Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Sedan

giovanni, 12 lat temu
Silnik 2.0 MZR 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem samochodami skody, volkswagena, audi i forda więc tak jak 90% polskich kierowców. Na mazdę zwróciłem uwagę dzięki opiniom i niezależnym testom i nie czuję się oszukany a wręcz przeciwnie- bardzo miło zaskoczony. Samochód jak na swoje wymiary jest przestronny i wygodny. Zawieszenie dość sztywne ale nie hałasujące. Wnętrze atrakcyjne i funkcjonalne. Mazda 3 z silnikiem 2.0 jest idealnym kompromisem pomiędzy samochodem rodzinnym a sportowym. 150KM robi swoje a dzięki wolnossącemu silnikowi charakterystyka pracy jest bardziej niż zadowalająca. Mazda przyśpiesza jak wściekła tylko trzeba wiedzieć jak to robić, zwłaszcza jak wcześniej jeździło się kilka lat dieslem. Zawieszenie zestrojone jest idealnie i nie trzeba się bać wchodząc szybko w zakręty. Spalanie jest na odpowiednim poziomie 10l w mieście i 7,5-8,5l w trasie- pewnie można zejść niżej ale po co jak wciskanie w fotel przy wyprzedzaniu jest takie przyjemne. Wygląd zewnętrzny auta jak dla mnie jest super. Awaryjność…jaka awaryjność? Rozrząd na łańcuchu, proste rozwiązania, silnik wolno ssący i nie wyżyłowany. Jedynie do czego można się przyczepić to do miękkiej blachy. Najlepszą recenzją tego auta jest fakt, że pomimo iż jeżdżę nim 5 miesięcy to gdy w siadam do niego to zaczynam się cieszyć jak dziecko . Jeśli chcesz mieć samochód, który będzie bardzo dobrze wyglądał, super trzymał się drogi, będzie względnie ekonomiczny, będzie przyśpieszał od 0-100 w 8,5sek a w dodatku będzie totalnie bezawaryjny to mazda3 2.0benzyna jest właśnie tym samochodem. No chyba, że lubisz zlewać się w tłumie to kup sobie milionowego na rynku polskim vw golfa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największa zaleta tego samochodu. Silnik jest totalnie bezawaryjny, elastyczny, i ma super osiągi a w dodatku rozrząd jest na łańcuchu. No i jest to japońska konstrukcja.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna
5,0
Układ jezdny
Japończycy poprawili i tak doskonałe już zawieszenie focusa. Więcej nie trzeba mówić.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 196cm wzrostu i nie mam najmniejszych problemów z miejscem.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale mogło by być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką moc wynik 10l w mieście nie jest chyba zbyt wysoki?
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód trzyma swoją cenę i jest to uzasadnione. za te pieniądze dostaje się więcej niż się oczekiwało
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się kupuje japońskiego benzyniaka to można zapomnieć gdzie w okolicy jest najbliższy warsztat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 I Sedan