Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback Facelifting

Jakubek, 6 lat temu
Silnik 2.0 MZR 155KM 114kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na przeskok z seicento 1.1 do mazdy 2.0 to wiadomo, co mnie zaskoczyło. Ale muszę nadmienić, że ma naprawdę ładny dźwięk jak na 4 cylindry. Nie uznaję silników 1 litrowych z dodanymi turbinami co mają po "pińćset kuni". Jeden litr to może mieć karton mleka a nie silnik auta. Autem spokojnie wyprzedzam i manewruję na ulicach/autstradach, a pasażer czuje względne bezpieczeństwo. Polecam jednak rozejżeć sie za jednostką 2.5L.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier, czego byłem świadom bo czytałem internet przed zakupem, więc nie ma negatywnej niespodzianki.
5,0
Całokształt
Najważniejszy opis: Ząbek sportowego charakteru + ta piękna linia nadwozia + sztywne zawieszenie, coś dla małolatów 20~30 lat Jestem mega zadowlony z zakupu. Mam prawie 2 metry i podróżuję wygodnie miedzynarodowo. Nie miałem jeszcze żandych problemów jako drugi właściciel. Zmieniam olej co 20k km i tyle. Jakbym mógł się cofnąć w czasie wziąłbym 2,5L. No i ten bagażnik w hatchback, ogrom, włazi pralka, cały rower jeszcze tylko lodówki nie próbowałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Póki co bez awaryjny, jedna uwaga to, że lubi wciągnąć olej jak jeździ się jak szalony (drugi bieg, obroty siegajace 7000 i stówa na blacie). Zaś spokojna jazda na autostradzie(1200km PL-BE) ilosć oleju pozostaje bez zmian. Jego moc budzi się od 3000RPM.
3,0
Skrzynia biegów
Hmmm, szybkie przełożenia, bo krótka wajcha, czuć że mają przeskok. Źle pchniesz wajchę i stawi natychmiastowy opór. W Skodzie Fabii wchodziły jak w masło, ale wolę Mazdowskie, gdzie czuć przełożenie. U mnie nierozgrzane sprzęgło potrafi szarpać z 1-2-3 po puszczeniu pedału sprzęgła. Ja mam dwa rozwiązania aby zniwelować szarpanie, albo zmieniać biegi przy optymalnych obrotach, albo rozgrzać mechanikę. Może sprzęgło do wymiany?
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, mam felgi 18 mazdy i szersze gumy nizeli w 17 calach. Wspomaganie jest lekko stłumione, chodzi cieżej niżeli w innych autach, jednym palcem nie jest łatwo kręcić kierownicą i to jest charakter sportowego auta "lubię to". Czego nie lubię to odcinanie przełożenia mocy na koła kiedy w zakrętach zaczynam się ślizgać podczas przyspieszania, hmm bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Zawieszenie jest dość twarde, szczególnie jak ma się cienkie gumy. Coś za coś, albo szukasz zyncha do miasta po bułki albo Mazdy 6
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny minus to jak jest sie wysokim gościem i sporo cofnie fotel to słupki A przeszkadzają, trzeba się lekko wychylić z fotela aby rozjeżeć w prawo i lewo. Reszta git.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza całkiem wygodnie zaprojektowana, pokrętła i przyciski dobrze rozmieszczone. Schowki pod zapalniczkę, picie, okulary, podłokietnik super. Sporo miękkich pastików dające dobre odczucie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa + fotele, więcej mi nie trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogroma przestrzeń, osoba 2 metry z przodu i taka sama zmieści sie z tył! Dodatkowo podłokietnik dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Zależy od rodzaju asfaltu i prędkosci i rodzaju ogumień. Holenderski asfalt + maks 130km/h + gutJEAR efficient grip i osoba z ADHD zaśnie jak niemowle. Zaś jak trzeba to warkot silnika jest słyszalny (powyżej 3000RPM) i to mi się podoba.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 gwiazdek bo jedyne za co płacę to: - paliwo - choć do najoszczędniejszych aut ono nie należy. - ubezpieczenie Jestem drugim właścicielem.
4,0
Stosunek jakość/cena
W środku prawie wszystko wykonane z miekkich pastików.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic to wymienię tylko fakt, że tak jak pisali ludzie, Mazda 6 ma słaby lakier.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zmieniaj olej co 20k km i zapomnij o tej rubryce.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 II Hatchback Facelifting