Szukaj

Lista ocen Mazda 3 III Hatchback (48) - Silnik

Na liście zabraknie 19 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~wtg0
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
120KM w zupełności wystarcza do jazdy w mieście i poza nim. Z dynamicznym wyprzedzaniem (3,4 bieg) nie ma żadnych problemów. Niecałe 9s do 100km/h również pozwalają na bardzo sprawne wyrwanie się spod świateł. Czy warto zatem dopłacać niecałe 5 tys za silnik 165KM? Różnicy wielkiej nie ma, ten sam silnik z innym oprogramowaniem, krótsze przełożenia skrzyni, trochę więcej frajdy i możliwość dynamiczniejszej jazdy (szczególnie na autostradzie),...
5,0
~ania
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Nie jest to naturalnie żaden hot-hatch, ale mocy do sprawnego wyprzedzenia przysłowiowego TIR-a w zupełności wystarcza. Wysoki jak na benzyniaka moment obrotowy sprawia, że silnik jest elastyczny i spokojnie można dość nisko zmieniać biegi, co wpływa na ekonomikę jazdy (w zasadzie sugestie komputera co do zmiany biegu są OK, co nie zdarza się często). W przeciwieństwie do mojego poprzedniego Seata Cupry, nie prowokuje kierowcy do ścigania się...
5,0
~Roadfun
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Najmocniejszy element samochodu, takie silniki obecnie tylko w Maździe. Nowoczesny silnik skyactiv z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i wysokim stopniu sprężania, bez turbiny. Efekt jest bardzo zadowalający, moc i moment uzyskiwany z pojemności daje zadowalające osiągi (8,9s do 100km/h), oczywiście przyspieszając na wyższych obrotach. Tak na marginesie silnik na papierze ma 120KM, lecz w rzeczywistości dużo więcej. Po mieście...
5,0
~malichos
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Myślę, że to był główny powód, dla którego kupiłem Mazdę - technologia SkyActive. Przeczytałem wszystko, co było dostępne na ten temat, chociaż Japończycy są raczej oszczędni w dozowaniu informacji. Jednak jeśli chodzi o kluczowe aspekty zagadnienia, wyłuszczyli wszystko dokładnie tak, żeby było zrozumiałe dla laika, jak ja. Silnik jest pierwsza klasa. Obawiałem się trochę ewentualnych skutków dużego sprężania, ale na razie nic się nie dzieje....
5,0
~inż. BRZ
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Zapewnia dobre osiągi, pozwalające na sprawne poruszanie się po mieście (dobre przyspieszenie, 0-100 w trochę ponad 8s) oraz wygodne w trasie - wyprzedzanie bez stresu. Zestrojenie silnika i skrzyni biegów zachęca do dynamicznej jazdy. Silnik fajnie zbiera się z dołu, nie ma turbo więc nie ma turbodziury :) Oczywiście przy wyższych obrotach silnika będzie zostawać za konstrukcjami z turbo, ale i tak osiągi uznaję za satysfakcjonujące i...
5,0
~mazda3 enso
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
165 KM w wolnossącym i nowoczesnym silniku naprawdę daje radę. Od 3000 obr/min samochód ładnie przyspiesza. Specyfika jazdy oczywiście typowa dla silników wolnossących - trzeba redukować bieg żeby wyprzedzić ( w trasie na 4 biegu można wyprzedzić szybko i spokojnie każdą cięzarówkę). W porównaniu do samochodów z turbo powiem tak: myślałem że będzie gorzej a jest porównywalnie jeśli chodzi o osiągi. Co do przyspieszenia wiadomo - samochody z...
5,0
~wizbek
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Silnik świetny. Bardzo dobry kompromis pomiędzy mocą i spalaniem. W codziennej eksploatacji jego osiągi są zupełnie wystarczające, wysoki moment obrotowy powoduje, że "ciągnie" od samego dołu (oczywiście nie tak jak silniki wspomagane turbiną, ale na pewno lepiej od większości silników wolnossących). Spalanie na poziomie ok. 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym jest dla mnie rewelacyjne. Jak na razie po 7 tys km nie zauważyłem, aby brał...
5,0
~Rafał
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Jak ktoś przywykł do wysokiego momentu na niskich obrotach to będzie musiał się przyzwyczaić na nowo. Powyżej 3k obrotów silnik daje kopa i wiele radości z jazdy. Lekkie muśnięcie pedału gazu i odzywa się momentalnie. Niskie obroty z kolei doskonale spisują się do utrzymywania stałej prędkości i eco jazdy. Przy wyprzedzaniu, redukcja, but i z uśmiechem na twarzy jesteś przed autem, które kilka sekund temu było przed Tobą :)
5,0
~beast.gda
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
To jedna z największych zalet auta, przy odpowiednim biegu nie ma problemu z wyprzedzeniem. Z kolei jeśli ktoś chce zostać mistrzem oszczędnej jazdy także nie powinien mieć problemu. W kabinie głośno robi się moim zdaniem dopiero przy 140 km/h, ale też bez przesady. System start-stop działa bez zarzutu, bardzo szybko reagując.
3,0
~Klarix
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Na papierze niby świetne osiągi, w rzeczywistości tych koni mechanicznych trzeba szukać ze świeczką. Ma się wrażenie jazdy autem z silnikiem 1.6. Osiągów trzeba szukać w zakresie obrotów bolesnych dla uszu. O spalaniu napiszę tyle, że pali tyle, co leciwe 2.4 170km od volvo. Natomiast jak na razie mechanicznie bez zarzutu.
Mazda 3 III Hatchback