Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

Olek, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Mam to auto już 2 miesięcy i przejechałem już prawie 3000 km. I generalnie jestem zadowolony. Bardzo ładnie wygląda i przyciąga wzrok. Bardzo ładne wnętrze, i wciąż nowoczesne, chociaż model jest 2013 roku. Wystarczająca miejsca w środku jak dla średniej klasy, bagażnik również jest średnich wymiarów. Jedyne auto na rynku które jeszcze nie ma "downsize" silnika, a ma trwały i mocny 2.0, przy tym z bardzo, a jak dla 2.0 nawet bardzo dobrym i niskim spalaniem. W rankingach TUV Mazda 3 generalnie zawsze jest w TOPie niezawodności, mam nadzieje ze tak i będzie u mnie, to był jeden z powodów dla czego kupiłem to auto. Również Mazdy jak i inne Japończyki bardzo dobrze trzymają cenę. Może w salonie nie dostaniesz takich rabatów jak na Francuzów, a generalnie to nie dostaniesz żadnych rabatów, bo taka jest polityka tej marki, ale za kilka lat francuz straci 60% wartości, a Japończyk tylko 30-40%.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo równo i cicho pracuje, bardzo mało pali, i przy tym dobrze się rozpędza. Wszędzie jest napisane ze ma 120 koni, ale na hamowni zawsze pokazuje około 140+/-. Wiec jedzie się bardzo dobrze, a za około 1000 zl można zrobić chipa i mieć 165-180 koni.
5,0
Skrzynia biegów
Krotkę skoki, krotki lewarek, cicho pracuje, biegi wchodzą z lekkim oporem, co daje wrażenie "sportowej" skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest za sztywne, ale dobrze sie trzyma drogi. Dobrze tłumi nierówności, generalnie jest OK. Nie jest super komfortowo, i nie jest super twardo. Średniej twardości zawieszenie, które dale możliwość szybko pokonywać zakręty.
5,0
Karoseria
Na razie jest OK, auto będzie stalo w ciepłym garażu, wiec muszle ze za 5 lat nie zardzewieje. Dodatkowo od razu po zakupie zabezpieczyłem lakier powłoka ceramiczna. Mam lakier Premium, kolor "Red soul" Który jest o 50% grubszy od zwykłego, tak pokazuje miernik lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK. Trochę długa maska, ale za to jaki wygląd! Z tylu mam czujniki, i za 160 zł można zamówić kamerkę z Ali, która montuje się za 15 minut, i Mazda już przygotowała wszystkie kolektory w klapie pod to. Plug and Play :)
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką, przyzwyczaiłem się bardzo szybko. Kiedy wcześniej jeździłem na kilku niemieckich autach, to po przesiadce na francuza, bardzo długo się nie mogłem przyzwyczaić, późnej znowu było auto niemieckie, i po nim Mazda, do której już szybko przyzwyczaiłem się. Pokrętło multimedia jak w BMW, za 250zl na Allegro można kupić kartę SD i mieć fabryczna nawigacje, Mazda znowu wszystko przewidziała, wszystko jest, tylko wstawić kartę i cieszyć się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, może pracować cicho i przy tym wydajnie. Nie słychać żeby jakoś mocno obciążała silnik, również spalanie prawie nie rośnie. Ogrzewanie działa, szybko się nagrzewa. Do tego mam podgrzewanie fotele i kierownice, to ma być super. Szyba odparowuje szybko. Niestety nie ma nawiewów na tylne miejsca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK, mamy z zona 175 cm wzrostu i jest dużo miejsca z przodu. Z tylu również 2 osoby mogą komfortowo podróżować. Jest podłokietnik. Łatwo znaleźć wygodne miejsce za kierownica.
2,0
Wyciszenie
O tutaj jest problem.... I to jest największą wada tego auta. Miałem Audi, Forda, Opla, Renault, i wszędzie było ciszej niż w Mazdzie. Na letnich oponach do 120 km/h jeszcze jest OK, dalej trochy głośno. Na zimówkach Pirelli, już od 80 km/h czuć opony, a na 100 km/h robi się głośno. Może poprzednie auta byli dobrze wyciszone, bo byli w topowych wyposażeniach, Audi S-line, Ford Titanium, Opel Cosmo i w nich było bardzo cicho. I w porównaniu jest tak złe, z może mam zbyt czujne ucho, a może jest naprawdę kiepsko... Zastanawiam się nad zrobieniem dodatkowego wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo, płyn do spryskiwaczy, i myjnie. Powinno być OK, przeglądy nie są kosmicznie drogie. Przegląd raz w rok albo 20 000 km. Ale osobiście robiąc około 16000-20000 km rocznie, będę wymieniać olej co 6 miesięcy (albo co 8000-10000 km). Dla silnika tak ciasno spasowanego potrzebny jest dobrzy i świeży olej. Trzeba dbać o swoje auto i auto będzie ci służyć długo i niezawodnie. Spalanie jest niskie. Wiec generalnie nie powinno się dużo wydawać na utrzymanie tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest jedna z najwyższych w klasie średniej, nie biorąc pod uwagę Audi/Mercedes/BMW. Za taka cenę dostajesz ładne auto, których nie ma zbyt dużo na drogach, które mało pali, dobrze jedzie, mało traci w cenie, i jest niezawodne. A jeżeli zrobić dodatkowe wyciszenie i tym samum usunąć największą wadę tego auta, to będzie to prawie idealne auto :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback Facelifting