Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback Facelifting

darwadarwa, 9 lat temu
Silnik 2.0 MZR 155KM 114kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : brzytwy
4,0
Całokształt
wygodne, fajne auto, które komfortowo pomieści 4 osoby z bagażami. przyjemny w prowadzeniu ze sporym (510- 1700 L) bagażnikiem i bezawaryjnym silnikiem zapewni bezpieczną jazdę. auto raczej rodzinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
155 KM przy tej masie jest niewystarczajace, choć to zdanie subiektywne po przesiadce ze 190 konnego turbo diesla. fajnie pracuję między 4 a 6 tys. obrotów. odcięcie ma jakoś koło 7,5 tys. ale wiąże się to ze spalaniem powyżej 10L/100 km
4,0
Skrzynia biegów
średnio precyzyjna. przy wrzucaniu 3 przy szybkiej zmianie biegów wchodzi mi 3 na 5. być może mój błąd, ale po 7 miesiącach jazdy... * uzupełnienie po 3 latach jazdy: 1 na 9 mi nie wejdzie precyzyjnie. coś jest na rzeczy... albo straszny ze mnie amator
4,0
Układ jezdny
precyzyjny, nic do zarzucenia. układ wspomagania dość twardy, ale dokładny. czuć drogę (auto, nawierzchnię). jest dość sztywny, ale jak dla mnie to plus.
Komfort
4,0
Widoczność
poza tyłem jest ok. czujniki cofania i spore lusterka boczne ratują sytuację. tylna szyba nachylona pod dużym kątem.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, dość skomplikowana obsługa radia na pierwszy rzut oka łatwo daje się ogarnąć. raczej nic nie zaskakuje. nie ma wchodzenia do menu- podmenu- podpodmenu, żeby coś zmienić...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, rzadko występujące parowanie przedniej szyby łatwo ogarnąć. szkoda, że przednia szyba nie jest ogrzewana. fotele grzane 2 stopniowo przy 3 wychyleniach klawisza (1-0-2)- rewelacja! brak odprowadzenia nawiewu na tylną kanapę- duży MINUS
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca w bród. 4 siatkarzy z torbami z treningu ma komfortowo;) pokaźny bagażnik zmieści 4 osoby na 2 tygodniowe wakacje bezproblemowo.
4,0
Wyciszenie
4/5, bo... jednak powyżej 4000 obrotów cichutko nie jest. uchylone okno powyżej 100 km/h też nie jest dobrym pomysłem. klasa premium to nie jest, ale większość użytkowników będzie zadowolona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zbyt wysokie spalanie jak na dostępną moc. 155KM dobrze wygląda tylko na papierze. auto dynamiczne jest powyżej 4000 obrotów, ale trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 9-10l/100km. przy delikatnej jeździe spali 7l, ale tico na światłach znika jak Kowalski w Dodge Challenger
5,0
Stosunek jakość/cena
porównując z niemieckimi autami- bajka. auto warte swojej ceny. zarówno nowe, jak i stare. dobre auto za przyzwoite pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic. od "urodzenia" wysiadł tylko 1 czujnik cofania (montowany dodatkowo). auto jest bezproblemowe. w serwisie bywam tylko na przeglądach. *aktualizacja! w 2017 zaczęła się grzać prawa tylna tarcza. próbowali mi to reanimować zestawem naprawczym uszczelniaczy, ale po 3 jeździe problem się powtórzył. pojechałem do ASO i okazało się, że czyszczenie nie pomaga- trzeba wymienić zacisk. koszt w ASO K-ce z robotą około 1300 brutto. DROGO!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie uświadczone przez 7 lat. auto bezawaryjne, bezproblemowe, warte polecenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Hatchback Facelifting