Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting

Lapeno, 7 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny silnik 2.5 l 192 KM, maksymalny moment obrotowy przy 3250 obrotach, a idzie już od 2000 obrotów. Doskonale się dogaduje ze skrzynia automatyczną.
5,0
Całokształt
Bardzo dobrze wykonany samochód. Świetny wygląd plus świetny komfort w środku. Doskonały silnik 2.5 litrowy. Auto budzi emocje to pewne. Przyciąga wzrok. Nie zamieniłbym go na żaden inny, uznawany przez niektórych za lepszy, samochód (w swoim segmencie D).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny silnik. Jest to nowa konstrukcja - ten silnik jest montowany od przełomu lat 2012/13. Niby jednostka wolnossąca, ale jednak nowoczesna, maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 3250 obrotach. Tak na prawdę to czuć moc już od około 2000 obrotów, przy 3000 idzie już prktycznie na maksa. Z drugiej strony nie ma to większego znaczenia przy skrzyni automatycznej. Przyjemne jest też brzmienie silnika bez turbiny, szczególnie przy wyprzedzaniu. W trakcie normalnej jazdy silnik prawie nie słyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, mimo że nie jest to dwusprzęgłówka to działa szybko. A kick down jest błyskawiczny. W trybie sportowym dobrze robi redukcje. Myślę, że jest to jedna z lepszych skrzyni jednosprzęgłowych. Lepsza byłaby DSG ale, do tego samochodu ta skrzynia wystarcza. jestem nią pozytywnie zaskoczony.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, wchodzi w zakręty itp. trudno sie do czegoś przyczepić jest OK. Bardzo komfortowo się jeździ, a jednocześnie sportowo jeśli sie ma na to ochotę.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, są odstępy między lusterkami i słupkami A. Przednia szyba duża i wysoka. Tylna mała i bez wycieraczki, ale kamera cofania robi swoją robotę. Są też czujniki parkowania i monitoring ruchu poprzecznego.
5,0
Ergonomia
Bardzo ale to bardzo wygodny samochód. Fotele z przodu są bardzo komfortowe, mają dobre trzymanie boczne. Regulowane w kilku płaszczynach + odcinek lędźwiowy. Tylna kanapa również bardzo wygodna. Fotele z przodu i te skrajne z tyłu są podgrzewane co w przypadku skórzanej tapicerki jest w zimie nieodzowne. Jesli chodzi o układ deski rozdzielczej i otoczenia kierowcy to wszystko jest na swoim miejscu. Wszystkie elementy są bardzo dobrze spasowane. Czuć solidność. Świetny system nawigacji (szybko działa, nie zwiesza się, dobrze prowadzi, intuicyjna obsługa) i multimediów - tzw. infotainment. Nagłośnienie BOSE wystarczy dla 99% użytkowników, dla mnie bomba. Ogromny bagażnik, zapakuję więcej niż do poprzedniego auta. Bagażnik jest badzo głęboki - wózek wchodzi mi wzdłuż zabierając minumum miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to benzyna - auto szybko się nagrzewa. Chłodzenie też ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest na prawdę dobrze, zależało mi na tym żeby rodzina miała dużo miejsca i się nie zawiodłem. Z uwagi na to, że jest właśnie tak dużo miejsca w środku to podróżuje się super wygodnie nawet na dlugie trasy.
4,0
Wyciszenie
To tak na prawdę jedyny minus tego auta, ale mały. Silnik jest cichutki, odgłosy z kół 19 też niewielkie, natomiast szum powietrza jest odczuwalny. 90 km/h jest cisza, 110 km/h - minimalny szum powietrza, 130-140 km/h - lekko słychać szum powietrza. 150-160 km/h - jest ciut za głośno. 170 km/h i więcej - nie wiem bo nie jeżdżę tak szybko. W mieście jest zatem cichutko, na trasie - mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt utrzymania to koszt paliwa i płynu do spryskiwaczy:) + będzie teraz pierwszy przegląd, ale z tego co mi wiadomo to przeglądy nie są drogie w Maździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały. Cena 144 tys. Spokojnie auto mogłoby kosztować 180 tys i mogliby na niego dawać rabat 20%. Dostałem to czego oczekiwałem w tej cenie, a nawet więcej. Patrząc na jakość powinniśmy brać pod uwagę, że to auto za 140 tyś, które konkuruje z autami za 200-220 tyś (dobrze wyposażone A4 lub BMW 3) i wcale nie przegrywa tylko remisuje. Wg mnie lepsze samochody zaczynają sie dopiero powyżej 200 tyś zł za nowy samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to się mówi lać paliwo i jeździć. Nigdy nie musiałem odwiedzać serwisu. Nie ma żadnych usterek - wszstko tak jak ma być - skrzynia ok, hamulce ok, silnik ok, uszczelki ok, nawigacja ok, nagłośnienie ok, zawieszenie ok, fotele ok, skórzana tapicerka ok, lakier, blachy ok itd... Nie ma się do czego przyczepić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie wydarzyło przez te 10 tys km. Silnik bez turbiny powinien wytrzymać długo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan Facelifting