Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

Pablito, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : No w tej cenie i klasie nie ma moim zdaniem lepszego.
4,0
Całokształt
Na początku napiszę, że jednej rzeczy nie rozumiem - osoby, które tu wypisują rzeczy typu "samochód kiepski" albo "konkurencja dużo lepsza i tańsza" to albo są totalnymi ignorantami albo robią to z czystej złośliwości. Przed wyborem samochodu sprawdzałem Focusa, Astre, i30 i Golfa, no i SORRY ale, który z tych samochodów jest niby taki super lepsze?! Każdy ma zbliżone wymiary, ilość miejsca w bagażniku i we wnętrzu. I oczywiście, Mazda ma swoje problemy np. z rdzą (nie wiem jak jest faktycznie bo moja po roku nawet śladu na podwoziu czy wydechu nie ma), ale inne marki dokładnie tak samo - jak nie gorsze. VW - masakryczne ,TRAGICZNE silniki TSI i TFSI, Ford - z rdzą podobnie jak z mazdą, a dodatkowo porcelanowe zawieszenie. A co do silników, no to kolejne SORRY - pokażcie mi jakiś silnik u konkurencji, Benzynę, która rozpędzi się poniżej 9 sekund do 100 i spali na autostradzie na 6 biegu (140 - 150km/h) koło 6 - 7 litrów? I jeszcze będzie do tego trwały (powyżej 5 lat) Bo napewno nie żadne ecoboosty i inne TSI. Bagażnik niby mały - znowu jak wy patrzycie?! Chyba jedynie w katalog. Leon/Golf - według specki większy bagażnik, a w praktyce - głęboki ale krótki i wąski i nic większego nie wejdzie, w 3 jest może płytki, ale przynajmniej szeroki i ustawny. Więc jak piszemy to piszmy sensownie bo jak czasami czytam te opinie to się zastanawiam czy żyjemy na tym samym świecie. I żeby nie było - nie jestem jakimś FANboyem bo Mazda ma swoje mankamenty (o tym napiszę poźniej). Samochód generalnie ok. Mi osobiście bardzo przypadł do gustu aczkolwiek idealnie nie jest. Po pierwsze samochód kupiony dla rodziny 2+1 - miejsca generalnie wystarczająco. Jeżeli chodzi o motor - no to tutaj będę nawet siłą bronił, że w tym segmencie, za te pieniądze nie ma lepszego - po prostu nie ma. I sorry jak ktoś uważa inaczej to się nie zna na mechanice mówiąc brutalnie :). Ale oczywiście ma też swoje wady - największa z nich to bardzo, BARDZO miękki lakier (poważnie - lekkie uderzenie kamyczka i odprysk) i bardzo ale to BARDZO delikatne plastiki w środku (choć z wyglądu sprawiają wrażenie solidnych i premium - ale paznokciem muśniesz i zostaje rysa).
Wrażenia
5,0
Silnik
No tutaj jest BEZKONKURENCYJNIE. Poważnie, spalanie w mieście 7 - 8 litrów, na trasie do 100km/h poniżej 6, na autostradzie między 6 - 7. Jak ktoś jeździł silnikami bez turbo - będzie zachwycony. Dźwiękiem, charakterystyką i szybkością reakcji. Wyprzedzanie po redukcji - bez problemu, nawet słynne A3 i golfiki TDI na naszych ulicach :) Przetestowane.
4,0
Skrzynia biegów
Przez pierwsze 10 000 dość mocno haczył 1 bieg, teraz jest ok, ale czasami się jeszcze przytnie. Pozostałe wchodzą jak w sportowym samochodzie, krótkie przełożenie i lekki "klik". Daje tylko 4 bo subiektywnie np. w Fordach jakoś to przyjemniej chodzi.
4,0
Układ jezdny
Sztywny jak diabli :). Generalnie trzyma się asfaltu jak przyklejony dodatkowo te bajery "G - vectoring" czy jak to się nazywa powodują, że mimo np. gwałtownego przyspieszania lub skręcania, o dużo mniej czuć przeciążenia niż w innych samochodach. Jedyne co to w tej klasie samochodu mimo sztywności nie powinno tak telepać na dziurach (mimo opon o wysokim profilu).
2,0
Karoseria
No tutaj niestety do Panów z Mazdy bez ogródek. Mam jeszcze 5 letnią Fiestę z CZARNYM lakierem i tam ten lakier jest jakieś 2 - 3 klasy lepszy i twardszy. No tutaj niestety nie ma nic w obronie Mazdy, obojętne jaki kolor - rysuje się od samego patrzenia. Ja mam folie na masce i przednim zderzaku założoną po 4 miesiącach, kiedy zauważyłem, że po tylko jednej większej trasie i to na wiosnę pojawiły się aż 3 małe odpryski na masce. No kurde przykro ale naprawdę lakier MEGA słaby jest na tych samochodach :(, wystarczy chusteczką przetrzeć i już są ryski. Przy parkowaniu dotknąć trawki czy gałązek - odrazu się pojawiają ryski. Mam nadzieje, że chociaż z rdzą nie będzie problemu - póki co nie ma nigdzie.
Komfort
2,0
Widoczność
Bardzo Szerokie słupki z przodu przez, które czasami można przeoczyć pieszego i mini-mini okienko z tyłu. Bez czujników z tyłu ja bym się bał tym samochodem jeździć. Z tyłu boczne szyby też tyci, przez co mimo sporego miejsca na tylnej kanapie ma się wrażenie ciasnoty. Za to ogromny plus za światła Ledowe - super świecą.
4,0
Ergonomia
Jest całkiem w porządku. Dla mnie wszystkie przyciski i schowki na miejscu i wygodne. Jestem zakochany w pokrętełku do sterowania. Dobrze, że to podpatrzyli w BMW :) Siedzenia mega wygodne. Jedna gwiazdka mniej za światełko w bagażniku zapalane "na przycisk", a nie automatycznie. Mazda- w 2017 roku i w tej klasie takie rozwiązanie? Serio? C'mon :(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie - miłe zaskoczenie to jak szybko leci ciepłe powietrze mimo nierozgrzanego silnika. Jedna gwiazdka mniej za brak możliwość włączenia ogrzewania tylko szyby bez włączonej klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest całkiem ok. Dość sporo miejsca w środku. Bagażnik napewno bardziej ustawny niż u konkurencji mimo mniejszego litrażu wg. "Specki". Z przodu dużo miejsca nawet dla wyższych osób, zwłaszcza na boki. Z tyłu - na nogi dość z poro miejsca, cztery osoby nawet 185cm komfortowo spokojnie pojadą (testowane). Jedyne co to z tyłu przez wyprofilowanie kanapy i małe okienka ma się poczucie ciasnoty - choć jak mierzyłem przed kupnem wartości w CM w porównaniu do konkurencji to wychodziło, że to lider w tym segmencie (nie licząc oczywiście octavii).
2,0
Wyciszenie
No tutaj niestety - szału nie ma, dupki nie urywa. Do 100 jest całkiem ok i jak u konkurencji. Powyżej niestety głośno jak w samochodzie klasy B. Nie ma co się oszukiwać. W Focusie, Astrze czy Golfie jest ciszej. Najgorsze, że to głównie wina wyciszenia komory silnika - gdyby nie to, z zewnątrz odgłosy dobrze wytłumione.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie po pierwszym przeglądzie i spalaniu muszę powiedzieć, że koszty takie jak w Fordzie Fiesta - czyli samochód o klasę niższy i mniejszy i tańszy.
3,0
Stosunek jakość/cena
No i tutaj mam mieszane uczucia. Samochód za 90k jednak nie powinien mieć papierowego lakieru i tak delikatnego wnętrza. W samochodzie, w którym mamy automatyczne światła i wycieraczki, monitor martwego pola, automatycznie składane lusterka, światła full LED, radar ruchu poprzecznego podczas cofania (genialny wynalazek - po prostu genialny!!!) i system automatycznego hamowania przed przeszkodą nie ma ŚWIATŁO W BAGAŻNIKU AUTOMATYCZNIE ZAPALANEGO MAZDA SERIO?!!!!!. To i może pierdoła ale MAZDAAAA SERIOOO? W 5 letniej Fiescie w standardzie już dawali. All in all pewne jest jedno - wygląd napewno jest premium. :) Z jakością czas pokaże.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz lekko haczącego 1 biegu, które się unormowało wszystko pięknie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback Facelifting