Szukaj

Lista ocen Mazda 323 VI F (189) - Silnik

Na liście zabraknie 85 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Enkidu z Krakowa
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Według mnie do tego silnika trzeba się przyzwyczaić. Jego ,,twardy\'\' charakter pracy nie wszystkim może przypaść do gustu. Aby płynnie zmieniać biegi w tym aucie, bez żadnych szarpnięć, należy dobrze zgrać wciskanie sprzęgła ze zdejmowaniem nogi z gazu. Kto chociaż raz jeździł tym autkiem wie co mam na myśli. Jego twarda praca jest mocno odczuwalna podczas redukcji biegów na niższe, czy też po zdjęciu nogi z gazu w czasie jazdy. W obu...
4,0
~Clark
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Silnik ma już 14 lat, a pracuje jak nowy: cicho i stabilnie. Bezproblemowy (w pewnym momencie stał się bardzo mułowaty, a na jałowym nierówny jednak po przeczyszczeniu przepływomierza jak ręką odjął). Jedna uwaga, która trochę zaniża ocenę: 73 KM to trochę za mało na tę budę, więc przy przyśpieszaniu (zwłaszcza wyprzedzaniu)trzeba sobie pomóc cięższym butem najlepiej na niższym biegu. Poza tym ta jednostka nie zbiera się specjalnie dobrze ze...
4,0
~Roland
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Wcześniej jeździłem Nissanem Primerą i być może jestem bardziej przyzwyczajony do cichszego silnika. Tutaj powyżej 3-3,5 tys. obrotów zaczyna być głośno, ale dźwięk jest baaaardzo przyjemny :) Samochód najlepiej się zachowuje na drugim i trzecim biegu (przypominam: silnik 1,5 16V) więc przy szybkim wyprzedzaniu zalecam redukcję. Silnik jest bardzo żwawy i aż czuje się taką jego chęć do zabawy w granicach 3,5-45 tys. obrotów. Wtedy, aż prosi o...
5,0
~Arczi
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Silnik jak na 1.6 98 km jest bardzo żwawy, wyprzedanie rzędu samochodów czy ciężarówek nie jest dla niego problemem. Powyżej 3 tysięcy obrotów silnik robi się dynamiczny, poniżej niekoniecznie. Po kupnie od razu wymieniłem olej. Od tego czasu nie dolewałem grama oleju :) Najwyższa prędkość jaką udało mi się wycisnąć to 180 km/h, wycisnąłby zapewne te 190, a może i 200, ale to już męczenie silnika. Silnikowi daję notę 5/5 i nie jest to...
3,0
~lolo1979
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Troszkę wilgotny ale wymiana uszczelki powinna załatwić sprawę. Duża dziura w mocy na niskich obrotach. Według danych technicznych powinien mieć 101 koni. Tylko jakby tu powiedzieć... koniki albo są bardzo zagłodzone, albo z 30% z nich gdzieś zdechło. Producent dodał do nazwy słowo \"sport\" hmm... może chodziło mu o szachy lub brydża sportowego bo z całą pewnością nie o wyscigi. (Wymięka przy 90 konnym passacie) W skrócie: silnik jak na 101KM...
5,0
~neb
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
silnik! hmmm..nie wiem dlaczego ale do mojego auto wchodzi tylko 2,8 litra oleju.Jeszcze mi sie nie zdarzylo aby mechanicy nie przelali...raz nawet jezdzilem z pelnym syntetykiem przez ich ignorancje. Olej zmieniam co 20-25 tys km,gdy jest juz naprawde przepalony.... wiem nie dbam o moje autko. Wnioski. Silnik nie do zajechania, zero wyciekow, pasek rozrzadu w miare cichy. przyspieszenie ok.jak dla mnie rewelacja przejechalem nim 100tys km (w...
4,0
~sejton@wp.pl
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Silnik ok, odpala bez problemów. Kultura pracy jak w dieslu musi sie rozgrzać i jest ok., ale i tak dużo lepiej niż popowtryskiwacze w WV. Elastyczny i w miarę energiczny, ale to wymaga wyższych obrotów od 2500 zaczyna jakoś jechać. W trasie super, jeżeli chcesz szybko wyskoczyć redukujesz do 4 i pięknie się zbiera. W mieście troszkę gorzej to wygląda. Jak to diesel nie jest zbyt czuły na gaz, jest małe opóźnienie pomiędzy wciśnięciem pedału,...
3,0
~KrystiaNo
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Tutaj jest jak najbardziej przecietnie. Na niskich obrotach słychac bardzo wyraźnie prace silnika, a na wysokich... chyba każdy wie. Ogólnie bardzo głośni silnik Diesla, choć niezadowny. Na niskich obrotach bardzo słoabiutka ale jak się go pociśnie do 4-4.5 tys. obrotow to na dwójce można dostać mandat za nadmierną prędkośc nawet na autostradzie :). Szczerze to jak kocham wysoko kręcić ten silnik bo stedy dopiero dostaje kopa i nie sposób go...
3,0
~Jacko
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
1.3 to zdecydowanie za mało jak na takie autko. Można co prawda pokręcić po obrotach i wtedy pokazuje się pazurek, ale jednocześnie spalanie wzrasta do rozmiarów większych braci. 2 osoby + 3\\4 bagażnika i przy wyprzedzaniu (80-130km\\h) jest lekki stres:( W zamian emerycka jazda rekompensuje się spalaniem 7l\\100km po trasie. Elastyczność polega na częstej zmianie biegów bo inaczej nici z mocy.
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Alexander123
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Śilnik mruczy jak kotek przed drzemką,swietna elastycznosc na każdym biegu szczególnie 5tka czasem zapomnę zmienic na 4 a dalej ciagnie a gdy sie spostrzegnę juz nie ma potrzeby redukcji bo sobie poradził bez mnie, no i jeszcze bardzo bardzo cichy do 3.5tyś. no i tej wartości przy jezdzie nie trzeba przekraczać bo najlepsze efekty uzyskuje własnie przy tej wartości
Mazda 323 VI F