworki) jest głośny jak wiertarka, nie pomaga przesmarowanie. Ale da się żyć. Wentylacja i ogrzewanie działa raczej jak trzeba. Po włączeniu ogrzewania i klimy szyba odparowuje w moment. Na ogrzewanie nie trzeba też długo czekać, w zależności od temp. zewnętrznej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość dużo, gorzej z tyłu. Mam 188cm wzrostu i nie narzekam. Fotele są regulowane góra/dół oraz przód/tył, tak jak kierownica, dzięki temu można tak wyregulować, by nie wadzić kierownicy nogami i dość komfortowo podróżować.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest fatalne, przy prędkościach powyżej 140km/h kilkugodzinnej jazdy dudni w uszach jeszcze przez kilka dni. Ale auto i tak wypada lepiej niż np. Daewoo Lanos hehe. No Audi, czy BMW to, to nie jest niestety.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 nie psuje się praktycznie wcale. Obsługa obejmuję tylko wymiany filtrów, oleju itd. Niestety wszechobecna rdza zjada te auto, pomimo częstych napraw blacharsko- lakierniczych rdza wychodzi co roku na nowo. Koszty blacharsko- lakiernicze są bardzo wysokie, do tej pory wydałem połowę tyle, co wydałem na auto, a rdza powraca.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest niewarte swojej ceny, rdzewieje niczym ford escort, fiat uno, czy fiat 126p. Po kilku zimach auto będzie warte tyle co Daewoo Lanos.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki, to przepalające się żarówki w konsoli środkowej, czy schowku. Tania sprawa, wymiana zajmuję 5 min, jak wie się co i jak.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspominałem już o rdzy? Rdza zaatakowała już nawet podłużnice, nie mówiąc już o wszystkich 4 nadkolach, progach, drzwiach, masce, podłodze i głównych elementach podwozia. Nie pomaga naprawa i konserwacja.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30

Mazda 3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 3 I Hatchback