Bardzo przyjemny, dobra elastyczność - płynny i jak należy przy spokojnej jeździe, wystarczająco dynamiczny przy wyprzedzaniu. Chętnie wchodzi na wyższe obroty. Odrobinę brakuje mocy przy prędkościach powyżej 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek bardzo dobrze leży w dłoni, ktotki skok, biegi wchodzą precyzyjnie... Aż się proszą by co chwilę redukować bieg
5,0
Układ jezdny
W zakrętach auto trzyma się pewnie, daje wrażenie pełnej kontroli, doskonale wyważone pomiędzy sprężystościa a sztywności - docenia fani jazdy na szachownica.
4,0
Karoseria
4 gwiazdki za zderzaki z papieru
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, patrząc w tył widok jak z bunkra - małe, wąskie szczeliny nie ułatwiają manewrów. Sytuację ratuje kamera 360.
4,0
Ergonomia
Mazda ma swój styl i pomyśl na usytuowanie przycisków, schowków itd. Trzeba się oswoić, ale ma to swój urok i lekko sportowy charkater
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dziala
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele ciasne i za to 3 gwiazdki, z tyłu też niezbyt dużo miejsca. Auto jakby dla 2 osób, szczupłych i o wzroście 170cm. Za to super miękkie podłokietniki po obu stronach bardzo na plus.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu - przy spokojniej jeździe słychać głównie oplywajace karoserie powietrze, ale dając więcej gazu można posluchac brzmienia silnika-typowego dla Japończyków, na mój gust bardzo przyjemnego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie znam
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dość drogie, cena mogłaby być niższa o jakieś 10-15 tys za wersję kai
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
[l/100km]