Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

piotr, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Automatyczna skrzynia i AWD
5,0
Całokształt
Druga 'trójka' pod rząd, poprzednia była naprawdę udanym kompaktem, aczkolwiek z paroma wadami, ta jest od poprzeniczki lepsza, a 'wady' usunięto
Wrażenia
5,0
Silnik
niby raz pracuje jako iskrowy, raz jako samozapłon, ale nie da się tego wyczuć, za to ciągnie pięknie od 'samego dołu'
5,0
Skrzynia biegów
automat - prawdziwy, nie zmiechanizowany, dwusprzęgłowy manual - na bardzo niskich obrotach zdarza mu się 'przytkać' i trzeba poczekać z sekundę zanim pójdzie, ale poza tym rewelacja, szybko redukuje i potrafi pociągnać pod 'czerwone' jak pedał w podłodze
5,0
Układ jezdny
AWD - próbuję usilnie wprowadzić go w poślizg, ale do tej pory mi się nie udało - widać jestem za miękki, żeby skręcać w boczną, poprzeczną, uliczkę szybciej niż 50 km/h, sniegu niestety Mazda nie miała okazji zaznać dotąd
5,0
Karoseria
co tutaj napisać, jak wygląda każdy widzi, ewentualna rdza to nie mój problem (nie jeżdże tak długo samochodami), za to super podoba mi się bajer ze spryskiwaczami w wycieraczkach - mała rzecz a cieszy!
Komfort
5,0
Widoczność
gdyby nie kamery 360, to manewrowanie mogło by sprawiać trudności, no ale kamery są
5,0
Ergonomia
jedyne co mi się nie podoba w tej wersji, to obsługa nawigacji zerżnięta z BMW, no ale poza tym jest dobrze, automat, automatyczny postojowy z auto-hold, tempomat z autostartem w korku i utrzymywaniem się w pasie, no i HUD w końcu wyświetlany na szybie, poprzednie rozwiązanie mi się nie podobało specjalnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2-strefowa klima, grzana kierownica i fotele - czego chcieć więcej?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no cóż, z tyłu za dużo miejsca nie ma, ale ja dzieci wozić już nie będę a z przodu mam skórzany, regulowany elektrycznie fotel, więc mi to rybka.
5,0
Wyciszenie
w końcu jest cicho, to była największa wada poprzedniczki, teraz jest naprawdę dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no Mazda najtańsza nie jest, silnik też swoje pali, jak się go pociśnie
4,0
Stosunek jakość/cena
w mojej wersji, czyli wszystko + AWD kosztuje sporo, ale kolega wziął Tiguana w 'full wypasie' i zapłacił 20k więcej, za (wg. mnie) auto gorsze pod każdym możliwym względem, oprócz 'gabarytów'
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poprzednią jeździłem 5 lat i nie miałem abslutnie żadnej awarii, nawet żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mazda, do tego składana w Japonii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Hatchback